mar Skrevet 1. oktober 2004 Del Skrevet 1. oktober 2004 På de maskinene jeg har hatt de siste årene så har alle hatt fungerende cpu halt, men så har alle vært Intel systemer med hovedkort som har kostet rundt 2000 kroner når de kom ut. Mulig det har noe å si. Gode gamle windows 9X støtter ikke cpu halt, mener å huske at linux har hatt slik støtte i ganske mange år nå. Så det kan godt hende du har rett, men jeg har enda ikke sett en eneste maskin som ikke har støttet halt. Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 1. oktober 2004 Del Skrevet 1. oktober 2004 Det jeg lurer på er om noen vet om CnQ automatisk også øker spenningen til CPU når HT er økt, eller om CnQ bare øker spenningen opp til det som er satt i vcore setting (eller default vcore dersom ingenting er valgt)? Jepp, det gjør´n! f.eks: HTT: 200 laveste CnQ-spenning (200*5)= 1.105v (min CPU akkurat nå). HTT: 230 laveste CnQ-spenning (230*5)= ca 1.15v eller mer. Så funksjonen er ganske smart sånn sett. Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 2. oktober 2004 Del Skrevet 2. oktober 2004 Har alltid tenkt på å aktivere C'n'q med har liksom aldri "orka.." Må bare si tusen takk til hw.no her, fikk gjort det nå. Kjørte også CPUmark99, var akkurat som det sto i guiden; MP lo først på 4x og med en gang jeg kjørte testen gikk den til 10x, og ned igjen når den var ferdig. hw.no Lenke til kommentar
m_maursund Skrevet 3. oktober 2004 Del Skrevet 3. oktober 2004 Jeg har gjordt alt som står i guiden men den cpu'en går bare ned til 9.0 mp, har 3400+ og nforce platinum. Noen som kan hjelpe? vh Martin Maursund Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 3. oktober 2004 Del Skrevet 3. oktober 2004 Jeg har gjordt alt som står i guiden men den cpu'en går bare ned til 9.0 mp, har 3400+ og nforce platinum. Noen som kan hjelpe? vh Martin Maursund Har du noen programmer som går konstant og trekker CPU-kraft? Sjekk Oppgavebehandling (Ctrl+Alt+del) og se på ytelse, om CPU jobber noe hele tiden. hvis den gjør det og du ikke vet hva det er, kan det være på tide å ta en liten Ad-Aware-scan. Så fremt du har aktivert CnQ helt riktig da! Lenke til kommentar
m_maursund Skrevet 3. oktober 2004 Del Skrevet 3. oktober 2004 Bruker 0-2% av cpu Lenke til kommentar
holvik Skrevet 4. oktober 2004 Del Skrevet 4. oktober 2004 ASUS K8V SE deluxe Jeg får ikke aktivert Cool'n'quiet. Har gjort som beskrevet i artikkelen. Er det noen som har gode råd ????? Se profil for mer info. Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Supert, tenkte jeg skulle prøve meg på den cool'n quiet i går. Men visste at det var en del som hadde problemer med den. Så jeg orka ikke styre med det da for jeg hadde tenkt å gjøre litt research i dag. Takk for guiden og linkene. Skal prøve det når jeg kommer hjem igjen :-) Lenke til kommentar
JooV Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Hm. Hvorfor får jeg det ikke til da? har lasta ned driveren, aktivert i bios, stilt strøminstillingene. Men på ei fil under installasjonen av driveren fikk jeg spørsmål om å skrive over ei fil jeg hadde på engelsk med ei gamlere ei på hebraisk..svarte naturligvis nei på dette. Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 noen som kan forklare meg hvordan man fixer BIOSEN til Gigabyte K8NSNXP-939 slik at den kjører cool'n'Quiet? Har lett i biosen og manualen men finner ikke noe der.... noen som vet? Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Må man virkelig bruke Win XP for å installere den AMD driveren? Får ikke installert den med win2k. Får opp ei melding på skjermen der det står at den ikke støtter operativsystemet. Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 Hmm, nå har jeg brukt ca 3 uker på og få maskinen til og funke igjen etter at jeg sist innstallerte de driverne.... Litt pussig, funka første gang. Så innstallerte jeg XP på nytt, men etter at jeg da skulle fikse C'n'Q ble det kun problemer! Tror jeg venter med noe mer testing på C'n'Q til Windows 64- kommer... Lenke til kommentar
Møkkalasset Skrevet 12. februar 2005 Del Skrevet 12. februar 2005 Kva er forskjellen mellom soket 754 og 939.... Veit det er litt uten om emne ... Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 12. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2005 Kort sagt: s939 støtter to minnekanaler s754 støtter kun én minnekanal Lenke til kommentar
X-Fiesta Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 Jeg får vel ikke hastighetsjusteringen av prosessorvifta med min Thermaltake Polo 735, som kobles til via 4 pins molex? For det er jo bare en turtalsgiver som er koblet til strømuttaket på hovedkortet... Lenke til kommentar
Heatsink Skrevet 1. april 2005 Del Skrevet 1. april 2005 En av tingene jeg hadde sett frem til var "stillere netter" men det viser seg at feks om jeg har bitcomet oppe, som bruker 1-7% hvert 5sekund eller noe sånt, så blir prosessorhastigheten stående på full guffe Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 18. oktober 2005 Del Skrevet 18. oktober 2005 Hvor stort ytelsestap er det på å aktivere Cool'n'Quiet? Ps. Har Sempron 745 64bit denne teknologien? Lenke til kommentar
Sink Skrevet 18. oktober 2005 Del Skrevet 18. oktober 2005 Hvor stort ytelsestap er det på å aktivere Cool'n'Quiet?Ps. Har Sempron 745 64bit denne teknologien? 5022361[/snapback] Yteslestapet er vel ikke målbart en gang. Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 18. oktober 2005 Del Skrevet 18. oktober 2005 Hos hovekort produsenten min står det: Do not use with overclokking! Hva kan skje da? Ps. Har Sempron 745 64bit denne teknologien? Lenke til kommentar
m_maursund Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Jeg har lagt inn xp på nytt og nå virker ikke Cool'n'Quiet. Har fulgt guiden. Hva kan jeg gjøre for å få det til å virke? Martin Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå