Gå til innhold

Knuse Microsoft!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser at noen skriver at Linux er gratis og at Windows må man betale for. Igjen viser det hvor liten hjerne Linux brukere har. Hvem betaler for å bruke Windows som ligger gratis ute på nettet. Mulig Linux brukere ikke får til å laste med dette med fantastiske Netscapen browserwn som følger med Linux distribusjonene eller kanskje dere bruker Lynx. Linux har jo en meget fantastisk office pakke som heter VI. For å avslutte Office pakken til Linux må man den intuitive metoden "ESC : q!" noe alle fikk inn med morsmelken! Linux har jo pipe metoder som grep osv. Linux kommer til å være død innen 12 måneder.

Lenke til kommentar

Quote:

Gekko_world skrev (2002-05-14 12:34):

Ser at noen skriver at Linux er gratis og at Windows må man betale for. Igjen viser det hvor liten hjerne Linux brukere har. Hvem betaler for å bruke Windows som ligger gratis ute på nettet. Mulig Linux brukere ikke får til å laste med dette med fantastiske Netscapen browserwn som følger med Linux distribusjonene eller kanskje dere bruker Lynx. Linux har jo en meget fantastisk office pakke som heter VI. For å avslutte Office pakken til Linux må man den intuitive metoden "ESC : q!" noe alle fikk inn med morsmelken! Linux har jo pipe metoder som grep osv. Linux kommer til å være død innen 12 måneder.

HEHE, greit nok at Windows ligger gratis på nettet, men kanskje Linux brukere vil følge loven? Det er jo ikke noe problem å bruke en annen editor/office pakke; Open Office, KOffice etc. Dessuten så er Vi en deilig editor til å editere config filer. :wink:

Mozilla er bedre enn Netscape.

Windows vil være død innen 12 måneder :wink:

Lenke til kommentar

Står over sjiitkastingen som enkelte tydeligvis ikke klarer å avstå fra. Det er tydeligvis lett å gripe til sjiitkasting, når man mangler sakelige argumenter for å bruke Windows.

Så til dere som ønsker noe konstruktivt ut av denne tråden: Lindows ble nevnt. Jeg har selv prøvd Lindows, men vil absolutt ikke anbefale noen som ønsker å begynne med linux å prøve Lindows. Hvis du absolutt må ha noe som ligner på Windows, så kjør Windows da... Men hvis du virkelig vil prøve linux, så start heller med Gentoo, Mandrake eller Debian. Mandrake er vel den enkleste, mens Gentoo er den mest lærerike :smile:

Microsoft gjort mye for PC verden på 10 år? Ja det kan du banne på! Og ikke en ting av det de har "utrettet" er positivt. Det finnes faktisk fullgode alternativ til Windows der ute, men som ikke er like profilert i offentligheten. Å tro at alle bruker Windows fordi det er det beste, er både naivt og dumt.

Wake up and smell the coffee...

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-14 07:58, blanc skrev:

Jeg bruker selv windows, mye enklere til spill osv, men windows er i bunn og grunne et mye dårligere os enn linux. Man kan på ingen måte si at Windows ligger foran linux på noen måte, og hvis målet til linux-guruene var å lage et brukervennlig framfor bra system så hadde de nok gjort det...

Helt enig :smile:

Hvis det er noe som helst som irriterer meg, så er det når noen prøver å fortelle andre hvilket OS de skal bruke. Hadde vært fint om folk kunne slutte å kritisere win/linux(brukere).

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-14 12:34, Gekko_world skrev:

Ser at noen skriver at Linux er gratis og at Windows må man betale for. Igjen viser det hvor liten hjerne Linux brukere har. Hvem betaler for å bruke Windows som ligger gratis ute på nettet.

Slike kommentarer kan vi ha oss for godt til å skrive..

Jeg er enig i at ingen skal prakke på noen ett OS, er man fornøgd med det man holder på med så er det greit.

Sakllige argumenter er greit, det får tingene rundt valget av windows eller Linux greiere. Men skjit kasting hører ikke hjemme her.

Lenke til kommentar

Windows ligger gratis ute på nettet på lik linje med Linux, men det er her noen ar velidig feil. Det handler nemlig ikke om at filene ligger gratis på nettet eller ei, det har med om du har lisens til å ta produktet i bruk eller ikke. Laster du ned Windowsfra netet uten å ha lisens bryter du loven, mens hvis du laster ned Linux så er lisensen gratis...

Og til dere som er så sinnsykt glad i Windows: Hvorfor tror dere at Microsoft lanserer Office til Mac OS før det kommer til Windows ?

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-14 12:34, Gekko_world skrev:

for i in $hw_forum

do

mv $i/*Gekko_world* > /dev/null

done

Og for å røre i din enkle verden:

Jeg har fiplet med det meste fra win2000 adv. server og active directory, via Novell Netware til egenmekka linux...

Er jeg linux eller windows bruker, og hvor stor blir hjernen min da?

mv $reply > /dev/null

export IGNORE=$IGNORE:Gekko_world

Dårlig dag i dag.

Lenke til kommentar

Det er vel ikke noe poeng i å diskutere dette er det vel?

De som liker Linux vil aldri akseptere at de som digger Windows synes Windows er best! og det samme gjelder motsatt.

For de som sier at Linux er gratis, kan lett lastes ned fra internet, Windows er ikke gratis, men kan gratis lastes ned fra internet, hvorfor betale for det da?

Jeg er en av de som har kjøpt windows xp pro, det er ikke så dyrt som folk vil ha det til! Jeg kjøpte det på studentlisens det var vel bare ca 600-700 kr, vel verdt de pengene.

Jeg vil ikke legge ut flere av mine OS meininger for faktumet er at jeg vet at det er alltid noen som er uenig :wink:

For han som sa at jeg hadde en fornuftig meining, mange takk :smile:

Da er vel denne diskusjonen over! Det finnes et OS som er best, men vi er ikke i stand til å verken finne ut hvilket det er, og vi kan heller ikke godta at det kanskje er noe annet en Windows eller Linux eller MacOS som er best!

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-14 16:50, Grimmy skrev:

Jeg vil ikke legge ut flere av mine OS meininger for faktumet er at jeg vet at det er alltid noen som er uenig :wink:

Det er jo skøy å diskutere, synd noen kommer inn å forsurer alt med personlige angrep.

Det jeg egentlig ville med denne tråden var å diskutere hvorvidt Microsoft bør "knuses" av EU som Nettavisen skrev i artikkelen på nettet.

Lenke til kommentar

Quote:

Jeg er en av de som har kjøpt windows xp pro, det er ikke så dyrt som folk vil ha det til! Jeg kjøpte det på studentlisens det var vel bare ca 600-700 kr, vel verdt de pengene.

Minner meg på en ting jeg har lurt på lenge:

Når du er ferdig med utdanningen, får du fortsette å bruke studentlisensen din, eller har du forbrutt deg mot lisensen da?

Noen som har studentlisens og lupe?

Lenke til kommentar

Skal prøve å _ikke_ provosere noen her.......

Windows kunne ha blitt et meget bra OS dersom Microsoft hadde laget det som moduler, og ikke integrere ting så tett. Men så har nå Microsoft fått det for seg, at datamaskiner skal være verdens enkleste sak å bruke. Det blir litt som å forlange at alle skal kunne kjøre bil uten opplæring og sertifikat! Windows som OS er i og for seg greit nok - mye bra ved Windows (allt kan jo selvsagt bli bedre). Det er bare det, at det er politikken til Microsoft _jeg_ ikke liker. Kan _ikke_fordra den måten de "snapper" vekk folks mulighet til frihet. Sikkert mange som ikke bryr seg noe om det (greit nok for meg), men jeg FORLANGER Å FÅ HA DEN FRIHETEN, og jeg synes ALLE skal ha den muligheten hvis de vil

Derfor ønsker jeg herved Microsoft pokkerivold!! Ikke bare Microsoft, men alle som vil sperre mennesker inne i et rottent regime, skjermet fra sannheten.

Linux handler ikke bare om et OS, det handler om mennesker som vil være ålreite mot hverandre også. i alle fall gjøre et forsøk

:smile:

GNUelig hilsen fra

runmad (sikkert noen som synes jeg er teit nå)

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-14 16:56, t-paul skrev:

Quote:

Det er jo skøy å diskutere, synd noen kommer inn å forsurer alt med personlige angrep.

Det jeg egentlig ville med denne tråden var å diskutere hvorvidt Microsoft bør "knuses" av EU som Nettavisen skrev i artikkelen på nettet.

Jawohl, men etter mitt syn er et mer interessant spoersmaal om noen lovgivning i det hele tatt vil ha noen negativ effekt for M$, eller for den saks skyld noen positiv effekt for forbrukerne.

M$ har etter min mening naadd ett punkt hvor de stagnerer. Ta f.eks. den totalt elendige beslutningen om aa bruke SDI fordi "the average user has two braincells: one to control breathing, and one to click a mouse-button.".

Denne beslutningen foerer da til massevis av separate vinduer, som det blir et mas aa haandtere. M$ velger da aa innfoere en drop-down meny paa oppgavelinja, noe som behandler symptomet, ikke sykdommen.

Med dette gaar M$ ett steg tilbake paa det de hele tiden har hevdet er sin sterke side, nemlig brukervennlighet.

Naa betyr ikke brukervennlighet lenger "ease of use", men "dumbing down the functionality".

Saa, dette og lignende ting tatt i betraktning, tror dere virkelig en utvannet "lov" :roll: vil ha noen effekt paa kvaliteten av produktene som kommer ut fra dataverdenens Satan?

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-14 17:06, runmad skrev:

*snip*

Derfor ønsker jeg herved Microsoft pokkerivold!! Ikke bare Microsoft, men alle som vil sperre mennesker inne i et rottent regime, skjermet fra sannheten.

Linux handler ikke bare om et OS, det handler om mennesker som vil være ålreite mot hverandre også. i alle fall gjøre et forsøk

GNUelig hilsen fra

runmad

Hadde jeg hørt på rappemusikk hadde jeg sikkert sagt:

word!

(men det høres så dumt ut når bleikfeite heavyrockere som meg sier det.)

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-14 17:17, synfault skrev:

Quote:

*snip*

GNUelig hilsen fra

runmad

Hadde jeg hørt på rappemusikk hadde jeg sikkert sagt:

word!

(men det høres så dumt ut når bleikfeite heavyrockere som meg sier det.)

Hææh.........."word!"

Er en bleikfeit heavyrocker selv, jeg

runmad

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-14 17:03, synfault skrev:

Minner meg på en ting jeg har lurt på lenge:

Når du er ferdig med utdanningen, får du fortsette å bruke studentlisensen din, eller har du forbrutt deg mot lisensen da?

Noen som har studentlisens og lupe?

Student lisensen gjelder ut hele livet. Du må kjøpe den mens du studerer, når du er ferdig å studere er lisensen fortsatt gyldig. Du kan ikke viderselge lisensen. Ellers noe som er verdt å vite.

Windows XP Pro Studentlisens:

Du får Windows XP Pro Upgrade, for å installere denne må du.

A. Ha minst Win98 på maskinen og oppgradere fra den.

B. Installere det på en formatert harddisk, da må du ha en eldre Windows CD, alt i fra Win 95.

Lenke til kommentar

Quote:

Windows kunne ha blitt et meget bra OS dersom Microsoft hadde laget det som moduler, og ikke integrere ting så tett. Men så har nå Microsoft fått det for seg, at datamaskiner skal være verdens enkleste sak å bruke. Det blir litt som å forlange at alle skal kunne kjøre bil uten opplæring og sertifikat! Windows som OS er i og for seg greit nok - mye bra ved Windows (allt kan jo selvsagt bli bedre). Det er bare det, at det er politikken til Microsoft _jeg_ ikke liker. Kan _ikke_fordra den måten de "snapper" vekk folks mulighet til frihet. Sikkert mange som ikke bryr seg noe om det (greit nok for meg), men jeg FORLANGER Å FÅ HA DEN FRIHETEN, og jeg synes ALLE skal ha den muligheten hvis de vil

Hurra!, Det er slike innlegg jeg har venta på..

Windows funker bra, men det er nettopp "måten de "snapper" vekk folks mulighet til frihet"

jeg heller ikke liker.

Lenke til kommentar

Hvor stor er en fisk?

hvilken bil er best?

Hvem er den peneste jenta?

Alle har sine behov!Deretter velger hva man trenger av OS. Et OS er best for en,mens det er helt ubrukelig for en annen! Hvis du trenger en program som kun kjøres i windows, så får du heller kjøpe OS og programmet! Du må betale for dine ting! Du kan ikke kreve å få en Ferrari gratis siden du fikk en gammel moped gratis av en annen levenradør!

Har du foressten råd til å bruke 10-20 tusen kroner på en PC og alt mulig dill-dall, så har du fadern med rå til en lisens! Det er akkurat som om du skal ringe statoil å be om gratis bensin! Det koster å bruke ting her i verden! Men, selvfølgelig kan du få lov til å få gratis bensin av noen andre, men da må du kanskje ofre mer!(kanskje du får dårligere bensin)

Til dem som klager over at Windows er ustabilt: vel, eldre OS som 95,ME og 98 er veldig ustabile. Men kommer du opp på Windows 2000 eller nyere, så har man et tilfredstillene oppetid! Er ikke noe problem å holde en Workstation oppe i 60 dager selv om du bruker den til masse forskjellig! Er systemet ustabilt, så er det nok pga dårlig hardware/3. parts programvare eller inkompetent bruker. Hvem trenger en Workstation med 100000 dager oppetid? Dagens Microsoft systemer kan ha så god oppetid at du må restarte pga en oppdatering/skifte hardware e.l

lei av MSN eller Internet Explorer? Ingen tvinger deg til å bruke det. Er ikke noe problem å slette ikoner for så å legge inn tredje.parts programvare! Du trenger ikke å beholde hus-fargen din, du kan få lov til å male over!

Microsoft burde ikke knuses!

Selv er jeg ingen OS-kriger! jeg holder meg til OS'et jeg har behov for! Både Microsoft og Linux. Det dekker mine behov.

Ha en fin kveld!

--

Knut

NB: Med forbehold om skrivefeil =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...