Gå til innhold

Reiser til Thailand i jula....

Anbefalte innlegg

Sorg83 - Usikker på prisene men du kan få (nesten) det dobbelte for softguns og magasiner i Norge, kuler er ikke noe problem å få tak i rimelig her, det tar så mye volum at det er ikke så lurt å dra på.

Tror nok noe datautstyr kan være bra å handle der, men sjekk prisene.

Ellers er det bare å passe opp for piratkopier av ALT mulig, de er litt for flinke med sånnt der.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Advarer deg mot en ting til, folk på gaten som kommer med svinbillige DVD filmer og musikk CD'er, det er piratwarez på høyt nivå og bare halvparten av det du kjøper for noen lapper blir å virke, broren til dama mi kjøpte endel sånnt, men som sagt nesten ingenting virket. Ikke kult å se filmer med thailandsk dubbing heller :p

Lenke til kommentar

Skal du kjøpe filmer bør du ikke kjøpe de ferskeste filmene. De er filmet med kamera op stativ inn i en kinosal. Tragiske greier. En del eldre klassikere var dog rene kopier av originalfilmene så disse var bra.

Prut, prut og prut! Først når folk begynner å klage over at de har en familie å brøfø osv har du fått en bra pris. Gå evt bortover gata. Da hender det de kommer løpende etter deg for å tilby en bedre pris.

Lenke til kommentar
Vet dere om det er mulig å få tak i billig gitarer, gitarutstyr, etc der nede...?  Eller blir dette samme case som med hardwaren...?

Billige gitarer i fleng, sikkert, men desverre, det blir som med datautstyret. Det er piratvarer laget i Korea og er ikke ekte vare. Og nei, du ser ikke forskjellen med det blotte øye, de er utrolig gode etterligninger. Først etterhvert oppdager du de billige løsningene. (Stemmeskruer som ikke duger, pickuper som låter elendig og så videre.)

Skal du ha en billig ekte gitar, er USA plassen. Ikke bare er listeprisene lavere enn her, men gateprisene er gjerne nede på 60% av listepris. Men det forutsetter at du allikevel skal over dit og henter gitaren mens du er der, eller får du frakt og 24% moms på topen.

Ellers har du eBay, men det er jo en sjanse å ta. Har selv kjøpt flere gitarer der, og vært heldig så langt. (Bank i bordet.)

Noen spesiell gitar du er ute etter? Kontakt meg gjerne off line hvis du vil prate om dette. (Jeg selger ikke, men har kjøpt en del og har kanskje noen tips.)

Geir :)

Lenke til kommentar
Advarer deg mot en ting til, folk på gaten som kommer med svinbillige DVD filmer og musikk CD'er, det er piratwarez på høyt nivå og bare halvparten av det du kjøper for noen lapper blir å virke, broren til dama mi kjøpte endel sånnt, men som sagt nesten ingenting virket. Ikke kult å se filmer med thailandsk dubbing heller :p

Ikke for å oppfordre til ulovelige varer og slikt, men svært mange dcd-selgere har tv og dvdspiller som du kan bruke til å sjekke kvalvitet, det er bare å holde seg unna de stedene som ikke har det!

Lenke til kommentar
Noen som vet hvordan dette er i forhold til Nepal? Vet det er et fattig land, men vet ikke om jeg skal satse på det om jeg faktisk finner noe

Du finner ikke mye ny elektronikk i Khatmandu som er billigere enn i Norge. Du kan finne noe eldre for en noe billigere penge, hvis du er heldig. Det er en del kinesisk elektronikk av variabel kvalitet. (men gidder du å dra på noen store høytalere for å spare noen 100 lapper?) Det er en del piratvarer, men du finner sikkert de billigere andre plasser i Asia. Du må sikkert innom Bangkok for å komme til Nepal, så kjøp heller der. Det er ikke uvanlig å dra fra Khatmandu til Bangkok på shopping tur for de som bor der, for å si det på den måten.

Lenke til kommentar

Jeg var i Thailand i vinter, og siden det står made in thailand og Malaysia på 90% av alt datautsyr hadde jeg regnet å finne noe billig stasj. Det skulle vise seg å være helt feil. Utstyr som er nogenlunde nytt er ikke å få tak i der nede. Feks A64 og P4 PC800 var det umulig å oppdrive. Skulle du finne noe som frister, så er prisen nesten lik som i norge minus 10-15%.

Jeg var både på World Trade Center, og på det gigantiske data-kjøpesenteret som ligger like på bortsiden. Null og niks kult fra dataverdenen. Jeg var også et par uker på Phuket, så jeg fikk god tid til å lete der nede også.

Skal du handle, så kjøp klær. Få deg en skreddersydd Armani-modell i thaisilke (No ironing needed :D ) til 14-1600.- med 2-3 skjorter. Ikke prut for hardt hos skredderen, da vil han bruke billigere og dårligere stoff.

Når det gjelder prutingen ellers, ikke overdriv. Så flere turister som til slutt sto og kranglet over kronestykker. En ting er sikkert, de der nede har mer brukt for de kronene enn vi har, så ikke vær kjip.

Når du setter bena på norsk jord etter å ha tatt flyet hjem, så kommer du til å angre på at du satte deg på det flyet. Hjemkomsten er kald på flere måter. Du kommer til å savne de alltid smilende og oppriktig glade menneskene der nede.

Ha en fin tur :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...