Gå til innhold

Reiser til Thailand i jula....

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hw produseres nesten bare i thailand :p

alle skal vell følge samme standard....

så i teorien skal du ikkje ha problemer med komponenter derfra.

ingenting som heter norske standarder, (som jeg vet i allefall) vi bruker samme hw standard som usa, china, japan, russland, osv... telleome afrika har samme hw standard... eneste som jeg kommer på kan være spenningen (volt i veggen) vi kjører 220-230, usa kjører 110, thailand... kem veit?

Lenke til kommentar
....Så spørsmålet er om det er billig å kjøpe PC-utstyr der...?  (Først og fremst i Bangkok da..). 

En ting til... Vil dette i såfall funke sammen med norske standarder, osv... (mulig dette er et dumt spørsmål...)

Søk på nettet på Pantip plaza, eller Fortune Town IT mall

Bangkok Bob har en side med omtale av de forskjellige sentrene. Det er omtrent norske priser. Altså, ingen vits å kjøpe HW der. Det du kan spare noen kroner på er digitalkamera og Ipod. Kjøp heller klær, det er billig...

Lenke til kommentar

Jeg var i Thailand i desember og deler av januar i fjor, bl.a 5 dager i Bangkok. Vanvittig stor by, ellers var det mest på øyene i sør, bl.a Koh Lanta. Virkelig flott.

Anbefales!

Men; jeg fraråder deg å kjøpe hardware der nede, du blir garantert lurt. Selv på de store varehusene. De selger så og si aldri orginalvarer, selv om eskene osv ser ekte nok ut. Husk det er en kjempestor industri, å lage billige kopivarer som varer i 14 dager maks.Det eneste jeg kjøpte var et cd-etui i plast.

Thaiene er fantastisk gode mennesker til å overtale, husk å prute!! De blir nesten sure hvis du ikke gjør det :thumbup:

Lenke til kommentar

Elektronikk var ikke billig der nede. Var der for 1 mnd siden (Bangkok + Kho Samui).

Er du lur kjører du ikke Tuk Tuk (trehjuls mopeddrosje). Vanlig drosje koster eks 300 Bath fra flyplassen og til Bangkok (NOK 50,-).

De kjører som gale mann. Kanskje man burde spørre om sjåføren tror på reinkarnasjon. Hvis han svarer ja er det kanskje best å ta en annen bil :ermm:

OG ---> Hvis noen på gata tilbyr en vare for 100 Bath kan du godt tilby 20 bath og jevnt over havne på 30-40 bath.

OG---> Husk MYGGMIDDEL (Autan på apoteket er bra) Noen av myggene der nede har jeg arr etter ennå. Det skal visstnok ikke være Malaria i turistbyer og feriesteder i Thailand. God tur! :dribble:

Endret av nixon
Lenke til kommentar
Elektronikk var ikke billig der nede. Var der for 1 mnd siden (Bangkok + Kho Samui).

Er du lur kjører du ikke Tuk Tuk (trehjuls mopeddrosje). Vanlig drosje koster eks 300 Bath fra flyplassen og til Bangkok (NOK 50,-).

De kjører som gale mann. Kanskje man burde spørre om sjåføren tror på reinkarnasjon. Hvis han svarer ja er det kanskje best å ta en annen bil :ermm:

OG ---> Hvis noen på gata tilbyr en vare for 100 Bath kan du godt tilby 20 bath og jevnt over havne på 30-40 bath.

OG---> Husk MYGGMIDDEL (Autan på apoteket er bra) Noen av myggene der nede har jeg arr etter ennå. Det skal visstnok ikke være Malaria i turistbyer og feriesteder i Thailand. God tur! :dribble:

1. Flyplassen ligger i Bangkok. Hvis det er selve "metroen" eller sentrum som du mener (bangkok har riktignok ikke noe virkelig sentrum), så tar man ikke tuk tuk dit. Les: motorvei.

2. 300baht er for mye. Be taxisjåføren å skru på meteret, og avtal aldri pris på forhånd.. Da betaler du kun noen få baht pluss bompenger. Prøv deg gjerne på thai "choi got miter doy krap", ellers så skjønner de stort sett litt engelsk.

Tabletter mot Malaria er kun nødvendig i sør og nordthailand.. Chiang Rai evn Mai er utsatt. Anbefales IKKE å tas hvis man ikke trenger det..

Krabi-provinsen, koh samui, phuket, pattaya og bangkok er ikke utsatt for malaria, men for noen kan myggen være relativt hissig.

TOPIC: Hardware er ikke lønnsomt å kjøpe der nede.

Prostutierte er heller ikke å anbefale.. høy prosentandel av HIV og andre kjønnsykdommer blandt disse jentene.

Ellers god tur... Er et knall bra land.. Sawasdee krap.

Lenke til kommentar

Thailand er et flott land, var der i jula for nesten 2 år siden! Men jeg vil ikke anbefale å kjpe hw der, ettersom så og si ALT er piratkopiert.

Skaff deg en skreddersydd dress i kashmir, anbefales, koster 1/10 av prisen her! Pass på at du finner en skikkelig skredder, ettersom det kryr av skreddere, spørr en som har peiling på hva som er bra og ikke bra!

Lenke til kommentar

Angående softguns

Jeg regner med at jeg får kulepåfyll til det her hjemme selv om det er asiatisk modell? Lurt å kjøpe med en del og så selge her hjemme? Hvor mye kan jeg få for en gun og hvor mye koster dem der nede?

Digitakamera

Noen nevnte det her. Finner en altså god kvalitet på det der nede?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...