Gå til innhold

Elkjøp pc til 12k, duger denne?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ikke kjøp pc på Elkjøp! Sjekk heller priser på nettet.

Produktguiden på Barbara.no

XenZor

At dette gjelder for stasjonære kan jeg gi forståelse for at hw.no-geeks ikke ønsker å kjøpe PC på Elkjøp, men når det kommer til laptops blir det litt teit med "ikke kjøp på Elkjøp!!!!!!11onetwo", siden de faktisk kan ha ganske gode tilbud. Et godt eksempel er jo FS Amilo A1630.

Dessuten selger de trygghetsforsikring til rundt 1500,- hvor PCen er forsikret mot alle former for skade som måtte skje i form av et uhell, og som har en varighet på 3 år. Dette er noe man MÅ ha, spør du meg. Kjenner flere som har greid å miste PCen i gulvet eller søla brus i laptopen sin... har man ikke forsikring da sitter man med skjegget i postkassa.

Det er iallefall hovedgrunnen til at jeg kjøpte PCen min på Elkjøp!

Endret av Gaupa
Lenke til kommentar

Helt enig med Gaupa, ta 30 dagers retur-rett ved pixel feil for eksempel. Det er jo ikke mulighet for å bytte inn en bærbar med mellom 1 og 3 døde pixler hos en nettbutikk, mens hos Elkjøp kan man bare bruke retur-retten for så å kjøpe seg en lik pc etterpå (forhåpentligvis uten pixel feil).

Lenke til kommentar
Helt enig med Gaupa, ta 30 dagers retur-rett ved pixel feil for eksempel. Det er jo ikke mulighet for å bytte inn en bærbar med mellom 1 og 3 døde pixler hos en nettbutikk, mens hos Elkjøp kan man bare bruke retur-retten for så å kjøpe seg en lik pc etterpå (forhåpentligvis uten pixel feil).

Hadde pixelfeil på den første, fikk ny med engang =)

Lenke til kommentar

Som jeg sa, sjekk på internett først, er elkjøpmaskinen fortsatt den du vil ha og den som gir best ytelse/ pris, så kjøp den. Men jeg vil tro at du finner en bedre maskin til samme pris et annet sted. Husk å se grundig på spesifikasjonene! Hva skal du bruke pc-en til? Har den rikktig skjermkort, HD, cpu til ditt bruk?

Her er laptopper i prisklassen 10 - 12k

XenZor

Lenke til kommentar

Den skal brukes på lesesal i auditorium etc. som et studieverktøy. Pluss naturligvis til enkel underholdning i form av surfing /lyd /bilde /film. Så det viktigste er å ha en stillegående maskin, spill og slikt betyr ingenting.

Er det slik at jeg da kan glemme pentium (er lik mer støy) og utelukkende vurdere pc'er med centrino-teknologi for å sikre meg en stillegående pc?

Og for å komme med et annet innspill i elkjøp vs nettbutikk - debatten, vet jeg at nettbutikkene er billigere i 9 av 10 tilfeller. Og ofte å foretrekke. Men når det virkelig kniper og man trenger f.eks. en ny pc a.s.a.p., er det lite som er så frustrerende som å vente på at Posten skal levere hvis man bestiller pr. nett. Mye bedre å tusle inn på elkjøp, klaske pengene i disken og skynde seg hjem for å leke. Har personlig ingen Elkjøp-allergi.

Mvh

Knut-Helge

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...