Gå til innhold

cd-brenner slår seg vrang med nye cd-er?

yallabong

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en NEC NR-9100A, med max hastighet 40x. Den har brent fint og stabilt de siste to årene, med 32x som max hastighet i praksis.

I går kjøpte jeg en spindel med 100 Memorex-CD-R på Spaceworld, de kan brennes i 52x. Problemet er: NEC'en min vil ikke brenne dem raskere enn 8x!

Så fra en 3-4 minutter, tar det nå 10 minutter å brenne en cd.

Noen som har noen forklaringer elle tips til hvordan dette kan rettes opp?

Takknemlig for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Velkommen til forumet. :)

Prøv et annet platemerke. Funker det er det nok bare å holde seg unna memorex. Jeg for min del holder meg unna Sapceworld.

Se om dine plater funker i brennern til noen andre, kankje du kan selge dem og kjøpe et merke din brenner liker bedre.

Edit: Leif

XenZor

Endret av XenZor
Lenke til kommentar

Hei, takk for rask respons!

OC-Freak: Har sjekket cd-produsent, det er Infodisc, med kode: 97m25s35f. Er dette bra eller dårlig?

Ulvestad: Takk for linken, skulle gjerne ha oppdatert, da jeg har en eldre firmware. Men får problemer når jeg starter "flash utilityen". Får følgende melding: "Target NEC NR-9100A is not found correctly". Deretter lukkes programmet. (Har gjort omstart og slått av Daemon Tools som jeg for tiden har aktiv. )

Ellers takk for tips og erfaringer omkring Memorex. Må kanskje bytte merke og evt. selge diskene til noen de funker hos. Det blir sannsynligvis neste prosjekt, hvis ikke ting går raskere etter jeg evt. har klart å oppdatere driveren.

- yallabong.

Lenke til kommentar

Infodisc = fysj og æsj. Blant de dårligere platene jeg har hatt.

Memorex har i det siste også skuflet ut dårlige (misstenker at det er B grade plater) CMC Magnetics og Moser Baer india på markedet. Så å kjøpe memorex virker som gambling for meg.

CMC og moser baer lager dog gode plater også - men oftest ikke hvis de er billige.....

Prodisc 52x (forskjellige merker) og samsung sine plasmon 52x plater har virket ok.

Mitsubishi (Verbatim) og Taiyo Yuden (Plextor) bør også virke meget bra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...