cliffme Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 Har en shuttle barebone. Problemet nå er at selve maskinen er veldig stillegående, men vifta på skjermkortet skremmer vekka alt! (club3d 9800pro) Er det mulig å bytte ut bare vifta? Er nok ikke plass til en ny type kjøler på denne. Hvilken vifte isåfall? Lenke til kommentar
hjalmar Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 Denne vifta kan du bruke. Har brukt denne selv. http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=CCBA4C Veldig stillegående og bra i en Shuttle Lenke til kommentar
geronimo_nn Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 (endret) Jeg har vurdere og å bytte kjølingen på 9800 pro. men er ikke Artic Cooling VGA Silencer bedre? (Hvis det er plass til den da) Edit: skrivefeil Endret 30. september 2004 av geronimo_nn Lenke til kommentar
cliffme Skrevet 30. september 2004 Forfatter Del Skrevet 30. september 2004 Denne vifta kan du bruke. Har brukt denne selv. http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=CCBA4C Veldig stillegående og bra i en Shuttle Har bestilt denne. Får håpe at den både passer og at det blir bra Lenke til kommentar
cliffme Skrevet 5. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2004 Har fått på kjølern nå. Nå går vifta på max hele tia! BRÅKER! Har prøvd å satt LOW i bios på denne, men likevel går den på max. Noen forslag til hva som er galt? Andre måter å regulere rpm på denne? Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 (endret) Har fått på kjølern nå.Nå går vifta på max hele tia! BRÅKER! Har prøvd å satt LOW i bios på denne, men likevel går den på max. Noen forslag til hva som er galt? Andre måter å regulere rpm på denne? Støynivå: 24 dB(A) Det er jo ikke mye da! Endret 5. oktober 2004 av ahpadt Lenke til kommentar
cliffme Skrevet 5. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2004 Har fått på kjølern nå.Nå går vifta på max hele tia! BRÅKER! Har prøvd å satt LOW i bios på denne, men likevel går den på max. Noen forslag til hva som er galt? Andre måter å regulere rpm på denne? Støynivå: 24 dB(A) Det er jo ikke mye da! Tro meg, dette er ikke bare 24db. Det er umulig. Er ingen ulyder, bare masse støy. Vifta må da ikke gå på 6000rpm hele tiden? Lenke til kommentar
cliffme Skrevet 5. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2004 (endret) Skal prøve speedfan og se hva som skjer. Synes ikke speedfan var noe å satse på.. Noen andre forslag? Ingen som har prøv å få maskina si til å gå så stille som mulig..? Endret 5. oktober 2004 av jij1984 Lenke til kommentar
XENiTiS Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Smart fan funksjonen i BIOS ser ut for bare å funke for ei vifte av gangen. Jeg har koblet Iceberq vifta til FAN1 kontakten på hovedkortet, og har satt FAN1 til å styres av smart fan. Hastigheten på FAN1 vil kun øke dersom CPU temp passerer 80C, ergo kjører den alltid på ultra low! CPU-vifta har jeg byttet ut med en stille Papst vifte koblet til FAN2 kontakten. FAN2 er satt til full speed i BIOS. Nå hører jeg nesten ingenting fra noen av viftene! Håper det hjelper! Lenke til kommentar
cliffme Skrevet 6. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2004 Er det mulig å sette inn en slik http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=A1268 Og justere hastighet på vga vifte derfra. Gjøres det da fra baksiden? Lenke til kommentar
XENiTiS Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Er det mulig å sette inn en slik http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=A1268 Og justere hastighet på vga vifte derfra. Gjøres det da fra baksiden? Burde funke fint det, så lenge du har en ledig kortplass. Den må justeres fra baksiden, ja... Vurder også denne, hvis du ikke vil bruke en kortplass til viftestyring, og vil gjøre det ved hjelp av hardware. Den har trinnløs spenningsregulator, slik at det er lettere å finne akkurat den balansen mellom støy og kjøling som du er ute etter. Lenke til kommentar
geronimo_nn Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 Koffor ikkje bruka speedfan? I min shuttle SN41G2 kan eg styra opp te 3 vifte med den. Så nå styre eg hastigheten på psu viftå og den på chipset'e, og snart kjøpe eg inn ny kjøler te 9800Pro'en sånn at eg kan styra hastigheten på den og. Syns den bios styrte teknikken va fæl. Då kjøre jo viftå på ett lågt nivå for å gjør små "hopp" i hastigheten når ann e varme. Irriterande.... Lenke til kommentar
XENiTiS Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 Koffor ikkje bruka speedfan? I min shuttle SN41G2 kan eg styra opp te 3 vifte med den. Så nå styre eg hastigheten på psu viftå og den på chipset'e, og snart kjøpe eg inn ny kjøler te 9800Pro'en sånn at eg kan styra hastigheten på den og. Syns den bios styrte teknikken va fæl. Då kjøre jo viftå på ett lågt nivå for å gjør små "hopp" i hastigheten når ann e varme. Irriterande.... Har også brukt SpeedFan, som er et veldig nyttig program, men jeg har aldri hatt mulighet for å styre PSU vifta med det. Har du moddet PSU? Hadde det vært mulig å styre vifta i Shuttles PSU uten å modde, så hadde jo et av de største støyproblemen til Shuttle vært løst! Lenke til kommentar
geronimo_nn Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 Jeg styrer vifta med SpeedFan. Har ikke moddet psu'en. Jeg har en shuttle SN41G2. Lenke til kommentar
Pollux Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 Jeg styrer vifta med SpeedFan. Har ikke moddet psu'en. Jeg har en shuttle SN41G2. Er ingen Shuttle enda hvor man orginalt kan regulere PSU viften via speedfan etc. Du tenker nok på ICE-viften, altså CPU... Et lite tips til trådstarter: Zalman ZM80C-HP vifteløst Lenke til kommentar
geronimo_nn Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 Er ingen Shuttle enda hvor man orginalt kan regulere PSU viften via speedfan etc. Du tenker nok på ICE-viften, altså CPU... Ja e nok d. Men d e jo den som bråker. PSU'en hørre eg jo ikkje når ICE vifta e igang. Uansett, når eg kjøre ice-vifta ner te 4% av maxspeed så e den "lydlaus" i forhold te den originale vifta te mitt Powercolor Radeon 9800 Pro. Lenke til kommentar
iddi0t Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 Finnes det ikke noe annet enn vantec løsninga med mindre man er hypp på å skjære i sida eller ikke har pci slotten ledig? Syntes å¨ha hørt snakk om en zalman cu-17 eller lignende som passa inn og var vifteløs... ser ikke ut som om jeg finner den men... clues anyone? Lenke til kommentar
Pollux Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 Zalman CU-17 kjøler langt fra nok til et kort som 9800pro. Den er ikke stort større enn en chipset kjøler. Lenke til kommentar
iddi0t Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 Zalman CU-17 kjøler langt fra nok til et kort som 9800pro. Den er ikke stort større enn en chipset kjøler. Men, har du forslag til en kjøler som kjøler nok? jeg har et 9600xt men jeg antar at det ikke er så stor forskjell... evt. link til cu-17? Lenke til kommentar
XENiTiS Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 (endret) Hvis du ikke vil bruke Iceberq-kjøleren, og ikke vil modde for å få plass til en passiv kjøler, så kan du jo fremdeles redusere farten på vifta til originalkjøleren. Få tak i en 3-pins forlengerkabel som du kobler på FAN1 eller FAN2 tilkoblingen på hovedkortet. Deretter løsner du 2-pins pluggen til originalvifta på skjermkortet, og klemmer den inn på den sorte og den røde lederen til forlengerkabelen. Den gule lederen trenger du egentlig ikke, da den bare er til RPM avlesning. Vær oppmerksom på at dette reduserer kjølingen ganske drastisk, så du bør styre unna overklokking i etterkant! Originalvifta støyer mer på ultra-low hastighet enn Iceberq-vifta på ultra-low, men det vil jo hjelpe litt... Endret 19. oktober 2004 av XENiTiS Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå