Guybrush Skrevet 13. mai 2002 Del Skrevet 13. mai 2002 Hei Jeg har en rar fil som jeg har satt passord på. Problemet er jo selfølgelig at jeg ikke husker hva jeg satt. Jeg vet at det er enten 3, 4 navn, husker ikke rekkefølgen og enten &, ,(komma) _(underscore) evt. og mellom navnene. Problemet er at jeg må taste inne hvert forsøk og så velge extract. Dermed har jeg en ukes jobb forran meg. Vet det finnes diverse passord-program som skal cracke/hacke (hva er riktig her?) passordet. Problemet er at passordet er fort på 15-20 tegn, og da må maskinen stå og gå i et par millioner år :smile: Lurte på om det fantes noen "smarte" programmer som løste dette på en elegant måte ? All hjelp er god hjelp :smile: Lenke til kommentar
Mobsan Skrevet 13. mai 2002 Del Skrevet 13. mai 2002 Det er vel bedre med en ukes arbeid enn en million års venting..... Lenke til kommentar
TRAM Skrevet 13. mai 2002 Del Skrevet 13. mai 2002 Kanskje det lar seg gjøre med denne: passord .rar-cracker Lenke til kommentar
Guybrush Skrevet 13. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2002 Problemet med disse password-recovery-programmene er at du ikke kan komme med egne forslag til ord som den skal teste. Vet du kan legge de inn i ordboken den skal teste, men den tester ikke sammensetninger av ordene (så vidt jeg vet) Quote: Den 2002-05-13 11:24, Mobsan skrev:Det er vel bedre med en ukes arbeid enn en million års venting..... Jeg håpet liksom på at det fantes et bedre alternativ Lenke til kommentar
El Viking Skrevet 13. mai 2002 Del Skrevet 13. mai 2002 Du kan bruke et program som heter Advanced RAR Password Recovery fra Elcom-soft (tror jeg). Hvis du vet omtrent hva passordet er, men ikke rekkefølgen, kan du definere en 'ordliste' som består av disse navnene og eventuelt skilletegn (&, _, +, etc..). Brute-force (alle mulige kombinasjoner) er ikke å anbefale på såpass mange tegn. Jeg har hatt en prosess gående i noen dager. Den har regnet ut ca. 15 000 000 000 000 passord og har ennå rundt 20 dager igjen. Lenke til kommentar
Guybrush Skrevet 13. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2002 Quote: Hvis du vet omtrent hva passordet er, men ikke rekkefølgen, kan du definere en 'ordliste' som består av disse navnene og eventuelt skilletegn (&, _, +, etc..). OK. Fungerer det? Da burde jeg være i boks da. Trodde den ikke sjekket ordene mot hverandre jeg.. Takk for tipset! Lenke til kommentar
unwill Skrevet 13. mai 2002 Del Skrevet 13. mai 2002 Kan du ikke si ifra om du fikk det til eller ikke ? Og hvor lang tid den brukte... Lenke til kommentar
b-real Skrevet 13. mai 2002 Del Skrevet 13. mai 2002 Dette høres ut som warez. Warez dudene setter tåpelige passord på filene sine.*hostejremte* Lenke til kommentar
Guybrush Skrevet 13. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2002 Quote: Den 2002-05-13 13:04, B|Real skrev:Dette høres ut som warez.Warez dudene setter tåpelige passord på filene sine.*hostejremte* Warez ?!!!! Er det derfor jeg faktisk vet enkelte ord passordet inneholder!!! Er det fa.. meg ikke lov å prate om noenting her inne lenger eller ?!!! Lenke til kommentar
b-real Skrevet 13. mai 2002 Del Skrevet 13. mai 2002 Quote: Guybrush skrev (2002-05-13 14:07):Warez ?!!!!Er det derfor jeg faktisk vet enkelte ord passordet inneholder!!!Er det fa.. meg ikke lov å prate om noenting her inne lenger eller ?!!! Ikke i det hele tatt Lenke til kommentar
TRAM Skrevet 13. mai 2002 Del Skrevet 13. mai 2002 Quote: Den 2002-05-13 14:07, Guybrush skrev:Warez ?!!!!Er det derfor jeg faktisk vet enkelte ord passordet inneholder!!!Er det fa.. meg ikke lov å prate om noenting her inne lenger eller ?!!! ...såså :smile: - lunta blir ikke akkurat lengre, når en sliter lenge nok ( hvem har ikke vært der ) - tipper du venta deg hint også, men det er jo ikke noe og bry seg om. - får du ikke programmet til å funke ? [ Denne Melding var redigert av: TRAM på 2002-05-13 14:27 ] Lenke til kommentar
Guybrush Skrevet 13. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2002 I know.... lunta er ikke lang nei, men det er så typisk å bli beskyldt for warez hele tiden. Er forresten så vidt det går ann å prate om divx her inne også... Ang. programmet, jeg er på jobben, skal sjekke den da jeg kommer hjem :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå