Gå til innhold

Forumet reorganiseres

Anbefalte innlegg

At noen reagerer på sammenslåingen av vann/ekstremkjøling kan jeg forsåvidt forstå, men det har vært et mål å ikke ha alt for mange kategorier siden dette fort blir uoversiktlig.

Det er faktisk enda mer uoversiktelig å tråle igjennom en diger kategori når dem man er ute etter bare er en avgrenset del av den. Det var en grunn til at disse kategoriene ble skilt i første omgnag, og det er jo ikke så lenge siden det ble gjort heller. Litt skuffet over korttidsminnet til dministratornene her :(

Men det som er mest frusterenede med omleggingen er at de underkategoriene jeg var vant til å ha lett tilgjengelig på venstresiden nå er borte. Nå er det kun hovedkategoriene der og man ender opp med å stadig gå tilbake til den "uendelige store" Maksinvare-kategorien for å finne de underkategoriene man var interisert i.

Ville "overklokkingsfolket" bli fornøyd hvis vi under hver kategori (CPU, HK, RAM, GFX) laget en underkategori som var av typen "Post her hvis hovedmålet er overklokking"?

Bortsett for at man får samlet de postene man er ute etter blir det ikke spesielt mye bedre. Man ender jo bare jo bare opp med at man må tråle seg lenger inne i struktruren bare fordi man har en annen interesse i forbindelse med datamaskiner enn folk flest. Og jeg trodde dere var ute etter å begrense antal kategorier her. Det siste forslaget der endrer jo bare hvor i strukturen kategorien ligger.

Det eneste argumentet for å flytte på kategorier er at folk som normalt bare er på Hardware-delen av forumet ikke umiddelbart viste at man burde flytte seg over på overklokkingsdelen for å spørre om f.eks. PSU (var den eneste kategorien jeg kunne komme på som muligens kunne skape et problem). Men ærlig talt; dette er jo database basert! Det må da kunne gå ann at flere underkategorier i forskjellige hovedkategorier peker til samme kilden?

Etter det jeg har lest i tråden her er det primært de harde brukerne av det gamle overklokkings-forumet som viser sin missnøye, og det med rette. Tviler på at endringene betyr mye for de som kunn var innom ok-forumet når de klikket feil på en link.

Personlig var overklokkings-delen av dette forumet det jeg brukte mest tid på på nettet, men dersom dere skal ta fra oss dette "samfunnet av likesinnede" tviler jeg på at bruken kommer til å vedvare.

Endret av Xell
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
At noen reagerer på sammenslåingen av vann/ekstremkjøling kan jeg forsåvidt forstå, men det har vært et mål å ikke ha alt for mange kategorier siden dette fort blir uoversiktlig.

Det er faktisk enda mer uoversiktelig å tråle igjennom en diger kategori når dem man er ute etter bare er en avgrenset del av den. Det var en grunn til at disse kategoriene ble skilt i første omgnag, og det er jo ikke så lenge siden det ble gjort heller. Litt skuffet over korttidsminnet til dministratornene her :(

Men det som er mest frusterenede med omleggingen er at de underkategoriene jeg var vant til å ha lett tilgjengelig på venstresiden nå er borte. Nå er det kun hovedkategoriene der og man ender opp med å stadig gå tilbake til den "uendelige store" Maksinvare-kategorien for å finne de underkategoriene man var interisert i.

Ville "overklokkingsfolket" bli fornøyd hvis vi under hver kategori (CPU, HK, RAM, GFX) laget en underkategori som var av typen "Post her hvis hovedmålet er overklokking"?

Bortsett for at man får samlet de postene man er ute etter blir det ikke spesielt mye bedre. Man ender jo bare jo bare opp med at man må tråle seg lenger inne i struktruren bare fordi man har en annen interesse i forbindelse med datamaskiner enn folk flest. Og jeg trodde dere var ute etter å begrense antal kategorier her. Det siste forslaget der endrer jo bare hvor i strukturen kategorien ligger.

Det eneste argumentet for å flytte på kategorier er at folk som normalt bare er på Hardware-delen av forumet ikke umiddelbart viste at man burde flytte seg over på overklokkingsdelen for å spørre om f.eks. PSU (var den eneste kategorien jeg kunne komme på som muligens kunne skape et problem). Men ærlig talt; dette er jo database basert! Det må da kunne gå ann at flere underkategorier i forskjellige hovedkategorier peker til samme kilden?

Etter det jeg har lest i tråden her er det primært de harde brukerne av det gamle overklokkings-forumet som viser sin missnøye, og det med rette. Tviler på at endringene betyr mye for de som kunn var innom ok-forumet når de klikket feil på en link.

Personlig var overklokkings-delen av dette forumet det jeg brukte mest tid på på nettet, men dersom dere skal ta fra oss dette "samfunnet av likesinnede" tviler jeg på at bruken kommer til å vedvare.

hør, hør!

:yes:

Lenke til kommentar

Å ha undre kategorier overalt er bare dumt!

Dere kunne heller lagt en link med "Overklokking".

For det er ikke så altformange (uh! langt ord!) kategorier som kommer der, og det er nesten det samme prinsippet overalt; Still opp FSB så klokker du både rammen og CPU osv....

Lenke til kommentar
Hvor skal jeg poste ting som har med internett å gjøre? Bytt om "Nettverk" til "Internett og nettverk".

Så kan dere også fjerne den underkategorien i "Kjøling". Blir så stygt, og uoversiktelig med den.

Hvorfor ser kjølingskategorien stygg ut da?

Og grunnen til at ordet Internett ble fjernet fra navnet er jo fordi internett er et nettverk.

Lenke til kommentar

En løsning med underkategorier under de forskjellige temaene som er aktuelle for overklokking kan jo være en løsning. Men jeg vil nå fortsatt si at jeg likte det bedre når overklokking ble holdt fint og oversiktelig i sitt eget forum. Men dere kan jo legge opp igjenn forum.overklokking.no med linker til disse underkategoriene da.

Lenke til kommentar

Det største minuset (sier ikke at det bare er minus) med reorganiseringen syntes jeg er at det er blitt så mange kategorier under Maskinvare. Før trengte jeg ikke scrolle for å se alle kategoriene, og det var blitt en vane å klikke nederst for å komme til 'Annet om hardware'.

Å ha en egen kategori for Minne/RAM, selv om det kan være mer oversiktlig, syntes jeg blir litt i det meste laget.

Å ha 2 kategorier for 'Diskutere artikler' syntes jeg også er litt unødvendig. Evnt. kunne det vært slik:

Diskutere artikler->

Diskutere artikler (HW)

Diskutere artikler (Overklokking.no)

Jeg som holder mest til i 'Programmer'-delen av forumet syntes det er flott at Benchmarks er flyttet dit, da jeg i det siste har brukt det mer og mer.

Endret av Thompzen
Lenke til kommentar

Reorganiseringen fungerte ikke helt slik som vi hadde sett for oss før omleggingen, og det blir klarere og klarere at noe må forandres. Nøyaktig hva som kommer til å skje er noe uklart enda, men at det kommer til å gå delvis tilbake til slik det var er nok rimelig sannsynlig. Slik det ser ut kommer OK-kategorien tilbake, men litt bedre organisert.

Mer kan vi ikke si enda da dette må diskuteres nærmere.

Lenke til kommentar

Høres fint ut. :yes:

Jeg er den første til å innse at det ikke var perfekt før, men kanskje vi nå kan få et forum som de fleste vil være fornøyd med. Det var tidligere en del problemer med feilposting pga. litt forvirring ang. hvor enkelte ting hørte hjemme. Dette kan kanskje ordnes samtig som vi kan beholde OK-forumet?

Hva med å la brukerne komme med innspill til hvordan forumet kan organiseres? Det kommer sikkert mange motsrtridende meldinger, men kanskje også en del gode innspill?

Edit: Leif. :blush:

XenZor

Endret av XenZor
Lenke til kommentar
Det var tidligere en del problemer med feilposting pga. litt forvirring ang. hvor enkelte ting hørte hjemme.

For min del var jeg veldig forvirret angående 'Internett og nettverk'-delen av forumet... Det var ingen andre Internett forum, så når jeg hadde spørsmål om internett som ikke var om hardware ble jeg litt forvirra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...