Gå til innhold

Forumet reorganiseres


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bare et lite tips: Å lage masse forumkategorier er sikkert både gøy og fristende, men det er utrolig slitsomt for brukerene.

 

Det er enklere å få oversikt over 100 nye emner i en kategori, enn 100 fordelt på 4 kategorier. Håper ikke dere går i den fellen. Synes alt for mange forum begår den tabben. Pøser på med masse kategorier, som gjør det tungvindt å "skaffe seg oversikt over".

Lenke til kommentar
hva i h**** har worklogs med maskinvare å gjøre ?

 

JEG syns overklokking's delen skal bli gjenopprettet til slik den var før..

Et nytt navn på kategorien er i utgangspunktet ønsket...

 

Men jeg kan jo stille det samme spørsmålet til deg: Hva har kabinetter, worklogs og PSU-er med overklokking å gjøre?

Beklager at jeg ikke klarer å holde kjeft, jeg må bare svare den..

 

PSU'er har som nevnt tidligere mer enn nok med overklokking å gjøre. Tror det er blitt sagt klart nok. Når det gjelder worklogs og kabinetter så har det selvsagt ikke så mye å gjøre med overklokking direkte, men hvis man ser litt rundt på de største internationale forumene ser man at kabinett-modifisering, på godt norsk, og overklokking alltid har fulgt hverandre. Det er som med biler. skjelden man ser en supertrimmet bil som ser ut som den kommer rett fra en billig bruktbilhandel.. eller en sinnsykt bra stylet bil med alle delene under panseret originale fra fabrikken. Casemodding og overklokking hører sammen.. det ener fører med seg det andre (i mange tilfeller ihvertfall).

 

Syns det burde svare spørsmålet om hva kabinetter, worklogs og PSU'er har med overklokking å gjøre.

Lenke til kommentar
Beklager at jeg ikke klarer å holde kjeft, jeg må bare svare den..

 

PSU'er har som nevnt tidligere mer enn nok med overklokking å gjøre. Tror det er blitt sagt klart nok. Når det gjelder worklogs og kabinetter så har det selvsagt ikke så mye å gjøre med overklokking direkte, men hvis man ser litt rundt på de største internationale forumene ser man at kabinett-modifisering, på godt norsk, og overklokking alltid har fulgt hverandre. Det er som med biler. skjelden man ser en supertrimmet bil som ser ut som den kommer rett fra en billig bruktbilhandel.. eller en sinnsykt bra stylet bil med alle delene under panseret originale fra fabrikken. Casemodding og overklokking hører sammen.. det ener fører med seg det andre (i mange tilfeller ihvertfall).

 

Syns det burde svare spørsmålet om hva kabinetter, worklogs og PSU'er har med overklokking å gjøre.

Den PSU-sammenligningen kjøper jeg ikke. PSU-er er ikke viktigere for overklokkere enn den er for folk med mange harddisker eller annet generelt kraftig utstyr. Jeg vil faktisk komme med den påstanden at svært gode PSU-er er mye viktigere for en med kabinettet fullt av harddisker, enn en som liker å skru opp hastigheten på prosessoren og RAM. Ut i fra argumentasjonen din kan man kaste alle elementer inn i overklokking fordi det er viktig med generelt solide og gode komponenter når man overklokker fordi det stresser elementene mer enn å ikke overklokke.

 

At casemodding og overklokking også hører sammen kjøper jeg heller ikke. Vet om mange som casemodder uten at de nødvendigvis er noen store guruer i overklokkingssammenheng.

 

Tror ikke du helt har forstått poenget med å ikke fragmentere diskusjoner. Man kan ikke trekke PSU-diskusjoner vekk fra "normal" hardware-diskusjon og over til overklokkere bare fordi at noen overklokkere mener det er usedvanlig viktig med en god PSU. Man kan heller ikke trekke ut kabinetter og casemodding (som hører naturlig sammen) fordi noen overklokkere synes det er kult å ha tøft kabinett.

Lenke til kommentar
Den PSU-sammenligningen kjøper jeg ikke. PSU-er er ikke viktigere for overklokkere enn den er for folk med mange harddisker eller annet generelt kraftig utstyr. Jeg vil faktisk komme med den påstanden at svært gode PSU-er er mye viktigere for en med kabinettet fullt av harddisker, enn en som liker å skru opp hastigheten på prosessoren og RAM. Ut i fra argumentasjonen din kan man kaste alle elementer inn i overklokking fordi det er viktig med generelt solide og gode komponenter når man overklokker fordi det stresser elementene mer enn å ikke overklokke.

 

At casemodding og overklokking også hører sammen kjøper jeg heller ikke. Vet om mange som casemodder uten at de nødvendigvis er noen store guruer i overklokkingssammenheng.

 

Tror ikke du helt har forstått poenget med å ikke fragmentere diskusjoner. Man kan ikke trekke PSU-diskusjoner vekk fra "normal" hardware-diskusjon og over til overklokkere bare fordi at noen overklokkere mener det er usedvanlig viktig med en god PSU. Man kan heller ikke trekke ut kabinetter og casemodding (som hører naturlig sammen) fordi noen overklokkere synes det er kult å ha tøft kabinett.

Her må jeg faktisk få lov til å rette på en ting...

 

At casemodding og overklokking også hører sammen kjøper jeg heller ikke. Vet om mange som casemodder uten at de nødvendigvis er noen store guruer i overklokkingssammenheng.

 

Casemodding og overklokking henger sammen! Fordi:

Når man overklokker så blir det stor varme og ikke alle kabinetter tåler dette... da må man ty til metoder som kan tilføre mer luft og dermed øke stabiliteten på overklokkingen.

Dessuten så må man ha et kabinett som er så kjølig som over hodet mulig for å klare å klokke cpu'en osv. til det ytterste!

 

Det er da min mening.

Endret av PioUs-JiN
Lenke til kommentar
Beklager at jeg ikke klarer å holde kjeft, jeg må bare svare den..

 

PSU'er har som nevnt tidligere mer enn nok med overklokking å gjøre. Tror det er blitt sagt klart nok. Når det gjelder worklogs og kabinetter så har det selvsagt ikke så mye å gjøre med overklokking direkte, men hvis man ser litt rundt på de største internationale forumene ser man at kabinett-modifisering, på godt norsk, og overklokking alltid har fulgt hverandre. Det er som med biler. skjelden man ser en supertrimmet bil som ser ut som den kommer rett fra en billig bruktbilhandel.. eller en sinnsykt bra stylet bil med alle delene under panseret originale fra fabrikken. Casemodding og overklokking hører sammen.. det ener fører med seg det andre (i mange tilfeller ihvertfall).

 

Syns det burde svare spørsmålet om hva kabinetter, worklogs og PSU'er har med overklokking å gjøre.

Den PSU-sammenligningen kjøper jeg ikke. PSU-er er ikke viktigere for overklokkere enn den er for folk med mange harddisker eller annet generelt kraftig utstyr. Jeg vil faktisk komme med den påstanden at svært gode PSU-er er mye viktigere for en med kabinettet fullt av harddisker, enn en som liker å skru opp hastigheten på prosessoren og RAM. Ut i fra argumentasjonen din kan man kaste alle elementer inn i overklokking fordi det er viktig med generelt solide og gode komponenter når man overklokker fordi det stresser elementene mer enn å ikke overklokke.

 

At casemodding og overklokking også hører sammen kjøper jeg heller ikke. Vet om mange som casemodder uten at de nødvendigvis er noen store guruer i overklokkingssammenheng.

 

Tror ikke du helt har forstått poenget med å ikke fragmentere diskusjoner. Man kan ikke trekke PSU-diskusjoner vekk fra "normal" hardware-diskusjon og over til overklokkere bare fordi at noen overklokkere mener det er usedvanlig viktig med en god PSU. Man kan heller ikke trekke ut kabinetter og casemodding (som hører naturlig sammen) fordi noen overklokkere synes det er kult å ha tøft kabinett.

Greit, greit. Men hva i svarte har elektronikk med PSUer å gjøre? Greit nok at de er bygd opp av elektronikk, men det er jo PCen også.. Bare lufter en tanke. :hmm:

Lenke til kommentar
Greit, greit. Men hva i svarte har elektronikk med PSUer å gjøre? Greit nok at de er bygd opp av elektronikk, men det er jo PCen også.. Bare lufter en tanke. :hmm:

PSU og Elektronikk har vært en kategori på Overklokking-delen hele tiden, PSU har bare ikke vært nevnt i tittel, kun i beskrivelse ;)

Ville nå fortsatt separert 'Elektronikk' til sin egen og spleiset 'PSU' til 'Kabinetter'.

Lenke til kommentar
Greit, greit. Men hva i svarte har elektronikk med PSUer å gjøre? Greit nok at de er bygd opp av elektronikk, men det er jo PCen også.. Bare lufter en tanke. :hmm:

PSU og Elektronikk har vært en kategori på Overklokking-delen hele tiden, PSU har bare ikke vært nevnt i tittel, kun i beskrivelse ;)

Ville nå fortsatt separert 'Elektronikk' til sin egen og spleiset 'PSU' til 'Kabinetter'.

Tja, det er i så fall en diskusjon som havner utenfor denne diskusjonen her, for på dette punktet er det ikke gjort noe annet enn å forandre navnet på kategorien til å beskrive det den har handlet om hele tiden, og flytte den.

 

Forøvrig har ikke PSU-er noe mer med kabinetter å gjøre enn at det bundles med en del. Vil si at rent logisk sett hører PSU-er mer sammen med elektronikk enn kabinetter.

Lenke til kommentar

Jeg har aldri påstått at noe bør trekkes ut av hardware forumet; jeg snakker her utelukkende på vegne av overklokking-forumet. Jeg påstår heller ikke at alle som liker å modifisere kabinettene sine driver med overklokking. Men nå har det seg sånn at jeg svært ofte treffer igjen de samme brukerne i kategoriene om overklokking og i kategoriene om kabinettmodifisering.

 

PSU'er er nok sikkert viktigere for en med mange harddisker enn en som vil skru opp klokkefrekvensen på CPU og RAM ja.. ihvertfall når det gjelder kraften (wattstyrken). Men vi ser helst på kvalitet i forhold til kvantitet når det gjelder dette området. Å ha en egen kategori for PSU blir kanskje litt drøyt ja, men jeg ser ingenting galt med å ha en med PSU kombinert med elektronikk, i og med at elektronikk også kan gå under casemoding (og mye annet småtteri). Igjen er jeg ikke ute etter at noen PSU kategori skal sløyfes helt fra hardwareforumet. Men som mange andre har sagt tidligere, er det fare for at de spørsmålene som er om PSU'er i forhold til overklokking vil drukne i all trafikken til det originale hardwareforumet.

 

Når det er sagt skal jeg si meg villig til å gi opp PSU kategorien for å få tilbake forumet vårt, selv om jeg kanskje synes det er naturlig å ha en med PSU i og med at vi bør ha kategorier med annen hardware relatert til overklokking.

 

Jeg forstår poenget med å ikke fragmentere diskusjonene. Selvsagt ville en samlet kategori med flere brukere innom gi bedre svar på spørsmål. Men å slette hele overklokkingforumet for å oppnå dette syns jeg rett og slett var for drøyt.

Endret av AutoExec
Lenke til kommentar
Om man skal bruke din tankegang så skal da alt ligge under 'Elektronikk'. ;)

 

Men nå holder det tror jeg...

På dette området har vi (denne omstruktureringen er ikke mitt arbeid) kun videreført en eksisterende kategori og gitt den et mer beskrivende navn i forhold til hva den hele tiden har handlet om.

 

Forøvrig ser jeg logikken i det. Hverken elektronikk eller PSU-er er "store" kategorier tradisjonelt sett her på forumet, og da tar man to "små" kategorier som ligger ganske nærmer hverandre logisk sett, slår dem sammen, og på den måten slipper man enda flere kategorier (noen klager på for mange kategorier allerede).

Lenke til kommentar
hm.. hva med å lage en poll der dere spør folk om de vil beholde det gamle og elskede ok.no forumet, eller å forholde seg til det diskuterte og nye forumet :hmm:

Polls har ingen verdi i det hele tatt når de blir laget som en tråd på den måten, og ikke utført på "videnskapelig korrekt måte" slik som normale meningsmålinger. Forumet har 11-15000 aktive brukere, og i en slik avstemming ville man kanskje mottatt stemmer fra 1000 personer. Disse ville være mer eller mindre delt på midten...

 

Så skal man da basere en avgjørelse på en overvekt på et sted mellom 10 og 500 brukere (i den retningen som får overvekt), som utgjør en forsvinnende liten del av forummassen.

Lenke til kommentar
Jeg har aldri påstått at noe bør trekkes ut av hardware forumet; jeg snakker her utelukkende på vegne av overklokking-forumet. Jeg påstår heller ikke at alle som liker å modifisere kabinettene sine driver med overklokking. Men nå har det seg sånn at jeg svært ofte treffer igjen de samme brukerne i kategoriene om overklokking og i kategoriene om kabinettmodifisering.

 

At du treffer på de samme personene er kanskje ikke overraskende med tanke på at kategorien har ligget under Overklokking?

 

PSU'er er nok sikkert viktigere for en med mange harddisker enn en som vil skru opp klokkefrekvensen på CPU og RAM ja.. ihvertfall når det gjelder kraften (wattstyrken). Men vi ser helst på kvalitet i forhold til kvantitet når det gjelder dette området. Å ha en egen kategori for PSU blir kanskje litt drøyt ja, men jeg ser ingenting galt med å ha en med PSU kombinert med elektronikk, i og med at elektronikk også kan gå under casemoding (og mye annet småtteri). Igjen er jeg ikke ute etter at noen PSU kategori skal sløyfes helt fra hardwareforumet. Men som mange andre har sagt tidligere, er det fare for at de spørsmålene som er om PSU'er i forhold til overklokking vil drukne i all trafikken til det originale hardwareforumet.

 

Høy wattstyrke har lite å si på en PSU så lenge det ikke er snakk om kvalitet på andre områder (Q-tec anyone?). Snakk med de som har mange harddisker, og du vil fort forstå hva jeg mener.

 

Når det er sagt skal jeg si meg villig til å gi opp PSU kategorien for å få tilbake forumet vårt, selv om jeg kanskje synes det er naturlig å ha en med PSU i og med at vi bør ha kategorier med annen hardware relatert til overklokking.

 

PSU-kategorien er ikke noe som plutselig har dukket opp nå. Den har vært en del av det forumet du kaller "deres" hele tiden.

 

Jeg forstår poenget med å ikke fragmentere diskusjonene. Selvsagt ville en samlet kategori med flere brukere innom gi bedre svar på spørsmål. Men å slette hele overklokkingforumet for å oppnå dette syns jeg rett og slett var for drøyt.

 

Nå har det seg slik at alle diskusjoner man kan føre om overklokking kan man også føre om "normal" hardware. Man overklokker alltid komponenter, enten det er hovedkort, prosessorer, RAM, skjermkort osv. Hvis du vil ha et eget forum for overklokking så sier du at du vil ha et fragmentert forum. Det finnes ingen gylden middelvei. Enten har man to kategorier om nesten det samme, ellers har man det ikke. Den eneste delen av det gamle overklokkingsforumet som ikke er relevant for de som ikke overklokker i stor grad er ekstremkjølingsbiten, da det har lite for seg å ha kompressorkjøling hvis man ikke skal presse opp hastigheten kraftig.

 

Hvor setter man grensen mellom spørsmål som skal havne i "Overklokking hovedkort" og i "Vanlig hovedkort"? Skal spørsmål fra folk som bare skal overklokke i førstnevnta kategori, de som bare skal overklokke litt dobbeltpostes og de som bare vil ha en PC poste i sistnevnte?

Lenke til kommentar

Er enig i at en poll på forumet ikke har mye for seg. Man får finne andre måter å demonstrere på.

 

Orker ikke kverulere mer nå. Avslutter denne diskusjonen med å si at jeg kommer til å savne overklokkingforumet og den harde kjernen av brukere der. Jeg kommer sannsynligvis ikke til å være like aktiv på forumet i sin nåværende form, rett og slett fordi det blir for stort og for mye uintressant lesing.

Lenke til kommentar

Sitter her og stusser på om en skal rapportere alle innleggene under kjøling som kan flyttes "tilbake" tilEkstrem -og vannkjøling slik at vi får litt orden igjenn... Har rapportert noen, men vil ikke plage moderatorene unødig om det ikke er ønskelig (siden de nå allerede roter med dette "systemet")

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...