Gå til innhold

Forumet reorganiseres

Anbefalte innlegg

Overklokkingskategorien vil etter hvert forsvinne, vi må bare finne en løsning på feeden fra Nyheter, samt hvor vi skal putte OK-baren (havner trolig i OT->Annet).

At noen reagerer på sammenslåingen av vann/ekstremkjøling kan jeg forsåvidt forstå, men det har vært et mål å ikke ha alt for mange kategorier siden dette fort blir uoversiktlig. Vi må nok etter hvert begynne å gå mer over til underkategorier for å løse opp det store antallet poster i forumet, og hvis det er et brennende ønske kan vi alltids lage en underkategori for ekstremkjøling under kjøling.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
og hvis det er et brennende ønske kan vi alltids lage en underkategori for ekstremkjøling under kjøling.

God idè :cool:

je det er en god ide :cool:

men det er jo ingen overklokkingskategori :ohmy::ohmy:

det må vi da ha :cry:

Ingen overklokkingskategori? Hva hindrer deg i å snakke om overklokking i forbindelse med overklokking der i forhold til da den lå under en annen kategori? Poenget er å ikke fragmentere forumet.

Lenke til kommentar

Dette likte jeg ærlig talt ikke.. for det første brukte jeg hw forumet ganske lite og holdt meg til ok forumet. For det andre er som sagt mange kategorier som burde holdes adskilt slått sammen, som vann-/ekstremkjøling og luftkjøling, og kabinetter og casemods. Et forummiljø er langt på vei drept med dette..

Legg merke til at jeg ikke angriper noen moderatorer her.. dette er mine personlige meninger. Det er også SVÆRT skjelden jeg kommer med så dårlig kritikk av noe, men denne gangen syns jeg det var passende.

Lenke til kommentar

Jo, det vil de nok. Post-counten blir ikke regnet ut 30 ganger per forumside, men blir lagret i et felt eller noe i en database. Så når de merges vil ikke forumet bruke enormt med ressurser på å regne seg frem til summer og subtraktere. Veldig tvilsomt i alle fall :)

Lenke til kommentar

Jeg hadde forresten tidligere et forslag om å opprette en egen kategori for juridiske spørsmål (rettigheter ved salg/ kjøp o.l.). Foreslår at dette sees på som en mulighet siden forumet allerede blir bedre sortert. Evt. kan kanskje dette legges til i underteksten på "Webshop- og butikkdiskusjoner" slik at det diskusjoner om dette havner i større grad der.

Lenke til kommentar

Jeg er ganske enig med autoexec.

Det er altfor mange forum i hardware-delen nå, så det er vanskeligere å finne det man leter etter. Ikke at det er vanskelig, men det er i alle fall blitt mer uoversiktlig. Jeg synes at forum som casemods, kjøling, worklogs og støydemping kunne forblitt i overklokkingsdelen, sånn at man holder modding vs. ikke-modding i separate kategorier. Siden overklokking.no og hardware.no tross alt er forskjellige sider burde jo forumdelene deres også være adskilt.

Lenke til kommentar

Må si meg uenig i de som ikke liker det nye oppsettet.

Jeg tror at den bedre organiseringen vil føre til at man i lengden vil få et mye ryddigere forum.

Det var en del av de tidligere kategoriene som hadde veldig liten trafikk, og de vil utvilsomt bli mer besøkt nå i sin nye form. Da også fordi at alle som vanligvis "holdt til" i Overklokkingsforumet nå vil se mer igjennom hardware-forumet.

De som er skeptiske til det nye oppsettet tror jeg vil lære å leve med det.

Hvis de var nye i forumet i dag tror jeg de ville like det.

Håper ikke innleggene blir borte med IPB 2...Da blir workloggen min borte... :(

Lenke til kommentar

Det er litt med templates som står igjen før overgangen er endelig, men jeg tror alt i alt vi står ovenfor en forbedring.

Jeg er enig i at det blir mange kategorier i det nye samlede forumet, men samtidig fragmenteres ikke spørsmål, og når man har hatt et par dager på å venne seg til det så tror jeg det blir bedre. Det blir trolig litt mer scrolling, men litt mindre klikking fordi man har færre hovedkategorier å forholde seg til.

Tar folk nå på ordet, og oppretter en underkategordi for ekstremkjøling under kjøling som en prøveordning for å se hvordan det fungerer å lage mer klikking.

Lenke til kommentar
Tar folk nå på ordet, og oppretter en underkategordi for ekstremkjøling under kjøling som en prøveordning for å se hvordan det fungerer å lage mer klikking.

tror faktisk ikke det vil bli så mye mer klikking. Er man intressert i vann-/ekstremkjøling så klikekr man seg inn på vann-/ekstremkjøling. Er man derimot intressert i luftkjøling, ja da klikker man seg inn på luftkjøling. Blir begge samlet i samme kategori tror jeg det blir mye mer klikking på topics for å finne det du faktisk er intressert i å lese om.

Endret av AutoExec
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...