Gå til innhold

Forumet reorganiseres


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kategorilisten i venstre kolonne kan godt ha undermenyer. Økt tilgjengelighet vil jo sikkert øke besøket i mange områder av forumet, og det er jo bra.

 

Å måtte klikke seg frem via en rekke linker som er plassert forskjellige steder på siden for å komme seg frem og tilbake er ikke bra.

 

Utvikle er ofte bedre enn å forandre. Stemmer for meny med underkategorier ordnet etter omtrent den gamle modellen i venstre felt.

Lenke til kommentar

Enig med karamba. Mye av grunnen til at forl feilposter er jo at de for det meste holder til på en del av forumet og ikke vet hvilke andre underkategorier som eksisterer. Man poster i den første beste man finner. Dersom man kunne skrolle nedover i en strukturert liste finner man raskere frem til rett kategori.

 

Jeg har også et annet forslag til endring, men jeg vet ikke om dette er enkelt å gjøre med det systemet dere har: Jeg kunne tenke meg å hatt en litt mer personlig instilling av forumet. Slik at den hovedlisten av underkategorier (som kom opp før men er borte nå) ikke nødvendigvis var for den delen av forumet man er logget på (intill nylig var den overklokkingsdelen hvis man sto på forum.overklokking.n og hardwaredelen hvis man sto på forum.hardware.no), men at man selv kunne legge til underkategorier man var mest interresert i. Jeg har stort sett bare vært i overklokkings delen de siste 2 årene, men mye av de skylles nok at de få kategoriene jeg har litt interesse i rundtomkring ellers på forumet tenker man ikke så mye over og det ender med at man glemmer de i lange tider. Dersom man kunne gjort de kategoriene man var interresert i litt mer synlig hadde man nok droppet innom litt oftere. "Meldinger fra moderatorteamet" er f.eks. en kategori man burde lest litt oftere ;) . Dette løser også problemet med at listen med underkategorier blir veldig lang i enkelte hovedgrupper. Folk flest kunne bare plukket ut en del av de som de er innom daglig.

 

Vet ikke om dette er komplisert å få til. Man blir jo litt bortskjemt av at slike "mine sider"-instillinger popper opp overalt på nettet etter hvert ;)

Lenke til kommentar
Reorganiseringen fungerte ikke helt slik som vi hadde sett for oss før omleggingen, og det blir klarere og klarere at noe må forandres. Nøyaktig hva som kommer til å skje er noe uklart enda, men at det kommer til å gå delvis tilbake til slik det var er nok rimelig sannsynlig. Slik det ser ut kommer OK-kategorien tilbake, men litt bedre organisert.

 

Mer kan vi ikke si enda da dette må diskuteres nærmere.

:w00t::yes::love::w00t:

Lenke til kommentar

Savner forumet til overklokking.no, for det var der jeg pleide å gå! :love:

Jeg gikk ditt for å lære, for å plukke opp tips og triks, som jeg kanskje kunne prøve på min egen maskin,

noe som kunne gi litt mer ytelse, kanskje et par sekunder ned i superPi! :cool:

 

Jada, det er sikkert masse å lære på forumet nå også, men jeg er redd noe vil gå tapt innimellom alt det "vanlige".

Det litt på kanten, de ekstreme blir trolig borte, fordi de "gale", de med hår på brystet,

de som kanskje svei av et skjermkort eller hovedkort nå og da, i jakten på den siste lille Mhz,

ikke føler seg hjemme lenger, og finner seg et nytt sted... :ermm:

 

Det vil være et stort tap om disse blir borte, for det er de som virkelig bidrar med kunnskap og erfaring! :hmm:

 

Til slutt vil jeg bare si at jeg håper inderlig at jeg tar feil, og at de "gale" fortsetter å vanke her,

hvis ikke blir dette et trist forum! :cry:

Endret av Fiesta
Lenke til kommentar

Det har blitt nevnt før, men jeg gjentar det i tilfellet det er glemt.

Vi som bruker OK-skin har to linker på venstre side som leder hit, både Tilbakemeldinger og Forum. Er det mulig å fjerne Tilbakemeldinger?

 

Videre lurer jeg på hva som er planene for videre omorganisering av forumet?

 

Edit: Skrivefeil.

 

XenZor

Endret av XenZor
Lenke til kommentar

Dersom alt går slik jeg vil, kommer forumet tilbake slik det var. Dog må vi se litt på hvilke kategorier vi skal ha i framtiden. Slik det var til nå, overlappet en del kategorier på hardware sin del av forumet et par kategorier på Overklokking.no sin del.

 

Sammenslåingen ble særdeles uheldig for Overklokking.no, og den fungerer ikke i praksis slik jeg ser det. Derfor har jeg sagt fra internt om at jeg vil ha tingene tilbake slik de var. Særlig fordi vi i Overklokking.no driver med så mye rart at det kan bli nødvendig med nye kategorier - og da bør alt ligge samlet.

Lenke til kommentar
Dersom alt går slik jeg vil, kommer forumet tilbake slik det var. Dog må vi se litt på hvilke kategorier vi skal ha i framtiden. Slik det var til nå, overlappet en del kategorier på hardware sin del av forumet et par kategorier på Overklokking.no sin del.

 

Sammenslåingen ble særdeles uheldig for Overklokking.no, og den fungerer ikke i praksis slik jeg ser det. Derfor har jeg sagt fra internt om at jeg vil ha tingene tilbake slik de var. Særlig fordi vi i Overklokking.no driver med så mye rart at det kan bli nødvendig med nye kategorier - og da bør alt ligge samlet.

Hør hør! Kunne ikke sagt det bedre selv.

_Vi har en alliert på innsiden_ :w00t:

Gleder meg til forumet kommer tilbake :love::cool:

Lenke til kommentar

Personelig så mener jeg som de fleste her at det nye opplegget bare ble surr.. Har nå godt over til å holde meg i off-topic delen, siden jeg blir litt forvirra i "maskinvare".

Jeg sys det er bra at dere delte opp hk/cpu/ram og skjermer/skjerkort (er jo en liten stund siden)

 

Har ikkle lest lenger enn til side 2, men jeg tro det er et stort flertall for at det skal bli slik det var.

Lenke til kommentar

Det kan sikkert bli bedre enn slik det var. Det var en del forvirring om hvor enkelte poster skulle legges da enkelte kategorier i HW-forumet overlappet kategorier i OK-forumet. Så admin bør kunne forbedre forumet i forhold til slik det var, selv om det nå er værre enn før betyr ikke det at det ikke kan bli bedre enn det var.

 

 

XenZor

Lenke til kommentar

Har sett lenge etter en tråd om forumendringene (denne), men det har jeg ikke funnet... (et tankekors?)

 

Jeg vil bare melde min interesse for å få tilbake en oversikt der foraene som lå under overklokking.no kan samles.

 

Hittil har jeg en direktelink i bookmarks som går til Worklogs, og så endrer jeg til casemods med "forum jump" boxen nederst til høyre. Funker greit, men ikke godt nok. Det er også kjipt å måtte bla igjennom alle de postene jeg ikke forventer å finne under casemods, f.eks. om vanlige kabinetter. - Hva har vanlige kabinetter med casemods å gjøre? Dog, fint å ha kabinetter under maskinvare, ikke overklokking)

 

Håper dere finner en snarlig løsning, før for mange brukere faller fra! Ikke _så_ mange som var faste postere i ok-delen fra før, kunne tenkt meg mer aktivitet :) Lykke til!

Lenke til kommentar
Merket at Annet om hardware og web-shop forumet er flyttet oppover. Kjempebra!

 

EDIT: Og der gikk de nedover igjen :ermm:

"Annet om hardware" kommer ikke til å prioriteres høyt av den enkle grunn at det da blir for enkelt å legge poster der før man har sett gjennom andre kategorier. Rett og slett for å hindre feilposting.

 

Web-shop-delen er litt vanskeligere å prioritere. Har vurdert alfabetisk rekkefølge, men det blir ikke særlig vellykket det heller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...