jokke20 Skrevet 13. mai 2002 Del Skrevet 13. mai 2002 Hei Har dessverre en NT-server oppe å går (sånn halvveis i alle fall). Saken er at den trenger en omstart en gang i uka, og jeg kunne godt tenke meg å slippe å gjøre dette manuelt. Gidder heller ikke å sette meg inn i det da jeg likestiller min interresse for NT med "blomsterfinn" og hans hobby. Er dette noe man kan sette opp taskmanager til å gjøre? (har NT taskmanager) Er det noen mulighet til å skru av inloggingen i oppstarten også? (eller kanskje fått fjernet "press Ctrl Alt Del to logon")? Takker og bukker for alle svar av noe relevans jeg måtte få! Joachim :smile: Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 13. mai 2002 Del Skrevet 13. mai 2002 TRor du kan legge noe i oppgaveplanlegging.. Passer bedre under programvare, takk Lenke til kommentar
Cyrus Skrevet 13. mai 2002 Del Skrevet 13. mai 2002 Reboot: Lag et bat fil som innholder: "Shutdown.exe /L /R /T:60 "Ukentlig Reboot Starter" /Y /C" Så i cmd, Skriv "at /?" Da kan du legge inn jobben din Autologon: Auto Logon to a Windows NT Machine (Windows NT) Windows NT includes a feature that allows you to automatically logon to the machine and network, bypassing the Winlogon dialog box To enable this function you need to add several new values to the [HKEY_LOCAL_MACHINESOFTWAREMicrosoftWindows NTCurrentVersionWinlogon] key. 1. Add a new value of 'DefaultUserName' and set the data to the username you wish to automatically logon as. 2. Add a new value of 'DefaultPassword' and set this to the password for the username above. 3. Add a new value of 'DefaultDomainName' and set this to the domain of the user. Ignore this value if the NT box is not participating in NT Domain security. 4. Add a new value of 'AutoAdminLogon' and set it to either '1' to enable auto logon or '0' to disable. 5. Exit and reboot, Windows should not ask for a password and automatically show the desktop of the user. WARNING: The password is stored in registry, which means anyone who has access to the machine has access to the password. Note: You can bypass this function by holding the during the boot process. Håper dette hjalp... /Cyrus Lenke til kommentar
jokke20 Skrevet 13. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2002 Skal prøve så snart jeg har mulighet! Takker.... Lenke til kommentar
jokke20 Skrevet 13. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2002 Hei igjen Har nå klart å få den til å boote uten å spørre om passord (langt på vei) Ellers er det et par prob. Maskinen inneholder ikke filen "shutdown.exe" Er det bare for meg å skaffe denne å legge den i windowsmappen og path? Kanskje jeg trenger fler filer i tillegg? Så var det AT-komandoen - forresten akkurat hva jeg lette etter... Har noe problemer med å forstå attributene... Det er ikke lagt ut noe ex. på hvordan det kan gjøres heller! Ser heller ikke ut som om man kan spesifisere tid - bare dato Sto heller ikke noe om hvordan datoen skal tastes inn (format, osv.) Kanskje du eller noen andre kan noe mer om denne kommandoen? (Husk dette er snakk om "AT" på NT, og ikke Unix/Linux, - om det skulle være noen forskjell!) Lenke til kommentar
Cyrus Skrevet 13. mai 2002 Del Skrevet 13. mai 2002 Hm... For å gjøre det enklere så kan du istenfor å skrive "at" så trur jeg det er en grafisk versjon som heter "winat" bare skriv det i cmd.... /Cyrus Lenke til kommentar
Cyrus Skrevet 13. mai 2002 Del Skrevet 13. mai 2002 du kan laste ned shutdown.exe her: http://crv.mp3car.com/shutdown.html /Cyrus Lenke til kommentar
jokke20 Skrevet 13. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2002 Ser dårlig ut.. Skal se om jeg finner det et annet sted... - shutdown.exe - ? Lenke til kommentar
Cyrus Skrevet 13. mai 2002 Del Skrevet 13. mai 2002 Shutdown.exe har en parameter som heter "/r" å det er for reboot /Cyrus Lenke til kommentar
jokke20 Skrevet 13. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2002 Takk for all hjelp, har fortsatt et par problem! Har flyttet tråden til programvare - WINAT sjekk der.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå