Ove-André Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 Hei. Har nettopp skiftet ut harddisken i hjemmepcen med s-ata og tenkte at den "gamle" 120GB ville gjøre seg bra som ekstern hdd. Kjøpte derfor et kabinett (eMagic FD-6354) og satt den rett inn. Disken var tidligere satt opp som master og var formatert med NTFS, til nettopp 120GB. Jeg koblet til kabinettet og fikk beskjed om at harddisken ikke var formatert... jaja, tenkte jeg - det var jo merkelig. Jeg hadde jo nettopp tatt den ut av en velfungerende pc. Når jeg skulle formatere den så var størrelsen kun 31.4GB ! Jada, jumperen som reduserer kapasiteten er ikke short. Disken sto imidlertid som master. Jeg endret dette til slave og prøvde igjen. Nå er kapasiteten oppe i normale nesten 120GB. Jeg prøver å formatere den og etter ca 70% så stopper det opp. Windows greier ikke å formatere disken. Etter denne feilmeldingen er også kapasiteten ned igjen på 31,4GB. What to do? Har også prøvd å sette jumperen til CS, men uten endring i resultatet. I følge eMagic skal kabinette støtte disker opp til 250GB. Disken er en Seagate 120GB 7200 8MB P-ATA Setter pris på alle idéer... Ove-André Lenke til kommentar
Skandinav Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 (endret) Jeg har hatt et lignende problem, blandt annet datt disken ut fra utforskeren hele tiden, i tillegg så "låste" den seg under store filoverføringer. Problemet løste seg ved at jeg kuttet ut FireWire og brukte USB2 isteden. Nå fungerer alt fint. Endret 28. september 2004 av TOMpsy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå