Gå til innhold

ny harddisk i tillegg til en jeg har fra før.

tundra

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe meg en ny harddisk fordi den gamle på 40 GB er blitt for liten. På den gamle harddisken har jeg W2k og masse filer jeg gjerne vil fortsatt ha på min maskin. På den nye disken vil jeg ha WinXP. Hvordan kan jeg enkelt ordne dette? Går det an å ha to operativsystem? Jeg har ikke bruk for W2k, hvordan kan jeg fjerne det uten å fjerne noe annet på disken?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det jeg ville har gjort er å sette inn den nye disken og formatere den i Win'2k. Deretter kopierer du alt det du vil ha fra den gamle til den nye. Så starter du maskinen på nytt og starter Win'XP installasjonen og gjør en ren installasjon med formatering på den gamle harddisken.

Det er ingen problemer å legge inn to operativsystemer, men det er egentlig litt unødvendig når de er så like. Det beste med å ha to disker/partisjoner er at det er ingen problemer å formatere systemet dersom noe skulle gå galt, så slipper du å tenke på hva du kan miste osv.

Lenke til kommentar

ja jeg hadde ikke egentlig tenkt å ha to OS, men det var for å kunne overføre filene fra den gamle til den nye disken. Kan jeg for eksempel gjøre det på denne måten: Først installere et hvilket som helst OS på den nye disken -> Flytte filer fra den gamle til den nye HDen -> Legge inn WinXp på den gamle disken etter formatering -> Og deretter slette operativ systemet på den nye disken, da jeg ikke trenger to.

Eller er det noen som har et bedre forslag? Vil dette i det hele tatt fungere?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...