Gå til innhold

Bok om PHP - Nødvendighet og kostnader

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

1: På bokhandelen, stort sett alle bokhandlere har bøker for programmering. Kjøp helst på internett though, der er det litt billigere.

2: Jeg har lært meg omfattende PHP uten å lese en eneste bok, du må bare bruke litt ekstra tid på det så skal det gå fint å lære seg PHP uten bøker. Jeg begynte å lære PHP ved å laste ned forskjellige enkle script (tellere, gjestebøker) og så hva som var gjort i dem, for så å lage mine egne varianter. PHP-manualen kan også hjelpe deg et veldig godt stykke på vei, den har iallefall hjulpet meg utallige ganger. Skaff deg også et program med god syntax highlighting (Zend Studio/Macromedia Dreamweaver MX) og sett i gang! :thumbup:

Jeg holder på med nybegynnerguider som snart skal legges ut på www.unrealized.org. :)

Lenke til kommentar

Den "bibel"-boka var jo dyr da, hvis det skulle blitt noe måtte det blitt den norske. Jeg skal gi lokaltog sin fremgangsmåte en sjangs, har funnet en counter som ser interessang ut. Alt er jo veldig logisk, med "if" og "else" osv.

Bruker forresten notepad2 som er genialt...

Lenke til kommentar

Jeg har lest halve Beginning PHP4 (Wrox) som fikk terningkast 5 på sourcecode.no. Føler det er en meget bra bok, men har hatt det alt for travelt så jeg har ikke lest siden Januar. Er vel like greit å begynne på PHP5 tror jeg, Wrox har kommet ut med "Beginning PHP5", tror på den er bra. Tipper den kommer på 250-300 kroner hvis du bestiller fra amazon.co.uk. Billigere frakt fra amazon enn norske webshopper :)

Lenke til kommentar

Ikke kjøp boken på norsk er mitt tips.

Med mindre du har problemer med å forstå engelsk.

For å ha bedre muligheter til å lære mer om PHP og bedre mulighet til å delta i PHP verdenen så bør du være vant med engelsk, det er trossalt det som brukes.

Selv har jeg lært alt jeg kan via artikler og tutorials på nettet, det finnes mye bra lesestoff.

PHP forum er også veldig nyttig, bare det og sitte og lese gjennom hva andre har spurt om, og svar som har kommet.

Men det er klart at noen ganger er en bok nødvendig, noen ganger trenger man informasjon strukturert på den måten. Men jeg har ikke følt det behovet før jeg i det senere har holdt på med mere avansert php med oop og design patterns.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...