Gå til innhold

Hjelp: Ute etter PDA med telefon og MPX kamera

Nebu

Anbefalte innlegg

Det ble ingen respons i det jeg trodde var riktig forum, så jeg prøver her i stedenfor.

Jeg kikker på ny PDA med telefon / SmartPhone. Kravene er følgende:

- telefon

- MPX kamera

- Windows Mobile

Det ser ikke ut til at det finnes noe PDA / SmartPhone på markedet som tilfredsstiller alle kravene. Jeg har tittet på flere forskjellige kandidater og har funnet ut følgende om de som kom nærmest:

- SonyEricsson S700i: Bra telefon med bra kamera men uten Windows

- HP iPaq 6340: Bra PDA med telefon men uten kamera (dårlig CPU også)

- Fujitsu Siemens Loox 720: Bra PDA med bra kamera, men uten telefon

- qTek 2020 (og 9090): Bra PDA med telefon, men elendig kamera

Er det noe på merkedet verdt satse på?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
qtek 9090, skal ikke den ha megapiksel kamera?

Ikke ifølge en av de få omtaler jeg klarte å Google meg frem til:

http://www.msmobiles.com/news.php/2910.html

Qtek 9090 får ikke noe megapiksel kamera, desverre. Derimot har den en rekke andre funksjoner som gjør den til en atraktiv telefon.

Her er artikkelen som msmobiles referer til: http://www.mysmartphone.no/modules.php?op=...order=0&thold=0

Her er videoen vi lagde samtidig ;)

http://www.mysmartphone.no/modules.php?op=...order=0&thold=0

Nå skal det sies at selv om telefonen har megapiksel, så betyr det ikke at den kommer til å ta bra bilder. Motorola sin kommende MPx har megapikselkamera men imponerer ikke.

Men hva er det du er ute etter? En Smartphone eller PDA med telefon?

Endret av Glofi
Lenke til kommentar
Hva med Motorola MPx220?

Godt spørsmål. Den ser interessant ut, men når er den tilgjengelig egentlig?

Så vidt jeg kunne finne ut, har den ikke WiFi, som er synd, men antakelig ikke noe jeg ville sett på som hinder.

Motorola MPx220 har ikke Wi-Fi, men så er den en Smartphone telefon også. Skal du ha Wi-Fi er Motorola MPx t bra alternativ. Det er en Windows Mobile Pocket PC Phone Edition modell (ODA med telefon) og da endel kraftigere enn MPx220

Lenke til kommentar

Drit i motorola, jeg har hatt en motorola telefon før og klarer meg helt fint uten resten av livet. Men jeg vil gjerne ha telefon som kjører Windows Mobile og har MPX kamera, og utenom MPx220 vet jeg ikke om det finnes noen på markedet med alle tre kriteriene.

Lenke til kommentar
Drit i motorola, jeg har hatt en motorola telefon før og klarer meg helt fint uten resten av livet. Men jeg vil gjerne ha telefon som kjører Windows Mobile og har MPX kamera, og utenom MPx220 vet jeg ikke om det finnes noen på markedet med alle tre kriteriene.

Det er kun Motorola MPx og Motorola MPx220 som har alle tingene du er ute etter for øyeblikket. Det vil komme en oppgradert versjon av Qtek 9090 i utlandet, men det er ukjent om den kommer hit.

Når sant skal sies, så lager Motorola glimrende telefoner. Motorola MPx200 som er modellen før MPx220 regnes for en av de mest stabile og driftsikre Smartphone modellene å markedet i dag.

Lenke til kommentar
Med en tilleggsmodul til FS Pocket Loox 720, CONNECT2AIR GPRS CF-CARD, så får du også GSM/GPRS på 720'en.

Da har du alt i ett :)

Kewlt, er dette tilgjengelig (og til hvilken pris) her til lands? Finner bare masse tyske sider på google.

Lenke til kommentar

Mulig at det er det samme kortet, men så får man bare håpe at det er et annet. For øyeblikket er kortet bare ventet inn hos noen få web-shopper. F.eks. hos:

http://www.mamoz.no/mamozv3/default.asp?pa...rdwarePrisguide

De forskjellige stedene som har det i listen sin, melder om at det er ventet inn mellom 23. oktober og 23. november.

Vi får se :) Regner med å teste det ut selv etterhvert :)

Lenke til kommentar

Er det samme modem så kan det kansje svare seg å kjøpe RTM 8000. Det er ca 700 kr. billigere. F. eks hos Idedata. Har selv et RTM 8000 men for tiden ikke noen brukbar PDA.

Det var nytt og meget leit, som det nevnes her at det bruker så enormt med strøm. Hadde bestemt meg for en Loox 720, men nå er jeg i tvil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...