Gå til innhold

Programmer på ekstern harddisk?

El chico

Anbefalte innlegg

Hei

Har kjøpt meg en Western Digital Media Center (160 GB) for å supplere min bærebare pc (40 GB harddisk).

Det jeg lurte på er om det går fint å installere programmer på den eksterne harddisken (f.esk PS, Pinnacle Studio ol)?? Går dette fint eller blir det for tregt??

Hvis det går, lurer jeg også på om det er en fordel å dele opp harddisken i 2 partisjoner og legge programmene på en og bilder, filmer ol. på den andre?? Tenker da på en evt programkræsj slik at jeg da kan f.eks formatere bare den partisjonen som programmene ligger på. Er dette tryggere for bildene mine??

Og til slutt; hva slags format skal jeg formatere som?? NFTS, FAT eller FAT32 (fins det andre formater??)?? Kjører Win2000 på den bærbare pc'n.

Håper det er noen som kan hjelpe meg

El chico

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det burde vel ikke være noe problem med hastighet hvis du har USB2 eller FireWire.

Ulempen med å dele opp i partisjoner er at enten velger du for liten partisjon og får plassmangel, eller så velger du for stor og har masse plass du ikke får brukt. Bedre å ha bare en partisjon, det er mye mer fleksibelt og gir ingen ulemper.

Du bør kun bruke NTFS på så store disker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...