Gå til innhold

16 eller 32 bit i skjermkort-oppløsning?


pcp160

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser du virkelig ikke forskjell mellom 16-bit og 32-bit? Hvis du har hvilket som helst bilde/grafikk med jevn fargeovergang, ser jeg med en gang "skjolder" hvis jeg setter på 16-bit. Skjermkortet ditt er mer enn godt nok for 32-bit, så hvorfor ikke? Bare se på et bilde med regnbueovergang f.eks. da skal du se en klar hakkete overgang for hver farge med 16-bit, mot en jevn flyt i 32-bit.

 

 

Off-topic: hva får du i 3dMark03 med X600pro?

Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 28/09/2004 : 09:20

  Ser du virkelig ikke forskjell mellom 16-bit og 32-bit? Hvis du har hvilket som helst bilde/grafikk med jevn fargeovergang, ser jeg med en gang "skjolder" hvis jeg setter på 16-bit. Skjermkortet ditt er mer enn godt nok for 32-bit, så hvorfor ikke? Bare se på et bilde med regnbueovergang f.eks. da skal du se en klar hakkete overgang for hver farge med 16-bit, mot en jevn flyt i 32-bit.

 

 

Off-topic: hva får du i 3dMark03 med X600pro? 

 

he he, takker for svar, skal jeg være helt ærlig er det jeg spør om basert på utprøving på min gamle P3 med geoforce 2 mx :blush:

 

og der så jeg ikke forskjell, og var bare opptatt av og PRØVE og få flyt i spill.

Nå burde vel ikke det være noe problem lenger...

 

Når det gjelder 3dMark 03 har jeg ikke prøvd, men gjør det gjerne hvis noen kan si hvor jeg kan laste det ned (hvis det er gratis noe sted)

Og at det ikke tar noe resurser når det ikke kjøres?

Er hysterisk opptatt av og ha ferrest mulige prosesser igang (etter og ha hatt gammel maskin til spill helt til nå..)

Lenke til kommentar

www.futuremark.com

 

Der skal du finne en gratisversjon av 3Dmark03, trenger ikke betale noe kun for å kjøre testen. Snart kommer 3Dmark05 også, som kommer til å gi en enda lavere poengsum og dårligere selvtillit for maskinen din.

 

Og nei, programmet trekker ikke ressurser når det ikke kjøres. Høres som om du er vant med en treig Windows-installasjon full av spyware og drittprogrammer som ligger og suser i bakgrunnen?

Lenke til kommentar

Ok, har ikke hatt spyware, bare en treg maskin som ikke klarte norton eller annet som gikk i bakgrunnen så godt sammen med spill...

 

Skal laste ned nå, men er litt grønn på dette... er det sånn at jeg skal skru av norton og alt som går i bakgrunn, eller hva er vanlig måte og kjøre testen på?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...