dostojevski Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 Jeg har fått kloa i et dual P3 450Mhz -system, og så lurer jeg på mulighetene til å oppgradere prosessorer. Kan noen si meg om det er noen spessielle krav til P3-CPUer som skal kjøres i dualoppsett? (Altså, om det gjelder det samme som feks. Atlon MP vs Athlon XP.) Har ikke greid å spore noe om dette andre steder. Lenke til kommentar
Ingebrigt Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 "Alle" P3 kan kjøres i dual oppsett. Eneste unntak er 13 micron prpsessorene med 256 KiB cache, dvs 1133~1266 Mhz. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 Jeg kan tilføye at selv Celeron coppermine og Mendocino kan kjøres i dual. Men du skal være rimelig heldig om du får tak i et dual hovedkort som takler det. Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 Det er ikke annet krav enn at de har samme bus-frekvens og at den CPUen med lavest stepping settes i CPU-slot 0. Jeg har til og med kjørt en P3 667 og 800(133) sammen, og det funka fint. Lenke til kommentar
Signatur Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 Det viktigste er at hovedkortet støtter cpu'ene. 450mhz er vel katmai cpu'er, og da er det ikke sikkert hovedkortet takler coppermine. I så fall er vel maks hastighet 550 eller 600mhz. Lenke til kommentar
dostojevski Skrevet 28. september 2004 Forfatter Del Skrevet 28. september 2004 Det skal visst takle coppermine med nyeste BIOS. Tolker jeg innleggene her riktig hvis jeg oppfatter det dithen at de to cpuene ikke trenger å ha samme arbeidsfrekvens? Vil dette evt. gi ytelsestap? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 Tolker jeg innleggene her riktig hvis jeg oppfatter det dithen at de to cpuene ikke trenger å ha samme arbeidsfrekvens? Vil dette evt. gi ytelsestap? Det vil sikkert bli et ytelsetap i forhold til om begge gikk på den høyeste frekvensen, men ytelsen vil nok bli bedre enn om begge gikk på den laveste frekvensen. Altså asynkron dual vil gi en ytelse et sted i mellom maks og min frekvens. Lenke til kommentar
dostojevski Skrevet 28. september 2004 Forfatter Del Skrevet 28. september 2004 Takk for svar, kara! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå