fudun Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 Har begynt å kode en side i xhtml1.1 og skal prøve å holde meg unna tabeller, men jeg synes alltid det er et problem å få det til å bli bra både i Opera, Firefox og IE, noe jeg synes det skal være. Akkurat nå er jeg faktisk mest irritert på Firefox, som er skyld i at jeg må legge inn usynlige hr tags overalt. Denne hr tagen har igjen ført til at overskriftene her får dobbel høyde i IE, men ser riktig ut i Opera. (Skjemaet over er litt føkka, med det kommer). http://www.lameducks.no/v3/index.php?menu=0&tab=2 Er det noen grei måte å unngå det problemet her, eller må det bare bli sånn? Tror uansett jeg går tilbake til å legge mer i tabeller, så det er ikke umulig at problemet er fjerna fra linken over om en stund. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 (endret) <div class="pic"> Name: <br/><input type="text" size="24" name="navn"/><br/> E-mail: <br/><input type="text" size="24" name="adr"/><br/> Homepage: <br/><input type="text" size="24" name="web"/><br/> Location: <br/><input type="text" size="24" name="loc"/> <p><input type="submit" value=" Write "/></p> </div> Det var din. Det du kan gjøre, er å legge alle beskrivelsene til feltene inn i en egen span, slik: <div class="pic"> <span class="form_beskrivelse">Name</span> <input type="text" size="24" name="navn" /> <span class="form_beskrivelse">E-mail</span> <input type="text" size="24" name="adr" /> <span class="form_beskrivelse">Homepage</span> <input type="text" size="24" name="web" /> <span class="form_beskrivelse">Location</span> <input type="text" size="24" name="loc" /> <span class="form_beskrivelse">Send</span> <input type="submit" value=" Write " /> </div> span.form_beskrivelse {display:block;} Endret 28. september 2004 av drange_net Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 Eller ennå bedre, bruk label-elementet, så vinner du noen brukervennlighetspoeng. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 Selvsagt! At jeg ikke tenkte på det. :| Lenke til kommentar
fudun Skrevet 29. september 2004 Forfatter Del Skrevet 29. september 2004 neineinnei... les posten min. Ikke Formen jeg trengte hjelp med. Den skal jeg nok fikse. Men takk uansett. Lenke til kommentar
fudun Skrevet 29. september 2004 Forfatter Del Skrevet 29. september 2004 Og takk for tipset om labels, det hadde jeg helt glemt. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 Jeg skjønner ikke problemet. Og hva gjør du med hr-taggene? Og hva skjer i IE? Lenke til kommentar
fudun Skrevet 29. september 2004 Forfatter Del Skrevet 29. september 2004 (endret) Ok, saken er at firefox ikke tolker div-tager helt riktig med mindre man legger på en hr. Skal slenge inn et par screengrabs... Mulig det er smartere måter å lure alle browserne til å vise det likt. Sånn skal det se ut, og det gjør det også i Opera og Firefox: IE: EDIT: <hr> trikset ble jeg introdusert for i denne tråden: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=289449&hl= Endret 29. september 2004 av fudun Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 overflow: hidden på hr, gir det noen forskjell? Lenke til kommentar
fudun Skrevet 29. september 2004 Forfatter Del Skrevet 29. september 2004 Nei, desverre. Kan muligens sette fast høyde og overflow:hidden på overskriftlinja, men jeg hadde håpet å få til denne designen uten så mye tull i koden, og det ser fortsatt ut til at man ty til tabeller en gang i blant. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå