mådderbitsj Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 tenkte å vannavkjøle skjermkortet mitt men det ser ut som det bare blir med tanken... får ikke av kjøleribba... noen ideer? kan ikke være hardhendt heller for da går sikkert driten i stykker.. Lenke til kommentar
likferd Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 Fortell hvilket skjermkort du har, så er det enklere å hjelpe. Har du den typen med plastikk-clips som går gjennom kortet, er det bare å klemme sammen "mothakene" på baksiden av kortet, og dra kjøleren av. Lenke til kommentar
mådderbitsj Skrevet 28. september 2004 Forfatter Del Skrevet 28. september 2004 er et sapphire radeon 9200SE atlantis 128 mb.. splitter nytt. Lenke til kommentar
likferd Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 (endret) Ok, da er jeg rimelig sikker på at det er 2 plastikk-pinner som går gjennom kjøleren og skjermkortet. Ser du 2 mothaker på baksiden av kortet? Det er bare å klemme dem sammen med en nebbtang f.eks, og dra kjøleren av. Bare å vri den litt fram og tilbake om den sitter litt fast. Edit: Etter å ha sett på noen bilder av kortet, ser jeg nå at jævlene har LIMT fast kjøleribba Endret 28. september 2004 av likferd Lenke til kommentar
SilverCRX Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 Fastlimte kjølere har jeg selv fått av ved hjelp av et barberblad. Bare å stikke det mellom kjøler og chip og vrikke litt etter litt. Merk: tar intet ansvar for denne fremgangsmåten om alt skulle gå til skogs.. Lenke til kommentar
Elwiz Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 ta av klipsa og og varm opp kjøleribba men en hårføner eller lignende. da løsner den mye lettere Lenke til kommentar
mådderbitsj Skrevet 28. september 2004 Forfatter Del Skrevet 28. september 2004 fantasien styrer ser jeg... hehehehe! må vel teste det da.. kommer sikkert te å føkke det opp men... hu givvs a sjitt.. Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 Jeg ville heller brukt pengene på et nytt skjermkort enn å vannkjøle et 9200-kort. Etter det jeg har fått med meg, så er det ikke mye å hente på å klokke et sånt kort, og originalkjølingen er vel passiv(!?). Spar heller noen hundre kroner til og kjøp et 9600 (/pro/xt)-kort. Der har du ytelse OG gode klokkemuligheter Lenke til kommentar
mådderbitsj Skrevet 29. september 2004 Forfatter Del Skrevet 29. september 2004 men nå skal ikke jeg klokke da, jeg skal bare få det til å bli lydløst.. Lenke til kommentar
mådderbitsj Skrevet 29. september 2004 Forfatter Del Skrevet 29. september 2004 men det er ikke mulig å bygge vannkjøling med ribba som allerede er der da? bare bygge en slags boks rundt ribba med en ledning inn og en ut...? Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 er et sapphire radeon 9200SE atlantis 128 mb.. splitter nytt. Vannkjøling av ett 9200SE? Artig idé.. Lenke til kommentar
Valent Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 SE står for SLOW Edition i tillegg til at 9200 er RIMLIG Slowfra før av. Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 (endret) Vil ikke en Zalman chipset-kjøler klare å kjøle dette kortet passivt? Eller tror dere det vil bli for varmt? Edit: Etter å ha sett bilder av kortet ser jeg at det ER passiv kjøling på 9200SE. Hva i all verden er da vitsen med å vannkjøle det? Det er jo ikke noe godt kort til 3D, så ikkeno vits i å klokke det heller. Det er jo allerede lydløst jo "mådderbitsj". Ser ikke noe poeng i å tukle med et slikt kort.. Endret 29. september 2004 av Playmofetish Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 (endret) Er det vifte i det hele tatt på R9200SE!? Er det nitusenTOhundre-kort du har? For disse har jo i og for seg ikke vifte, etter hva jeg ser på nett! (og det fattern har er også passivkjølt) Red: For pengene du sparer på vannblokk kan du heller kjøpe et passiv-kjølt 9600SE (sånn ca.) Bedre ytelse Endret 29. september 2004 av baronKanon Lenke til kommentar
B-Man Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 Kan jo være et bra sted å starte hvis han vil skaffe seg litt erfaring med vannkjøling av skjermkort, så han ikke går ut å mekker i stykker et X800 ell 6800 kort til 3500+ kroner. men er kanskje litt enig i at å byte ut passiv kjøling med vannkjøling høres litt rart ut. Lenke til kommentar
Prikkus Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 Jeg ville heller brukt pengene på et nytt skjermkort enn å vannkjøle et 9200-kort. Etter det jeg har fått med meg, så er det ikke mye å hente på å klokke et sånt kort, og originalkjølingen er vel passiv(!?). Spar heller noen hundre kroner til og kjøp et 9600 (/pro/xt)-kort. Der har du ytelse OG gode klokkemuligheter kan jeg klokke min 9600xt kort??? Lenke til kommentar
Prikkus Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 SE står for SLOW Edition i tillegg til at 9200 er RIMLIG Slowfra før av. Slow Edition?? Har alttid d sto for Special Edition. Jaja, nu vet jeg hvilket kort jeg skal holde meg unna Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 Slow Edition?? Har alttid d sto for Special Edition.Jaja, nu vet jeg hvilket kort jeg skal holde meg unna Det var en spøk da, men ja... SE er faktisk tregere enn vanlig, selv om det er helt ulogisk i forhold til navnet (som offisiellt sett betyr second edition om jeg ikke tar helt feil?) -Stigma Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 Jaja.. da er i allefall alle enig om at E står for Edition Jeg må innrømme at jeg alltid har trodd at S sto for Special men jeg er langt i fra sikker. Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 kan jeg klokke min 9600xt kort??? LETT! Jeg klokker mitt 9600 XT noen MHz (husker ikke helt i farta, for maskinen min er død ) I hvert fall over 500/750 på VPU/RAM. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå