Gå til innhold

får ikke til å ta av ribba på skjermkortet!

mådderbitsj

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ok, da er jeg rimelig sikker på at det er 2 plastikk-pinner som går gjennom kjøleren og skjermkortet. Ser du 2 mothaker på baksiden av kortet? Det er bare å klemme dem sammen med en nebbtang f.eks, og dra kjøleren av. Bare å vri den litt fram og tilbake om den sitter litt fast.

Edit: Etter å ha sett på noen bilder av kortet, ser jeg nå at jævlene har LIMT fast kjøleribba :ermm:

Endret av likferd
Lenke til kommentar

Jeg ville heller brukt pengene på et nytt skjermkort enn å vannkjøle et 9200-kort. Etter det jeg har fått med meg, så er det ikke mye å hente på å klokke et sånt kort, og originalkjølingen er vel passiv(!?). Spar heller noen hundre kroner til og kjøp et 9600 (/pro/xt)-kort. Der har du ytelse OG gode klokkemuligheter ;)

Lenke til kommentar

Vil ikke en Zalman chipset-kjøler klare å kjøle dette kortet passivt? Eller tror dere det vil bli for varmt?

Edit: Etter å ha sett bilder av kortet ser jeg at det ER passiv kjøling på 9200SE. Hva i all verden er da vitsen med å vannkjøle det? Det er jo ikke noe godt kort til 3D, så ikkeno vits i å klokke det heller. Det er jo allerede lydløst jo "mådderbitsj". Ser ikke noe poeng i å tukle med et slikt kort..

Endret av Playmofetish
Lenke til kommentar

Er det vifte i det hele tatt på R9200SE!? Er det nitusenTOhundre-kort du har? For disse har jo i og for seg ikke vifte, etter hva jeg ser på nett! (og det fattern har er også passivkjølt)

Red: For pengene du sparer på vannblokk kan du heller kjøpe et passiv-kjølt 9600SE (sånn ca.) Bedre ytelse ;)

Endret av baronKanon
Lenke til kommentar

Kan jo være et bra sted å starte hvis han vil skaffe seg litt erfaring med vannkjøling av skjermkort, så han ikke går ut å mekker i stykker et X800 ell 6800 kort til 3500+ kroner.

men er kanskje litt enig i at å byte ut passiv kjøling med vannkjøling høres litt rart ut. :dontgetit:

Lenke til kommentar
Jeg ville heller brukt pengene på et nytt skjermkort enn å vannkjøle et 9200-kort. Etter det jeg har fått med meg, så er det ikke mye å hente på å klokke et sånt kort, og originalkjølingen er vel passiv(!?). Spar heller noen hundre kroner til og kjøp et 9600 (/pro/xt)-kort. Der har du ytelse OG gode klokkemuligheter ;)

kan jeg klokke min 9600xt kort???

Lenke til kommentar
Slow Edition?? Har alttid d sto for Special Edition.

Jaja, nu vet jeg hvilket kort jeg skal holde meg unna

Det var en spøk da, men ja... SE er faktisk tregere enn vanlig, selv om det er helt ulogisk i forhold til navnet (som offisiellt sett betyr second edition om jeg ikke tar helt feil?)

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...