Revox Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 Team Hardware.no går nedenom og hjem om dagen. Noen få krigere står igjen å folder det de kan. Men det skal mer til enn 15 mann for å holde en TOP 50 rangerende skute flytende. Det er på høy tid at hw.no tar tak i saken og belyser dette litt. Kanskje ta en ukentlig/månedlig oppfølging av stats,medlemmer,økning,minking etc etc Om de ikke vil gjøre det selv, finne en som er istand til å gjøre det. Få opp konkurranse innstinktet blandt folk. Det gjør underverker. Det har blitt nevnt utallig ganger i F@H tråden om ikke hw.no kan ta tak i saken, men det blir ikke hørt. Derfor poster jeg denne her, som en tilbakemelding til dere i hw.no at dere må gjøre noe! Men om dere ikke bryr dere så er det jo det samma. Lenke til kommentar
piit Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 Støttes! En slik oppfølging trengs. Lenke til kommentar
dostojevski Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 Jepp. Jeg synes også på generelt grunnlag at det er litt snålt at ikke nettverket backer dc-lag litt mer aktivt... I hvertfall så lenge dette ikke burde innebære noe særlig ekstra arbeid for nettverkets medarbeidere, det er som ReVoX antyder sikkert dc-ildsjeler som gjerne biddrar med redaksjonelt stoff. Det samme har jo faktisk skjedd med d2ol-laget; lufta gikk ut av ballongen. Særlig siden dc-prosjekter faktisk er samfunnsgangnlig virksomhet i tillegg til å være morsomt for deltagerne burde hardware.no ta et mere aktivt standpunkt enn tidligere. Det hadde ihvertfall vært interessant å høre hva forumstyret mener om et slikt initiativ. Lenke til kommentar
thingul Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 Kan dette kjøres på freebsd ? Isåfall kan jeg hive det inn på den ene burken som står å gjør ingenting for tiden. Lenke til kommentar
riktig Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 Sier meg enig her.Jeg er fersk med litt under 600 poeng,men maskina står og folder 24/7.En artikkel på forsiden kan minne folk på at dette fortsatt er et levende prosjekt,og et viktig et. Og det med konkurranseinstinktet er jeg enig i,det hjelper å vekke det.Det vil få oss høyere på lista og bidra til viktig forskning.En vinn/vinn-situasjon. Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 (endret) Jeg har nå folda konstant siden starten. Kom igjen da folka, det "L4gg3r" ikke "opp" maskina deres! på folk som ikke "gidder mer" Endret 28. september 2004 av Lautsprecher Lenke til kommentar
riktig Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 Sant,jeg merker ingen endring i ytelse.Det koster ingenting å ha programmet på PC`n.Det er bare viljen det står på Lenke til kommentar
Zimon Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 Enig, støtter forslaget om at hw.no brude backet opp F@H mere. Jeg selv kjører PC'en 24/7 med F@H og er oppe i 4096 poeng, smått iforhold til de store, men har bare en P4 2,0@25Ghz som folder. Min samboer folder også + ett veldig godt vennepar av meg med en P4 2,0Ghz samt en AMD 64 2800+. Har verva noen også på dette, blant annet SirMaximus. Har også verva enda flere. Skal se om jeg husker å "bumpe" en tråd om emnet på ett annet forum jeg. Lenke til kommentar
Howard Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 Takker for tilbakemeldingene folkens Om noen av dere ønsker å skrive om d2ol, F@H e.l., er det fritt frem. Ingen kjenner disse "prosjektene" bedre enn dere som bidrar daglig. Send inn artikkelen til oss og vi vil ta en titt på den. F.eks. kunne vi trenge en oppfølger til denne, hvor man kanskje tar for seg hvor mye arbeid som er gjort, intervjuer noen av deltagerne etc. Ellers er også en liten artikkel/guide til alle de prosjektene av denne typen som finnes aktuell. Med andre ord en oppdatert utgave av vår "Peer-to-peer"-guide. Mulighetene er mange og det er fritt frem! Lenke til kommentar
er@ser Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 Det hadde vært fint med litt "liv" rundt dette da mange av dem som holder på med dc er veldig interessert i blandt annet hardware, ytelser, bidra og kjøre et prosjekt som er innenfor interesseområdet. Det er vel noen der ute som er flink med tastaturet? Lenke til kommentar
gudesen Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Dersom det virkelig skal monne, burde vel noen tipset journalistene som skriver om "data og internett" i nett-redaksjonene til VG, Dagbladet og Nettavisen. Da må man selvsagt passe på at det er Hardware.no sitt lag som er det norske alternativet som må støttes, for å unngå at Dagbladet stiller med "Dagbladet-på-din-side-laget" eller noe slikt... Lenke til kommentar
krist2 Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 kjørte programmet en stund på 2 pcer, men begge fikk stabilitetsproblemer, derfor måtte jeg slutte.. Ellers hadde jeg selvsagt hjulpet til Lenke til kommentar
tankbug Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 hva er det dere snakker om? Lenke til kommentar
Energi Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Samme med D2OL. Vi har 3. plassen i verden ennå, men lite fremgang nå for tiden. Ser ut som om de fleste har gitt opp. Har selv 2 maskiner som går mer eller mindre 24/7, ligger rundt plass 200 i verden. Av de 25 som er foran meg på Team Norway laget, er det ca. 18 som ikke produserer lengre. Laget som ligger på 4. produserer nå ca. 4 ganger flere kandidater enn oss per dag. Føler folk gav opp etter at de så at vi måtte verve atskillige for å ha sjanse på å slå Team Anandtech som leder. Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 Hva skjer? Sjekker team statistics, og da kommer det opp følgende :"Team 376510 is not in our database" ... Lenke til kommentar
Roadrunner7 Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 Hva skjer? Sjekker team statistics, og da kommer det opp følgende :"Team 376510 is not in our database" ... Vi er team 37651. Dropp den siste nullen En annen idè: Vi burde fått noen, f.eks. webshops, til å sponse oss. Hvis de f.eks. hadde utlovet et lite gavekort eller liten ting (trenger ikke være mye/stort) til alle som passerer en viss poengsum, så hadde dette blitt god reklame for denne/disse, og motivasjonen til folk ville gått opp litt... Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 Jeg skjønner ikke hva dere syter om, jeg! Da jeg ble med for en drøy måned siden (ca.) var vi langt nede på 64. plass nå er vi på 47. plass! Jeg vil ikke si at dette er "dårlig". Jeg startet på 4xx plass på laget og er nå på 136. plass. Det går f... forover for noen. Bare så det er sagt! Lenke til kommentar
Roadrunner7 Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 Jeg skjønner ikke hva dere syter om, jeg! Da jeg ble med for en drøy måned siden (ca.) var vi langt nede på 64. plass nå er vi på 47. plass! Jeg vil ikke si at dette er "dårlig". Jeg startet på 4xx plass på laget og er nå på 136. plass. Det går f... forover for noen. Bare så det er sagt! Ja, og det er fint at det er noen som fortsatt gjør en god innsats. Men laget, sett under ett, produserer mye mindre nå enn det gjorde i sine "glansdager". I august fikk laget 1.133.620 poeng, i september fikk vi 853.249 poeng, og til nå i oktober, har vi fått 281.816 poeng (hvis vi ekstrapolerer dette til ut måneden, så ender vi på kun litt over 700.000 poeng for oktober). Dermed må konklusjonen bli at dette går dårligere og dårligere... Lenke til kommentar
Eriond Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 Hmm... Var dårlig dette her Jeg har vel klart å holde meg blant topp 10 siden teamet var ferskt, men har ikke giddet sjekke tilstandene ellers på lenge. Etterhvert ble det ikke noe vits i, og morro, å sjekke resultatene hver dag. De første målene vi satte oss ble ganske fort nådd, og deretter gikk det mer tid før "noe stort" har skjedd. Derfor har vel hele greia blitt "glemt" for min del. Men jeg har foldet jevnt og trutt for det. Det er jo det som er vitsen, å gjøre noe nyttig for samfunnet altså. Virker som om det for mange av de som ble med var viktigst å holde statistikken istedet for den nytten prosjektet fører. Kanskje vi burde starte ett nytt team, for å se om vi kan klare å ta oss selv igjen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå