Gå til innhold

Nero rebooter maskina

Tommelom

Anbefalte innlegg

For noen uker siden så begynte plutselig Nero å oppføre seg helt abnormalt. Stort sett når jeg klikker på ikonet til Nero for å starte det, så rebooter maskina. De få gangene det ikke gjør det, så kan du banne på at det samme skjer en eller annen gang under brenning. Farvel til den plata!

Har reinstallert, oppgradert til siste versjon xxxxx.25 uten noe resultat. Noen om har en ide om hvorfor dette skjer nå helt plutselig? Må nesten få det til å fungere. Er jo egentlig ingen alternativer til Nero. Eller....?

Kjører

Win XP Pro sp2 (hadde problemr før innstall av sp2. tenkte kanskje det ville hjelpe) Abit Is7

P2.8c

1024 ram Twinmos

Nec 1100A dvdbrenner

Samsung Spinpoint 160 GB

Seagate 7200.7 160 GB

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hm, dette hørtes rart ut. Tror ikke det har noe med Nero å gjøre, det er mulig det er brenneren din. Prøv å oppgrader firmware på brenneren, og kjør Windows Update.

Hvis dette ikke fungerer, kan du jo bruke et annet brenneprogram (joda, det finnes en del der ute ;))

Lenke til kommentar

Lovlig versjon ja. Sletta mappa etter avinstalering. Funket som sagt helt ypperlig helt til for et par uker siden. Et par uker før det igjen, la jeg inn en frisk install av XP.

Hva er et godt alternativ til Nero? Easy CD creator? Noen andre? De har sikkert en trial jeg kan bruke for å teste om det ER Nero eller noe HW-messig.

Lenke til kommentar

Selv har jeg ikke funnet noe alternativ til Nero.

WinXP kan jo brenne cder, forsøk med den innebygde brenneren i XP.

Du skriver at "Alcohol 120%" klarer å brenne uten problemer, så hw problemer virker da mindre sannsynlig.

Har du lest gjennom support delen på nettsidene til Nero?

Lenke til kommentar

Har sjekket alt dere påpeker her. Hadde samme problem før jeg innstallerte SP2. Har lest alt av support. Ingenting som omhandler dette. Spontan reboot er jo en ganske alvorlig feil. Ser ut til at det ikke er Nero som er direkte å skylde på her siden ingen har hørt om noe lignende. Ser ut som noe har gått alvorlig galt i windows et sted. Får se etter et alternativ til Nero. Orker ikke å begynne å rote med windows igjen allerede.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...