DiJayQ Skrevet 13. mai 2002 Del Skrevet 13. mai 2002 Hei, Jeg har 3 pc'er.. og nå har jeg tenkt å putte 3 nettverkskort i den ene, 2 av nettverkskortene skal gå til 2 pc'er og det siste nettverkskortet skal gå til adsl-modemet.. får jeg internett på alle pc'ene da? hvordan deler jeg internett-forbindelsen? Lenke til kommentar
MistaWu Skrevet 13. mai 2002 Del Skrevet 13. mai 2002 Kjøp en hub eller switch isteden du... også setter du enten opp nat eller ics Lenke til kommentar
hasuwest Skrevet 13. mai 2002 Del Skrevet 13. mai 2002 Hei! Det skal fungere med iShare eller Wingate, disse to programmene finner du på http://www.download.com ! Men jeg ville annbefale deg å kjøpe en 4 ports ADSL Ruter, du kan få endel problemer med iShare eller Wingate men det er jo bare å prøve.. Men med en ADSL Ruter vil det jo fungere stabilt Lenke til kommentar
tolrol Skrevet 13. mai 2002 Del Skrevet 13. mai 2002 Jeg anbefaler at du går til innkjøp av en bredbåndsruter. Eks Dlink 804 eller SMC Barricade.. Sjekk quad.no mpx.no eller komplett.no [ Denne Melding var redigert av: tolrol på 2002-05-13 10:22 ] Lenke til kommentar
DiJayQ Skrevet 13. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2002 Jeg har en hub hjemme, men får ikke noe kontakt mellom pc'ene. Bare en pc om gangen som kan gå på internett. Lenke til kommentar
hasuwest Skrevet 13. mai 2002 Del Skrevet 13. mai 2002 Quote: Den 2002-05-13 10:22, DiJayQ skrev:Jeg har en hub hjemme, men får ikke noe kontakt mellom pc'ene. Bare en pc om gangen som kan gå på internett. Fordi du trenger en ruter som kan dele internett forbindelsen med de andre maskinene? Lenke til kommentar
Blippblopp Skrevet 13. mai 2002 Del Skrevet 13. mai 2002 Fordi du trenger en ruter som kan dele internett forbindelsen med de andre maskinene? Hmmm.... Jeg kjører to maskiner via HUB og NGT's én-ports router... Funker utmerket, begge samtidig på nett... Lenke til kommentar
DiJayQ Skrevet 13. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2002 Men... kan noen forklare meg hvordan jeg kan sette opp nettverk med internett på 3 maskiner utenom å kjøpe en router som koster mye?? Lenke til kommentar
tolrol Skrevet 13. mai 2002 Del Skrevet 13. mai 2002 Du, det finnes mange tråder om dette emnet i forumet. Søk! Sjekk denne linken: http://www.pcworld.no/dataguiden/nettverk/...orbindelse.shtm Lenke til kommentar
Voffsen Skrevet 13. mai 2002 Del Skrevet 13. mai 2002 Trenger ingen router. Funker helt fint her hos meg med en switch og litt gratis software. Lenke til kommentar
laaknor Skrevet 13. mai 2002 Del Skrevet 13. mai 2002 Legg inn linux på maskina som skal dele internettforbindelsen. Så kan du lese endel på http://www.linuxdoc.org Du trenger ikke 3 ethernet kort hvis du har en HUB. 2 kort koblet til hubben, og de to andre maskinene koblet videre på huben holder! Vet ikke hvorfor, men du virker litt som en newbie på nettverk... :razz: Lenke til kommentar
Foggy Skrevet 13. mai 2002 Del Skrevet 13. mai 2002 Du seie ikkje noko om kva for ein ISP du har, Telenor og Nextgentel har forskjellige løysingar på ADSL oppkoblinga si. Vist du har Nextgentel, så er det berre å kjøpe seg ein Hub/Svitsj, og sett TCP/IP til å motta IP adr. automatisk og det samme på DNS. Routerene til Nextgentel har innebygget DHCP, slik at kvar maskin som er tilkobla, får sin eigen IP adr. automatisk, slik at det er berre ein IP adr. på "utsiden" av routeren. Vist du har Telenor ADSL, så omhandlar linken til "tolrol" dette på ein god måte http://www.pcworld.no/dataguiden/nettverk/...orbindelse.shtm Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 13. mai 2002 Del Skrevet 13. mai 2002 Quote: Den 2002-05-13 10:22, DiJayQ skrev:Jeg har en hub hjemme, men får ikke noe kontakt mellom pc'ene. Bare en pc om gangen som kan gå på internett. Har Telenor du da. Stakkars deg. Jeg har NGT og vi har til tider 3 maskiner på nett samtidig. Alt jeg har gjort er å koble ADSL til Hub'en jeg har, og hver av PC'ene i de andre portene. No problem. Ingen konfigurering eller lignende behøves. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå