snorreh Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 (endret) Videre kan jeg si at det i denne omgang er såkalte proffmodeller som er testet, maskiner som koster rundt 20 000. Ikke alle leverandørene fattet dette, og sendte følgelig feil modell, men det kan ikke vi eller PC World ta ansvar for Pris som kriterie for at det er proffmodell? Det finnes jo maskiner som er håpløst overpriset mhp. ytelse. Man har f.eks. Acer Travelmate 8006LMi som er Acer sin mest kostbare bærbare, men likevel blir den grundig slått i de fleste ytelsetester av den vesentlig rimeligere Acer Ferrari 3200 som er omtrent like bra utstyrt Endret 29. september 2004 av snorreh Lenke til kommentar
BA1 Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 Er spent på hvordan Dell Latitude D600 gjorde det. Ingen som såg PDF-filen som Tokai linka til? Leser ikkje PCWorld vanlegvis, men er ikkje nr. 11 2004 det nye nummeret? Lenke til kommentar
Saftis Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 Er spent på hvordan Dell Latitude D600 gjorde det. Ingen som såg PDF-filen som Tokai linka til? Leser ikkje PCWorld vanlegvis, men er ikkje nr. 11 2004 det nye nummeret? Jo, tror det, virket rart at psdata har lov til å legge ut dette dokumentet på web. Er nok en glipp. Lenke til kommentar
NoviKaNa Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 Sjakktrekk å teste proffmaskiner nå som en hel bråte med studenter ser etter rimelige pc'er... Lenke til kommentar
enemigo Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 Hehe... Det må da være lov å teste maskiner i forskjellige prisklasser. Testen kan jo være bra selv om prisnivået ikke passer deg?! Finnes nok endel studenter her som har brukt 20k på bærbar. Var spent på å se hvordan D600 gjorde det, ettersom jeg har D500 selv og er fornøyd. Var litt overraskende å se at garantitid, support og 8x DVD var de positive aspektene. Jeg setter mer pris på at den er forholdsvis liten og lett. Og; er D600 tilgjengelig med 15" skjerm??? Jeg finner ikke det hos dell.no. Knut Lenke til kommentar
snorreh Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 her er pdf av testen: http://www.psdata.no/documents/Portable_PCW11.pdf Elendig test, og som jeg fryktet en 100% Intel "Centrino"-reklame Acer TravelMate 8003LMi ble kåret til best i test, en maskin som er både dyrere og yter dårligere enn Acer Ferrari 3200. Sistnevnte har vesentlig bedre sikkerhet (NX-bit støtte i Windows XP SP2) samt suveren 3D-ytelse, og ikke minst en mye bedre pris. Hvis det er denne testen som TV2 gjengir ikveld, så har de god grunn til å skamme seg for dette var elendige greier Lenke til kommentar
Popobawa Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 Og her går det i å "disse" intel ser jeg. Lenke til kommentar
snorreh Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 Og her går det i å "disse" intel ser jeg. Nei, men det er vel lov å lure hvor mye PC World Norge får betalt av Intel for denne ekstremt ensidige testen. Testmetodikken deres er også helt elendig, bare les hva de skriver om den. THG blir nesten nøytrale til sammenligning, og det sier jo det meste Lenke til kommentar
S_chmidt Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 (endret) Mange meninger her Endret 30. september 2004 av S_chmidt Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 Sjakktrekk å teste proffmaskiner nå som en hel bråte med studenter ser etter rimelige pc'er... Det er en del studenter som ser etter proff-PC'er også. Jeg var en av dem. Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 Nå syns jeg det er voldsomt med syting og klaging her! Kontakt PC World da, hvis dere vet så ekstremt mye bedre selv. Litt merkelig at dere selv ikke skriver i et eller annet blad hvis dere har så sinnsvak god peilig i fohold til alle andre. Vi har ikke fått muligheten/Vi har ikke de jounalistiske evnene til det. Lenke til kommentar
Spirograf Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 I testen går det klart fram at det er først og fremst bærbare "proffmodeller" som er testet, og de er da (i og med "proff" uttrykket) myntet på bedriftsmarkedet. Syns det blir litt søkt av TV2 Hjelper Deg å ta med en slik test da det programmet er et forbrukerprogram, ikke et program som er myntet på bedriftsmarkedet (selv om det jobber folk i bedrifter som ser programmet). Lenke til kommentar
snorreh Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 (endret) Nå syns jeg det er voldsomt med syting og klaging her! Kontakt PC World da, hvis dere vet så ekstremt mye bedre selv. Litt merkelig at dere selv ikke skriver i et eller annet blad hvis dere har så sinnsvak god peilig i fohold til alle andre. [...] Men jeg foreslår at alle som ikke likte denne testen sender en mail til PC World og forteller i detalj hvordan hele testen skal gjøres neste gang. Sitter med en liten følelse at få av dere sytepaver kommer til å gjøre akkurat det Jeg har vært i kontakt med PC World mange ganger iløpet av de siste 10 årene om deres ensidighet uten at det hjalp, og har derfor egentlig gitt dem opp som et objektivt medium for tester av datamaskiner. Og ja, jeg har faktisk skrevet for flere datablader opp igjennom tiden så jeg vet hva jeg snakker om. Svakt av dere i TV2 å ikke kvalitetssjekke testpanelene dere benytter, for det hadde jo tatt seg ut om dere f.eks. testet familiebiler og testpanelet bare valgte modeller fra GM, Opel og Vauxhall for det er i praksis det dere gjør her (alle maskinene er omtrent identiske, bare kosmetiske forskjeller mhp. utstyr) Endret 29. september 2004 av snorreh Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 (endret) I testen går det klart fram at det er først og fremst bærbare "proffmodeller" som er testet, og de er da (i og med "proff" uttrykket) myntet på bedriftsmarkedet. Syns det blir litt søkt av TV2 Hjelper Deg å ta med en slik test da det programmet er et forbrukerprogram, ikke et program som er myntet på bedriftsmarkedet (selv om det jobber folk i bedrifter som ser programmet). Synes det er helt riktig at TV2 hjelper deg for en gangs skyld belyser proffmodellene. Det er kanskje en del forbrukere som leter etter akkurat disse produktene, og da er det greit at man tester disse også. Det har vært fokusert alt for mye på disse "hjemmeproduktene" som en del, deriblant meg ikke vil ha. Endret 29. september 2004 av stigfjel Lenke til kommentar
Spirograf Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 I testen går det klart fram at det er først og fremst bærbare "proffmodeller" som er testet, og de er da (i og med "proff" uttrykket) myntet på bedriftsmarkedet. Syns det blir litt søkt av TV2 Hjelper Deg å ta med en slik test da det programmet er et forbrukerprogram, ikke et program som er myntet på bedriftsmarkedet (selv om det jobber folk i bedrifter som ser programmet). Synes det er helt riktig at TV2 hjelper deg for en gangs skyld belyser proffmodellene. Det er kanskje en del forbrukere som leter etter akkurat disse produktene, og da er det greit at man tester disse også. Det har vært fokusert alt for mye på disse "hjemmeproduktene" som en del, deriblant meg ikke vil ha. Men da bør det også opplyses om at disse proffmodellene leveres med begrensede programpakker, man får f.eks. ikke Works o.l. på en standard bedriftsmodell slik man er vant med på en hjemmemodell. Lenke til kommentar
Darth Kjell Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 Jeg regner med at PC World Norge utelukkende bare testet Intel "Centrino" bærbare, siden de dessverrre ikke liker noe annet (kjøpt og betalt?) Tja, det kan jo ha noe med at Pentium M er noe av det beste som har skjedd bærbar-markedet på mange mange år? Ikke vær så kritisk til Intel. Hver gang du ser noen som liker Intel "anklager" du de for å være partiske. Du er akkurat like partisk selv, bortsett fra at du liker AMD. Må bare si at AMD er på rett spor med Cool'n Quiet-teknologien sin. Men, som noen sa før meg i denne tråden; Håper bare de tester støynivå. Støynivå, pris og batteri-tid er det eneste "vanlige" folk egentlig bør bry seg om. Nok RAM o.l er selvfølgelig fint, men de fleste legger ikke merke til forskjellen på et Radeon 9600 og 9700 mobile skjermkort. Lenke til kommentar
akerman Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 Vel, målgruppa til testene til TV2 er kanskje en litt annen enn de som poster 500 poster her i måneden, men det er vel mesteparten her inne litt for elitistiske til å forstå. Det er nemlig en del ute i verden som klarer seg med 256MB RAM og 1024x768-oppløsning. Mm, there's also a lot of people in the world who buy P4 notebooks instead of a centrino, thinking the P4 must be better because it's clocked higher, that doesn't necessarily mean that it's the best notebook for the money though. Lenke til kommentar
Darth Kjell Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 (endret) Blah, dobbel post. Denne kom lenge etter den første. Serverene til hw.no er litt ustabile. Endret 29. september 2004 av Darth Kjell Lenke til kommentar
snorreh Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 (endret) Tja, det kan jo ha noe med at Pentium M er noe av det beste som har skjedd bærbar-markedet på mange mange år? Nei, jeg mener fast bestemt at Centrino er det verste som har skjedd bærbare-markedet på mange år med tanke på konkurranse. Vha. massiv markedsføring så har Intel klart å få seg nesten totalt monopol på bærbare takket være denne plattformen, og de har faktisk blitt avslørt ved flere anledninger i å direkte true produsenter av bærbare med sanksjoner dersom de i det hele tatt vurderer alternative løsninger. Ikke tro blindt på reklamen, Centrino er ikke annet enn resirkulert gammel teknologi bundlet sammen i en pakke for å gjøre det lettere salgbart. Hvis du studerer enkeltkomponentene i Centrino-pakken i detalj så vil du raskt oppdage at de hver for seg ikke er det beste som finnes på markedet, men alt kommer uten unntak fra samme produsent og det bekymrer meg Det eneste jeg liker er konkurranse Endret 29. september 2004 av snorreh Lenke til kommentar
1955 Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 Lurer på hvilken kobling det kan finnes mellom TV2 og PC World , utenom det rent "faglige". Norske media er vel ikke helt uten "blekkspruter" . Ettersom "smitten" opptrer her for oss på forumet , kanskje de driver å googler"seg selv. Ja ja , noe skal vel "55 modellen" filosofere over. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå