forsel Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 hei eg har ein ny innkjøpt pc som er utrolig ustabil. og lurer på om noen har noe forslag til hva det skyldes. hovedkortet er eit abit nf7s v2 som har ein 3000+ barton prossesor koblet til. med ein kjøler fra master cooler aero 7. 2*256 ram og og to 120 gig sata hardisker i raid. problemet starter etter pc har vore på ca 10-30 min. uten spes aktivitet. men kommer fortere viss du kjører noen programmer som trekker litt . etter ei stund fryser pcen heilt. første man tenker på er om tempraturen blir for høy. men når pcen låser seg er temp på prossesor kun ca 48-50 grader og hovedkortet mindre enn 40. har prøvd å feil søkt litt. men uten særlig resultat. det er ei vifte på kabinettet som eg har koblet ut grunna støy. (aopen h600 ett eller annet) men temp stiger ikkje selv om den er frakoblet. det har seg og slik att når da maskina låses trykker man ofte reset knappen på kabinettet. men da får ofte hovedkortet problemer med å finne den eine hardisken i raid oppsettet. men den finner den igjen viss man da skrur av maskina og starter på nytt. noen andre som har opplevd dette på det hovedkortet?? noen som har forslag om hva som er gale ?? Lenke til kommentar
hallgeirl Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 Prøv å kjøre memtest86 for å sjekke om minnet er OK. Hvis det er det, så kan det jo være PSU eller hovedkort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå