Gjermis Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 I forbindelse med utarbeidelsen av en grafisk profil til Aroma Kaffehus, skal nå nettsiden til førstegangsvurdering. I den anledning er dere velkomne til å si deres mening, og all respons tas imot med takk. Fyr løs. Klikk PS. Firmanavnet er fiktivt, og skal brukes til et porteføljeeksempel i en kommende ungdomsbedrift. Lenke til kommentar
gozzer Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 Jeg synes det så veldig rent, pent og ikke minst harmonisk ut! Noen synspunkter fra min side: - Litt mye luft på venstre, kontra høyre side? - Kanskje la bønnene i headeren gå litt lengre over på logoen sin side? Mulig også flytte tekst osv. etter, som "svar" på forrige punkt? Likte den veldig godt jeg. Har ikke så mye å si egentlig :-) Ser frem til en html versjon though. Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 Nydelig, rett og slett. Enkelt, greit, oversiktelig og behagelig. Har egentlig ingenting å komme med, utenom at det muligens kunne vært sweet med et pattern i bakgrunnen i samme nyanser som den er nå. Lenke til kommentar
enden Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 Likte ikke den sterke profileringen på moccamaster. Hva med å bruke et annet bilde nederst? Må være noe som passer bedre enn den logoen Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 Nå kjører jeg litt høy oppløsning så det blei mye hvitt på sidene og da tok den brune bakgrunnen oppmerksomheten vekk fra innholdet, men det er vel ikke så mange som sitter på 22" eller hva det er jeg har. Dessuten blir vel hele bakgrunnen brun uansett når siden er html? Ellers var den veldig fin. Lenke til kommentar
Gilbert Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 Jeg mener at man bør unngå bruk av £ og $, det får meg til å tro at pengene vil flakse avgårde om jeg vil kjøpe produktet. Begge tegn brukes ofte i aviser og magasiner for å fremstille noe som dyrt; Sist jeg så det var i forbindelse med et avisoppslag om John Fredriksens formue. Synes også at tyngdepunktet på siden forsvant på grunn av det øverste bildet - bildet burde speilvendes? Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 Meget bra. Fargene passet svært godt sammen, og det ble en pen og generelt "behagelig" side. Halvannen tommel opp. Lenke til kommentar
Kirikiri Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 Nice! Jeg får lyst til å dra og drikke kaffe! Kirikiri Lenke til kommentar
loff209 Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 Ikke dumt. Fin font til menyen, bra logo. Er enig i at moccamaster-bildet stjeler litt mye oppmerksomhet. Fonten i midten (arial?) ser ikke noe bra ut med anti-aliasing. Hvis du fikser dét, og faktisk får satt kode til photoshop-råstoffet, har du en god side. Lenke til kommentar
Dunestar Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 Pent dette, absolutt. Blir bare pirk dette. - ikke fade de stipla linjene i menyen - tror det hadde vært like fint uten den litt merkelige kutten nede på headeren - fargen bak logoen ble kanskje littegrann rødlig/rosa - kutt moccamaster-bildet. det ble for mye kontrast - regner med at den stipla linja under overskrifta skal gå helt bort til bildet? - kanskje noe tomt hvis det blir mye innhold? Ser meget bra ut. En lovende start. Lykke til i videreutviklinga! Lenke til kommentar
Gjermis Skrevet 28. september 2004 Forfatter Del Skrevet 28. september 2004 Ja, da var hadde jeg gjort diverse endringer som jeg selv synes var på sin plass. Takk for respons. Oppdatering. Dere kan forresten sammenligne med det første utkastet for å se endringene bedre. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 Meget pent. Likte drop-shadowen på det øverste bildet, den burde kanskje være en ørliten tanke mer definért. Jeg fikk også lyst på kaffe nå. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 (endret) Pent, pent. Fjern antialiasing på brødteksten for å gi et bedre inntrykk om korleis det blir som ferdig. Desuten trur eg at Trebuchet MS kan passe godt som font på den sida der, gjerne i en mørk brunfarge istede for svart Litt masse luft mellom meny og tekst kanskje? Prøv å redusere med rundt 15-20px, trur det blir bra eg edit: fikk lyst på kaffe eg også.. Narvesen har dårlig kaffe, aldri kjøp kaffe der! Endret 28. september 2004 av arve87 Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 De kaffebøndene minner meg om nesquick frokostblanding Lenke til kommentar
Blib Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 (endret) Jeg ELSKET førsteutkastet ditt (Med unntak av f. eks de stipla linjene i menyen), og andreutkastet ditt ser også flott ut. Men jeg syntes bakgrunnsfargen der var alt for sterk. Hadde likt å se den gamle fargen vende tilbake. Pokker, fikk nesten lyst til å begynne å drikke kaffe jeg faktisk Edit: Forresten, jeg syntes også bildene ikke passet særlig bra nå, den hvite bobla øverst tok alt for mye opmerksomhet. Simpelten digget bildene i førsteutkastet tho. Mens headeren var fremdeles flott i andreutkastet Endret 28. september 2004 av Blib Lenke til kommentar
Even. Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 Skikkelig bra Likte forslag 2 best. Fikk litt lyst på sjokoladefrokostblanding når jeg så de der kaffebønnene Lenke til kommentar
johnohod Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 Etter min meining ser det veldig ut som en template fra en officepakke e.l. Veldig tradisjonelle kaffefarger. Designet gjer seg bedre på papir enn på skjerm. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 (endret) Pokker, fikk nesten lyst til å begynne å drikke kaffe jeg faktisk Drikker du ikkje kaffe, mann?! Edit: Forresten, jeg syntes også bildene ikke passet særlig bra nå, den hvite bobla øverst tok alt for mye opmerksomhet. Simpelten digget bildene i førsteutkastet tho. Mens headeren var fremdeles flott i andreutkastet Bilda vil vel bli bytta ut alt etter kva slags innhold som er på framsida, og bilda i førsteutkastet (og andreutkastet for den del) er der vel berre for å illustrere korleis det vil bli med litt innhold edit: likte forresten bildet i header best i utkast #1 Endret 28. september 2004 av arve87 Lenke til kommentar
Gjermis Skrevet 28. september 2004 Forfatter Del Skrevet 28. september 2004 Høres ut som det er litt delte meninger her, men det jeg liker veldig godt er at folk sier at siden vekker lysten på kaffe. Ettersom dette er ment å være noe i retning en café, bør siden ha som formål å lokke kunder, og det kan det høres ut som den har potensiale til å gjøre. Ellers kan jeg komme med en ny oppdatering, der jeg har tatt hensyn til noe av tilbakemeldingene. Man kan etter hvert skimte store forskjeller mellom den originale siden og versjon 3 som du kan aksessere nedenfor: Utkast 3 Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 Digger den, spesielt :hovern jeg ser du har i menyen din, veldig rent og oversiktelig og kaffibønnen er dritkul Det eneste jeg har å si er at du kansje burde variere den skillesaken mellom header og content/meny/bilder, ellers veldig flott side =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå