musicmixer04 Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 hei. prøver å starte opp maskinen etter jeg har installert en harddisk.. går inn i bios, og ser at den står på master der jeg har koblet den.(det er ikke en systemdisk, men en ekstra disk jeg kobler til) da får jeg bare opp et blått vindu der det står at windows har funnet et problemog windows er avsluttet for å hindre skade på datamaskinen. det står at jeg skal prøve virussjekk, eller fjerne nylig installerte harddisker etc... disken er formatert i fat32 hva kan problemet være? er disken rett og slett ødelagt? takk Lenke til kommentar
musicmixer04 Skrevet 27. september 2004 Forfatter Del Skrevet 27. september 2004 forresten det kan hende at disken ikke har mer lagringsplass igjen, er det mulig å få startet den opp? det er en systemdisk, som det er installert winxp på, så da starter dataen opp med 2 disker men win xp installert, kanskje det er derfor det kræsjer Lenke til kommentar
koker Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 Viss den står som første boot er det nok derfor den ikkje starter. Om den har stått i ein anna pc og det var innstalert Xp på den der vil du i 95 % av tilfellene få ei feilmeding om du prøver å boote frå den på ein ny Pc. prøv å sette den som Primery Slave og system disken din som Primery Master, då skulle alt gå fint om du har første boot på Hd0 Håper dette gjelper deg litt. Mvh. Svein A. Lenke til kommentar
musicmixer04 Skrevet 27. september 2004 Forfatter Del Skrevet 27. september 2004 prøver å starte den som systemdisk på en annen maskin, da kjører den skandisk, og det står at ingen problemer er funnet. etter det blir skjermen helt svart mens resten av maskinen går, og harddisken fortsetter å gå rundt.. Lenke til kommentar
koker Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 Er dette på den Pcen Xp var instalert på ? Lenke til kommentar
musicmixer04 Skrevet 27. september 2004 Forfatter Del Skrevet 27. september 2004 ble litt rotete, men ... den maskinen den opprinnelig står koblet til som systemdisk, vil den ikke boote opp på lenger det var derfor jeg prøvde å koble den opp på den andre. men etter den har kjørt scandisk på den maskinen som den pleier å stå på så blir skjermen bare svart og pcn fortsetter å jobbe, men jeg vet at jeg har liten plass igjen på disken..event. er det noe mulighet å boote opp ved hjelp av noe annet? uansett hvor lenge jeg venter er det fortsatt svart, og jeg hører at eks scanneren kobler seg på etc.rart. kan skjermkortet ha ryket? Lenke til kommentar
koker Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 Dette høyrer ut som ein feil i win xp , har du prøvd å trykke f8 under oppstart ,for så å starte i sikker modus ? Lenke til kommentar
musicmixer04 Skrevet 27. september 2004 Forfatter Del Skrevet 27. september 2004 koker: hjertelig takk.. den startet opp i sikkerhetsmodus burde jeg kjøre den i sikkerhetsmodus backe opp alle filene og formatere disken på nytt(installere windows på nytt) eller kan jeg kjøre systemgjenopretting uten at jeg mister noe data? Lenke til kommentar
koker Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 Vil nok tru at du kan kjøre system oppretting uten å miste for møkje data vis det ikkje er for lenge siden forige gjenopprettigstidspunkt. Men er ikkje sikker då eg ikkje bruker sytemgjenoppretting sjøl. Men i allefall lykke til !!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå