galskapen Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 Min mors pc er ustabil for tiden.. Nå for et par minutter siden(i skrivende stund), så fant jeg ut timingsene til rammen: CAS# Latency: 2.5 clocks RAS# to CAS# Delay: 2 clocks RAS# Precharge: 2 clocks Cycle Time(Tras): 6 clocks Minnet er av type DDR-SDRAM og er tilsammen 224mb... Er dette unaturlig høyt til å være standard eller ikke? Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 Min mors pc er ustabil for tiden..Nå for et par minutter siden(i skrivende stund), så fant jeg ut timingsene til rammen: CAS# Latency: 2.5 clocks RAS# to CAS# Delay: 2 clocks RAS# Precharge: 2 clocks Cycle Time(Tras): 6 clocks Minnet er av type DDR-SDRAM og er tilsammen 224mb... Er dette unaturlig høyt til å være standard eller ikke? Du må komme med litt mer utfyllende informasjon. Hva slags hk du har hadde hjulpet. Hva slags minne (produsent, modell) Lenke til kommentar
galskapen Skrevet 27. september 2004 Forfatter Del Skrevet 27. september 2004 vet dessverre ikke hva produsenten av RAM heter... Eneste jeg vet om HK er at det er model nVidia-nForce.. Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 Har du prøvd CPU-Z? Siden du har 224MB, vil jeg tippe at det er ganske gammel RAM og at den da ikke tåler veldig lave timings. Da dette er noe det har blitt jobbet mye med i den siste tiden. Er det en ferdigmaskin eller hjemmelaget? Lenke til kommentar
galskapen Skrevet 27. september 2004 Forfatter Del Skrevet 27. september 2004 Ja, det er litt gammel RAM... Var en pc som var kjøpt som en komplett pc i deler.. har sjekka det jeg kan med CPU-Z, men finner ikke mer informasjon om HK eller RAM... Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 Når jeg tenker meg om, er det sikkert en 256 MB brikke, men den integrerte grafikkontrolleren tar opp 32 MB minne. 256 - 32 = 224 Prøv å sette opp timingene til f.eks. 2.5-3-3-8 eller noe sånt. Lenke til kommentar
galskapen Skrevet 27. september 2004 Forfatter Del Skrevet 27. september 2004 Når jeg gikk inn i BIOS kunne jeg bare stille på CAS og jeg kan velge noe om ytelsen skal være optimal eller agressive... hvilken burde jeg velge? Forresten når jeg ser i CPU-Z, er innstillingene like om jeg velger optimal eller agressive.. hva er forskjellen? Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 Hvis denne komplette PC'en er kjøpt på komplett/datakjeden/psdata e.l. skal det være mulig å stille på minnetimingene. Lenke til kommentar
galskapen Skrevet 27. september 2004 Forfatter Del Skrevet 27. september 2004 Vet ikke hvor den er kjøpt og er rimelig sikker på at det ikke er mulig å stille på timings.... Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 Prøv å sette CAS til 3, og se hva som skjer da. Hvis ikke det hjelper, kan det være noe feil med minnebrikkene. Lenke til kommentar
galskapen Skrevet 27. september 2004 Forfatter Del Skrevet 27. september 2004 hadde bare merklig nok bare muligheten å sette det til enten 2 eller 2.5... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå