ToMmM Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 Jeg har fått trådløst nettverk på hybelen, men dc++ virker nesten ikke. Slik har det vært tidligere når jeg har prøvd å bruke dc++ på trådløst nettverk, den trådløse routern er koblet til telenor adsl og jeg har tilgang til innstillingene. Hva kan man gjøre for å få det til å virke? Lenke til kommentar
Møkkalasset Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 Dc må være på passiv mod i stede for aktiv når ein bruker branmur Prøv Det du :-) Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 Hvis det er en router/firewall må man slå på passiv modus. Men hvis du bare har et aksesspunkt er ikke det nødvendig. Lenke til kommentar
ToMmM Skrevet 27. september 2004 Forfatter Del Skrevet 27. september 2004 Satt i passive mode, da virket det. Lenke til kommentar
valentino Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 (endret) For at jeg skulle få til dc++ over tråløst nettverk (eller gjennom router generelt) med aktiv tilkobling så måtte jeg åpne porter i router'n ved å lage en virtuell server å sende den infoen som kommer på disse portene til den ip'n jeg har. til dette kan det være en fordel å kunne låse den lokale ip'n din på routeren slik at du får den samme hver gang. Du må route både tcp og udp signalene på disse portene til din pc. Når routeren er satt opp kan du gå på www.whatismyip.com for å finne den ip'n resten av verden ser at du har. Denne ip'n limer du inn i settings i dc++ ved siden av "Active" valget og passer på at det står den rette porten ved siden av. Da skal det i teorien være ok, men jeg har hørt noe om at telenor sender ut nye ip'er flere ganger om dagen slik at du: 1. Kan gå på www.whatismyip.com for å hente den nye ip'n hver gang den blir oppdatert, eller 2. sette dc'n i passive modus. Dersom du setter dc i passivt modus får du litt begrensninger. du kommer da ikke inn på alle hubber og du kan heller ikke laste ned fra andre som er passiv. Edit: Vil bare legge til at jeg har ikke hatt dc++ på telenor sitt nett selv så jeg vet ikke helt dette med fornying av ip'er som jeg nevnte tidligere. det er bare noe jeg er blitt fortalt. Mvh. Valentino Endret 27. september 2004 av valentino Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå