[Atomic_Bomberman] Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 (endret) Jeg har nettopp fått den nye laptop'en min i hende og har satt i ny minnebrikke. Når jeg da slår på Pc'en får jeg kun svart skjerm og ingenting annet skjer, selv om den slår seg på. Ble fortalt at svart skjerm betyr problemer med nytt minne, men finner ikke ut av hva dette kan være? Dette står i spesifikasjonene på PC'en: 256 MB DDR 266 SDRAM, upgradeable to 2 GB on dual soDIMM sockets Minne: IBM minne - 512 MB x 1 - SO DIMM 200-pin - DDR PC2700 333MHZ Hjelp Endret 27. september 2004 av [Atomic_Bomberman] Lenke til kommentar
[Atomic_Bomberman] Skrevet 27. september 2004 Forfatter Del Skrevet 27. september 2004 (endret) *Dobbelpost* Edit Endret 27. september 2004 av [Atomic_Bomberman] Lenke til kommentar
petterg Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 Prøv med bare den nye brikka - uten den gamle. Funker det? Sjekk også at maskina virker med den gamle brikka uten den nye. Om begge funker hver for seg - prøv å bytte plass på de to. Lenke til kommentar
[Atomic_Bomberman] Skrevet 28. september 2004 Forfatter Del Skrevet 28. september 2004 Nå har jeg prøvd med den nye brikka alene uten at det virker.- Har også prøvd å bytte plass på brikkene. Fortsatt svart skjerm. Har du svaret? Lenke til kommentar
hallgeirl Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 Jeg tipper på defekt minne, evt. at hovedkortet i PC'en din virkelig ikke liker den nye brikka. Jeg vil anbefale deg å prøve den nye minnebrikka i en annen PC, og se om det funker. Gjør det ikke det, så er nok mest sannsynlig brikka defekt. Lenke til kommentar
Jail Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 Er det forskjellige hastigheter på rammen ? Lenke til kommentar
[Atomic_Bomberman] Skrevet 28. september 2004 Forfatter Del Skrevet 28. september 2004 (endret) 333 er den som står i, og den nye er 333, og når jeg skulle ha brikka ble jeg fortalt av Acer at dette liksom skulle være den riktige... Prøver å ringe supporten deres, men de har så sinnsykt lang ventetid... Har nå også prøvd den nye brikka i en annen laptop med 256 brikke. Funker fint. Men altså ikke i acer-maskinen.. Edit: Har prøvd alle mulige kombinasjoner med minnebrikkene... Endret 28. september 2004 av [Atomic_Bomberman] Lenke til kommentar
hakrist Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 Jeg hadde akkurat samme problemet for et år siden med en annen maskin. Det viste seg at hovedkortet rett og slett var veldig kresent. Prøvde 6 forskjellige minnebrikker før jeg fant en som var kompatibel. Lenke til kommentar
[Atomic_Bomberman] Skrevet 28. september 2004 Forfatter Del Skrevet 28. september 2004 Sitter i tlf med acer nå, og de vet ikke hva de skal gjøre med det. "What exactly do you want me to do with it?" sa han... Lenke til kommentar
dbdm Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 Et "godt" svar fra Acer. hehe Lenke til kommentar
hakrist Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 (endret) Hehe, brukerstøtte i et nøtteskall! Ok, du har kontantert at: a. Minnebrikka er i orden b. Pc'en virker ikke med den minnebrikka c. Pc'en virker med annen minnebrikke Da er det vel bare en ting å gjøre: Be dem sende en ny av annet merke. Endret 28. september 2004 av hakrist Lenke til kommentar
[Atomic_Bomberman] Skrevet 28. september 2004 Forfatter Del Skrevet 28. september 2004 Jepp. Det er gjort. Snakker med leverandøren nå. Ordner seg sikkert nå. Takk for alle tips. Forumet her er f... så effektivt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå