Gå til innhold

Effekter i Vegas 5

Anbefalte innlegg

Jeg driver å lager en film som klassen skal presentere på Blakstad mentale sykehus ( :p ) etterhøstferien, der jeg må redigere en del. Med dette har jeg et par spørsmål (kommer sikkert flere siden :whistle: ):

1. Er det mulig å få filmen til å gå saktere uten at jeg mister frames?

2. Hvordan får jeg filmen til å gå baklengs (gjerne i rask film)?

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Høyreklikk på klippet ditt som ligger på timeline og velg properties. Der har du noe som heter playback rate. Der kan du få klippet til å både gå fortere og saktere.

Det er denne jeg også har funnet, men da mister du en del av filmen på starten og slutten...

Lenke til kommentar
Du kan kombinere det med en envelope. Trykk på klippet ditt, slik at det blir valgt. Gå opp på insert, video envelopes og velg Event Velocity. Nå får du en grønn strek som du kan dra opp og ned, hvis du drar den oppover så går klippet raskere, nedover og det går treigere.

TAKK! Der funka det ;)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

vanskelig å forklare men, men ikke lsik hakkete pga manglende fps. Det forstår jeg, men bilde hakker som om den går tilbake en frame før den går videre på en ny en.. slik at bilde blir ikke akkuratt slowmotion i den forstand, men veldig ubehagelig hakkete slowmotion..

uh.. vanskelig å forklare.. skal se om jeg får legge til url til et klipp som eksempel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...