Bruun Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 Jeg driver å lager en film som klassen skal presentere på Blakstad mentale sykehus ( ) etterhøstferien, der jeg må redigere en del. Med dette har jeg et par spørsmål (kommer sikkert flere siden ): 1. Er det mulig å få filmen til å gå saktere uten at jeg mister frames? 2. Hvordan får jeg filmen til å gå baklengs (gjerne i rask film)? Takker for svar Lenke til kommentar
Dykkern Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 Hvilket videoredigeringsprogram bruker du? I Premiere kan du sette speed til -1 (eller var det -100%) for å få den til å gå baklengs. Lenke til kommentar
Bruun Skrevet 27. september 2004 Forfatter Del Skrevet 27. september 2004 Vegas 5.0 (som det står i tittlen ) Får prøve å få tak i Premiere, men liker å holde meg til ett program.. Lenke til kommentar
Dykkern Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 Vegas 5.0 (som det står i tittlen ) Sorry, når jeg leser innleggene tar jeg gjerne bare "Next topic" og begynner å lese teksten i stedet for å få med meg overskriften. Shame on me... Lenke til kommentar
YokiShoki Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 Vegas er et fantastisk program, ikke bruk Premiere Høyreklikk på klippet ditt som ligger på timeline og velg properties. Der har du noe som heter playback rate. Der kan du få klippet til å både gå fortere og saktere. Lenke til kommentar
Tusenkunstner Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 Slenger meg på her. Hvordan får man mørkere himmel som ala TopGear som har litt "mørkerød" himmel i enkelte klipp? Lenke til kommentar
Bruun Skrevet 27. september 2004 Forfatter Del Skrevet 27. september 2004 Høyreklikk på klippet ditt som ligger på timeline og velg properties. Der har du noe som heter playback rate. Der kan du få klippet til å både gå fortere og saktere. Det er denne jeg også har funnet, men da mister du en del av filmen på starten og slutten... Lenke til kommentar
YokiShoki Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 Du må trekke filmen ut litt etterpå, dra den større liksom, helt til du ser at filmen bli loopet. Det kan du se ved at det kommer et lite hakk øverst langs bildet. Lenke til kommentar
Bruun Skrevet 28. september 2004 Forfatter Del Skrevet 28. september 2004 Der ja. Det eneste problmemet nå er at jeg ikke får den til å gå mer enn 4x hastighet.. Lenke til kommentar
YokiShoki Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 Du kan kombinere det med en envelope. Trykk på klippet ditt, slik at det blir valgt. Gå opp på insert, video envelopes og velg Event Velocity. Nå får du en grønn strek som du kan dra opp og ned, hvis du drar den oppover så går klippet raskere, nedover og det går treigere. Lenke til kommentar
Bruun Skrevet 28. september 2004 Forfatter Del Skrevet 28. september 2004 Du kan kombinere det med en envelope. Trykk på klippet ditt, slik at det blir valgt. Gå opp på insert, video envelopes og velg Event Velocity. Nå får du en grønn strek som du kan dra opp og ned, hvis du drar den oppover så går klippet raskere, nedover og det går treigere. TAKK! Der funka det Lenke til kommentar
pr Skrevet 1. oktober 2004 Del Skrevet 1. oktober 2004 Endret hastighet som beskrevet, men lyden forsvant. Prøvde igjen, denne gang beholdt jeg original lyd... men jeg vil at også lyden skal gå raskere... Lenke til kommentar
Panna Skrevet 4. oktober 2004 Del Skrevet 4. oktober 2004 ..jeg får også kun til å forandre på bildehastigheten. Hvordan kan man få lyden til å gå tilsvarende fort/seint? Lenke til kommentar
daaagi Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 Testet ut dette nå slik som beskrevet og funker veldig greitt i selve programmet. Men når jeg renderer videoen blir scenen veldig "hakkete" der hvor jeg valgte slowmotion. Er det noe jeg gjør feil? mvh Dag E. Lenke til kommentar
YokiShoki Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 Det er vel normalt. Kommer ann på hvor mye slow motion du du lager ut av det. Normalt er det jo 25FPS, hvis du halverer hastigheten så blir det bare 12,5 FPS som vil se ganske hakkete ut. Kanskje du kan prøve med litt mindre slowmotion effekt. Lenke til kommentar
daaagi Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 vanskelig å forklare men, men ikke lsik hakkete pga manglende fps. Det forstår jeg, men bilde hakker som om den går tilbake en frame før den går videre på en ny en.. slik at bilde blir ikke akkuratt slowmotion i den forstand, men veldig ubehagelig hakkete slowmotion.. uh.. vanskelig å forklare.. skal se om jeg får legge til url til et klipp som eksempel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå