Ni kon Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 Kan noen tipse meg om den kaldeste CPU på markedet? (jeg vet at det ikke er FX fra AMD) Kan noen tipse meg om en bra CPU som holder seg forholdvis kald? Lenke til kommentar
Shader Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 (endret) AMD Athlon XP Mobile 2400+ 35w er vel ikke akkuratt varm... Edit: Link: https://ssl.itbutikken.dk/vareinfo/vis_vare.asp?varenr=54992 Endret 27. september 2004 av Shader Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 Hvor mye ytelse trenger du? Man har jo alltids VIA osv, men ytelsen blir jo så som så. Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 27. september 2004 Forfatter Del Skrevet 27. september 2004 skulle ønske jeg fikk tilsvarende som Intel Pentium 4 - 3.0GHz / 800MHz / 1MB Men det er vel å drømme Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 AMD Athlon XP Mobile 2400+ 35w er vel ikke akkuratt varm... WORD ! Har kjørt min på stock speed en stund, og det er utrolig lite varme ut fra den. Selv på 2.2GHz er det lite varmeutvikling kontra en "vanlig" barton. Via har vært nevnt, de er enda kaldere, men ytelsen er vel ikke i toppklassen Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 Ja, det kan bli litt vanskelig... Forslaget til shader er bra. Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 27. september 2004 Forfatter Del Skrevet 27. september 2004 Den skal brukes i en HTPC. Jeg har nå skjermkort, TV kort (importeres fra statene ) , kabinett, prosjektor, lerret, lydkort, anlegg, Hd, PSU. Leter nå etter CPU Lenke til kommentar
Zamoht Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 Det beste må vel være en av AMD's mobile prosessorer.. Eventuellt en p-m dothan, men jeg har ikke sett noen stasjonære hk til denne type sokkel. Lenke til kommentar
AzureCloud Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 Jeg har nå skjermkort, TV kort (importeres fra statene ) , kabinett, prosjektor, lerret, lydkort, anlegg, Hd, PSU. Hva slags kabinett har du valgt? Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 27. september 2004 Forfatter Del Skrevet 27. september 2004 Vil ikke avsløre juvelen ennå Men det blir bra, meget bra Skal se litt på AMD som her er foreslått Lenke til kommentar
b0nna Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 3000+ 2.0 GHz 512 KB, 35W TDP http://www.amd.com/us-en/Processors/Produc...1^11030,00.html Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 HTPC+ren kraft+projektor= morro. HTPC+svak ytelse = DrE Jeg tror jeg (hvis jeg hadde hatt plass) hadde valgt et coolermaster eller lian li med vannkjøling (selvfølgelig ikke stående oppå noen andre komponenter, men på gulvet!). Da hadde man ikke hatt noen problemer med å kjøre hverken northwood eller prescott over 3ghz uten en lyd. Men... så kom jeg på at økonomi er nevnt som en faktor i htpc-tråden din, så da begrenses det vel. Var det Simen1 som foreslo dothan med pin mod? Er det mulig? Hvis så --> go for it! DrE Lenke til kommentar
SpinNdre Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 (endret) Athlon XP-M 2400+ (35W) Thermalright SP-97 Papst 80x80mm 12dB Du skal fint greie og overklokke prossesoren til XP3200+ med den kjøleren. Endret 27. september 2004 av SpinNdre Lenke til kommentar
Guffen Duck Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 Du trenger vell egentlig ikke så mye kraft for det da. Så 2400+ 35W er et godt valg. Selv skal jeg bygge et system basert på VIA, tror det skal bli nokk kraft for film. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 Vil ikke avsløre juvelen ennå Men det blir bra, meget bra Skal se litt på AMD som her er foreslått Regner med jeg får tyvtitte , som vanlig Lenke til kommentar
am3k Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 Irriterer meg over at altid noen skal komme med at en ikke trenger mye kraft til HTPC. Dette avhenger av hva man skal kjøre, skal en begynne med ffdshow (og oppskalering av bilder og annen bildebehandling) er hver en MHz for ikke å si GHz velkommen. For dere som er interessert i mer informasjon se HTPC sidene hos AVForum.no Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 27. september 2004 Forfatter Del Skrevet 27. september 2004 har satt 25 k som grense for hele prosjektet. Det er inklusive prosjektor og lerret. Dette skal være en løsning som er innen rekkevidde for de fleste. Så skal du ha deg hjemmekino i høst er det bare å følge med Lenke til kommentar
The Rock Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 har satt 25 k som grense for hele prosjektet. Det er inklusive prosjektor og lerret. Dette skal være en løsning som er innen rekkevidde for de fleste. Så skal du ha deg hjemmekino i høst er det bare å følge med OK!! Ser spennede ut... lykke til... Kanskje en 2.4 Nothwood er tingen.. Har ikke den bare 50 watt.. Eller noe i den duren.. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 AMD Opteron 146 HE 55W er vel den CPU'en du kan få tak i med best kraft/temperatur egenskaper, men prisen er dog litt høy (4400,-) så det blir nok uaktuelt siden du da også må ha dyrere RAM, og dyrere og større HK. AMD Athlon XP-M2400+ 35W er ikke en dum idè, og med lett klokking kan du lett komme opp mot 2 GHz mens den fremdeles holder ca. 40°C (load). Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 Jeg er spent på hva slags kabinett du velger. Som jeg har sagt tidligere har jeg ikke funnet noen som har vært tilfredsstillende, så løsningen min blir selvbygg. Typisk, akkurat nå som jeg hadde tenkt å begynne på HTPC-en tar projektoren kveld... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå