rioi Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 (engelsk windows...) jeg sitter og skal installere linux her aa jeg lurer paa om det er innebygde drivere for traadlose usb nettadapter i noen linux distroer. Jeg trenger det for aa komme paa nett. adapteret er et 3com officeconnect wireess lan USB adapter. Jeg har de fleste kjente distroene tillgjengelig. Lenke til kommentar
sim Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 Du kan jo gjøre et forsøk med Knoppix før du eventuelt installerer noe. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 google is your friend. BTW. distroene støtter stort sett den samme hw. Kernelen er den samme Lenke til kommentar
theDurkan Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 google is your friend. BTW. distroene støtter stort sett den samme hw. Kernelen er den samme Men hvorofr støtter da Mandarke ti ganger så mange kort enn fedora core 2? Mandrake og suse hadde støtte for mitt Lucent orinoco usb prism2, mens fedora har ikke det Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 muig at du må legge den inn manuelt. bugzilla.redhat.com is your friend Lenke til kommentar
theDurkan Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 nope. Funker ikke. Finner ingenting om det problemet. Eneten er det i fc1, eller om et pcima kort. Er det en annen måte å legge til kort på? <jeg har prøvd driverne på linux-wlan.org, men de funker ikke. Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 (engelsk windows...) jeg sitter og skal installere linux her aa jeg lurer paa om det er innebygde drivere for traadlose usb nettadapter i noen linux distroer. Jeg trenger det for aa komme paa nett. adapteret er et 3com officeconnect wireess lan USB adapter. Jeg har de fleste kjente distroene tillgjengelig. WLAN adapteret ditt bruker sannsynligvis et brikkesett fra Atmel (jeg har samme greia). Da skulle det være en enkel sak å skaffe drivere til den, men jeg tror du er nødt til å bruke cvs-versjonen av driverne hvis du bruker Linux 2.6.X .... Ellers så er det bare nødvendig med wireless-tools, i tillegg til de vanlige programmene som berører nettverksadministrasjon. Lenke til kommentar
sonic boy Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 mulig dette er driveren du leter etter. Trenger den en binary for aa virke, finner du den her Lenke til kommentar
gspr Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 google is your friend. BTW. distroene støtter stort sett den samme hw. Kernelen er den samme Men hvorofr støtter da Mandarke ti ganger så mange kort enn fedora core 2? Mandrake og suse hadde støtte for mitt Lucent orinoco usb prism2, mens fedora har ikke det :!: :!: feil... hvis Mandrake leverer drivere fra utenfor kernel-treet, kan du lett bruke disse i distro N også. Lenke til kommentar
theDurkan Skrevet 1. oktober 2004 Del Skrevet 1. oktober 2004 Problemet er at det ikke funker. Jeg finner dem ikke, og driveren uten for kernel treet får jeg ikke til å configuere skikkelig. Henger meg opp på nest siste ledd. Lenke til kommentar
gspr Skrevet 2. oktober 2004 Del Skrevet 2. oktober 2004 Men da må du omformulere deg. Det viser seg nemlig at DU ikke får det til. Det er ikke det samme som at det ikke går an. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå