Gå til innhold

traadlost paa linux

rioi

Anbefalte innlegg

(engelsk windows...)

jeg sitter og skal installere linux her aa jeg lurer paa om det er innebygde drivere for traadlose usb nettadapter i noen linux distroer. Jeg trenger det for aa komme paa nett. adapteret er et 3com officeconnect wireess lan USB adapter. Jeg har de fleste kjente distroene tillgjengelig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
(engelsk windows...)

jeg sitter og skal installere linux her aa jeg lurer paa om det er innebygde drivere for traadlose usb nettadapter i noen linux distroer. Jeg trenger det for aa komme paa nett. adapteret er et 3com officeconnect wireess lan USB adapter. Jeg har de fleste kjente distroene tillgjengelig.

WLAN adapteret ditt bruker sannsynligvis et brikkesett fra Atmel (jeg har samme greia). Da skulle det være en enkel sak å skaffe drivere til den, men jeg tror du er nødt til å bruke cvs-versjonen av driverne hvis du bruker Linux 2.6.X .... Ellers så er det bare nødvendig med wireless-tools, i tillegg til de vanlige programmene som berører nettverksadministrasjon.

Lenke til kommentar
google is your friend.

BTW. distroene støtter stort sett den samme hw. Kernelen er den samme ;)

Men hvorofr støtter da Mandarke ti ganger så mange kort enn fedora core 2?

Mandrake og suse hadde støtte for mitt Lucent orinoco usb prism2, mens fedora har ikke det

:!: :!: feil... hvis Mandrake leverer drivere fra utenfor kernel-treet, kan du lett bruke disse i distro N også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...