Nik Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 Har kjøpt meg Pinnacle TV-kort og tar opp fra TV. Kortet lager AVI filer. Det går greit å spille av disse filene når de er små. Har prøvd både med QuickTime, Windows Media player og Pinnacle Studio 8. MEN; når opptaket er stort (f.eks 20 minutter som gir over 5 Gb AVI fil) skjærer det seg. Når jeg prøver spille av en slik fil så ser jeg bare 2-3 sekunder og så stopper det. Jeg ser at filen er der, og den er stor. Hvorfor klarer jeg ikke spille av en stor AVI fil? Og; tips til hvordan jeg kan få spilt av store AVI filer? mvh Ole Lenke til kommentar
froggyler Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 Bruker du NTFS filsystem på maskina di? Mye ledig plass? Defragmentert? Fila lagret på annen disk enn operativsystemet? Mye RAM? Lenke til kommentar
Nik Skrevet 27. september 2004 Forfatter Del Skrevet 27. september 2004 Prøvd spille den av både på laptoppen der jeg tok opp fila og på stasjonær kraftig PC. Ingen klarer spille filen av. Den stasjonære har ekstert HD, mye plass til overs (over 100Gb ledig) Har ca 500 MB RAM. Fungerer bra med store capture filer og Studio 8, men altså ikke med en fil på over 5 Gb i AVI format. Filen ligger ikke på samme HD partisjon som operativsystemet. Ekstern HD er helt ny og ser ikke behovet for defragmentering da? Har du noen tips? Ole Lenke til kommentar
Bruun Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 (endret) Ta opp i et annet codec EDIT: Dette går kanskje ikke med PCTV-Vision Endret 27. september 2004 av Thompzen Lenke til kommentar
Nik Skrevet 27. september 2004 Forfatter Del Skrevet 27. september 2004 Glemte en ting: Ja, bruker NTFS på alle disker jeg har testet på. Ole Lenke til kommentar
Nik Skrevet 27. september 2004 Forfatter Del Skrevet 27. september 2004 Ta opp i et annet codecEDIT: Dette går kanskje ikke med PCTV-Vision annet codec? Det er ikke noe valg for komprimeringsformat eller annet på PCTV kort softwaren ser det ut til...... Ole Lenke til kommentar
Bruun Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 Tror du kan gjøre dette med ChrisTV PCTV Vision er et relativt dårlig program alt i alt.... Lenke til kommentar
Nik Skrevet 27. september 2004 Forfatter Del Skrevet 27. september 2004 Tror du kan gjøre dette med ChrisTVPCTV Vision er et relativt dårlig program alt i alt.... takker......er det et gratis program eller bare test i 30 dager eller noe slikt? Ole Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå