Gå til innhold

Får ikke flashet BIOS

apeks

Anbefalte innlegg

Har et ABIT LX6 bord ( på en P2, 400 ), som jeg ikke får oppgradert BIOS`en på. Grunnen til at jeg må oppgradere BIOS er at jeg har en ny stor disk som den ikke finner.

Har hentet både oppgraderingen og Flash fra ABIT, dette skulle i følge produsenten være smertefritt å gjøre.

Oppgraderingen av bios foregår helt uten feilmeldinger, men når jeg booter maskinen til slutt kommer den GAMLE biosen opp igjen, med feilmelding "unknown flashtype".

Noen erfaringer her ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

LX6 er basert på Intel's 440LX chipsett og *passer* rett og slett ikke til annet en P2 233, 266, 300 og 333 (støtter ikke 100MHz FSB eller 1/3 PCI deling).

Er du HELT sikker på det ikke er BX6 du har??

Sjekk nøyaktig hvordan hovedkort du har og hvilken BIOS (revisjon) du har nå. Dette står når du booter maskina di.

Lenke til kommentar

Ja, jeg er helt sikker på at det er et LX6.

Dette står mot en Celeron PII, 400 og har fungert strålende helt til den forrige disken tok kvelden. Disken som sto der var en 4 GB disk, men det som kjent ikke så lett å få tak i mer. Valgte derfor som sagt en Maxtor 40 GB, når jeg uansett måtte kjøpe ny disk.

Det er et Award bios fra 30/11/98 som er originalt på kortet.

Lenke til kommentar

Bruker du Award Flash 6.6 eller høyere da ?

...'anders kan het flashen mislukken!' - som det står på den hollandske siden :smile: Her

Denne siden har endel biosutgaver også:

ftp-side for lx-bios

mvh. Tram

2 x BE6 & PIIIE 700@868

Kyro II & G400 MAX

[ Denne Melding var redigert av: TRAM på 2002-05-13 11:44 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...