Octavian Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 (endret) etter og ha fomatert pcn min daglig i snart to mnd pga korupte filer, kjøper jeg nå ny cpu, ram, hk, og hdd. (kan vel ikke være noe annet som er galt.) kommer fra et socket A system, så jeg har funnet ut at jeg skal ha fra komplett: HK : 301393 Asus K8N-E DELUXE Hovedkort Socket 754 nForce3 250GB,SATA,GbLAN,ATX,Raid CPU : 300492 AMD Athlon 64 3000+ 2.0 GHz Socket 754, 512 KB cache, BOXED RAM : ??? HDD : N\A trenger hjelp til valg av ram, samt kjøler. hdd skal elkjøp bytte om den er defekt, garanti. fått intrykk av at dette er et godt HK, stemmer det? Budsjett: 4000,- skal ha delene innen søndag. om noen her på forumet vil mekke delene jeg har fra før for meg, så betales det kr 2000,- verken telebutikken, elkjøp, den lokale it sjappa eller noen av vennene mine har funnet feilen. ja, systemet skal brukes til Gaming, samt litt animering. vil ha noe som ikke dreper ørene mine, men samtidig holder det kjølig. TAKK. edit hvorfor har den 250 gb i navnet?? Endret 27. september 2004 av Octavian Lenke til kommentar
DarkSlayer Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 orker ikke søke på komplett etter hva du har valgt, post specs Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 (endret) Prosessoren du har valgt er en BOXED prosessor.Det vil si at det er kjøler med. Disse rambrikkene er billige. Edit:Hovedkortet og prosessoren du har valgt er forøvrig meget bra. Når det gjelder å sette sammen delene,så er det en enkel sak. Følg denne guiden,så får du det garantert til selv. Endret 27. september 2004 av Morten K Lenke til kommentar
Octavian Skrevet 27. september 2004 Forfatter Del Skrevet 27. september 2004 skal handle alt utenom kjøler og muligend ram på komplett. har inntrykk av at crossair er bra ram, er det værdt de ekstra pengene? vilke burde jeg da ta? er det noe annet som er bra i en "boxed" utgave av cpu? er den kjøleren som følger med der noe bra?? Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 Personlig ville jeg gått for MSI K8N NEO (evt platinum ed.) Det er raskere i benchmarks, og har mye snadder integrert på kortet (for platinum ed.). Det kortet du har valgt likevel også basert på force3, som er det vikitigste å ha ha med seg på et A64 system nå IMO. Kortet har navnet 250GB med deg fordi de tidligere var modeller som het f.eks. Nforce3 200. Så kom Nforce3 250, og Nforce3 250GB er samem som 250, men med integrert gigabyte lan på kortet. Håper det forklarte det du lurer på. Ellers, når det gjelder ram så er foslaget morten kom med helt OK. Det er såpass mange forskjellige merker med like spesifikasjoner og priser på det nivået i markedet at det er umulig å plukke ut noen klar vinner. -Stigma Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 (endret) Kjøp denne prosessoren.Den er OEM,det vil si uten kjøler.Kjøp denne kjøleren,den er meget stille,samtidig som den kjøler bra. Hvis du ikke har tenkt til å overklokke,så trenger du ikke "verdens beste" rambrikker. Endret 27. september 2004 av Morten K Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 skal handle alt utenom kjøler og muligend ram på komplett.har inntrykk av at crossair er bra ram, er det værdt de ekstra pengene? vilke burde jeg da ta? er det noe annet som er bra i en "boxed" utgave av cpu? er den kjøleren som følger med der noe bra?? For den prisklassen du opererer på så vil ikke bedre RAM være verdt pengene. For et A64 system er forskjellen selv mellom den kjipeste PC3200 rammen, og det beste du får, bare på noen relativt få prosent. med andre ord, med de delene du ellers kjøper nå,så ville jeg heller bruk pengene på et hakk bedre CPU fremfor bedre timings eller båndbredde på RAM. Du vil garantert få mye mer for pengene da på ditt nivå. Det er først når du kommer opp på 3400+ og 3500+ at det kan begynne å bli økonomisk forsvarlig å investere noe spesielt mye i bedre RAM IMO, siden det da begynner å bli ekstremt dyrt å få tak i raskere prosessorer. Hvis du likevel insisterer, så kan du kanskje se på Corsair's TwinX serie, som er meget god RAM, som likevel ikke koster deg så veldig mye mer enn billigmerkene. Det blir likevel fort en del hundrelapper i diferanse... -Stigma Lenke til kommentar
Octavian Skrevet 27. september 2004 Forfatter Del Skrevet 27. september 2004 da blir det oem utgaven av cpuen og zalman kjøleren, asus hk men Ram... har de noe tilsvarende de morten valgte, men på komplett? jeg løper fra ram som har klikka..... Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 (endret) Dette er vel eneste alternativ til den prisen.Hvorfor må du absolutt handle hos Komplett? Netshop er jo helt super å handle hos.Jeg foretrekker Netshop framfor alle andre,på grunn av ekstremt god service. Edit:Feil i linken.Rettet den opp. Endret 27. september 2004 av Morten K Lenke til kommentar
Octavian Skrevet 28. september 2004 Forfatter Del Skrevet 28. september 2004 Personlig ville jeg gått for MSI K8N NEO (evt platinum ed.) Det er raskere i benchmarks, og har mye snadder integrert på kortet (for platinum ed.). Det kortet du har valgt likevel også basert på force3, som er det vikitigste å ha ha med seg på et A64 system nå IMO. Kortet har navnet 250GB med deg fordi de tidligere var modeller som het f.eks. Nforce3 200. Så kom Nforce3 250, og Nforce3 250GB er samem som 250, men med integrert gigabyte lan på kortet. Håper det forklarte det du lurer på. Ellers, når det gjelder ram så er foslaget morten kom med helt OK. Det er såpass mange forskjellige merker med like spesifikasjoner og priser på det nivået i markedet at det er umulig å plukke ut noen klar vinner. -Stigma mulig med en liten VS mellom de to kortene? ser ikke helt forskjellen på de... en litt annen ting, var en fyr på lan som viste meg noe kule greier, pcn var slått av, men når han skrev et passord så booter den, hva heter dette?? Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 en litt annen ting, var en fyr på lan som viste meg noe kule greier, pcn var slått av, men når han skrev et passord så booter den, hva heter dette?? Jeg vet ikke noe om å skrive inn passord, men det er noe som heter wake-on-keyboard og wake-on-mouse. Disse funksjonene, om aktivert, kan starte en maskin for deg automatisk om du rører musen eller trykker på en tast. Jeg vil gjette at å skrive et passord kan muligens være en utvidelse av wake-on-keyboard. Hvilke hovedkort som har dette har jeg ikek oversikt over desverre. -Stigma Lenke til kommentar
Octavian Skrevet 29. september 2004 Forfatter Del Skrevet 29. september 2004 bare før jeg bestiller, vil denne funke bra sammen med de andre komponontente`?? Plextor DVD-Brenner PX-712A IDE Retail Black, DVD+R/+RW og DVD-R/-RW 300197 Lenke til kommentar
Octavian Skrevet 29. september 2004 Forfatter Del Skrevet 29. september 2004 enda et spørsmål, har en cd brenner og en dvd spiller jeg brukte på det forige systmet mitt, det var ata disker, og ide. kan jeg bruke de på dette systemet også? hvilke kabler må jeg kjøpe? Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 enda et spørsmål, har en cd brenner og en dvd spiller jeg brukte på det forige systmet mitt, det var ata disker, og ide. kan jeg bruke de på dette systemet også? hvilke kabler må jeg kjøpe? Om ditt nye system er S-ATA, og dine gamle disker har IDE interface, så kan du fint bruke blandet IDE og S-ATA i den nye maskinen, men du vil trenge overganger på IDE-diskene. -Stigma Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå