Gå til innhold

Whitebox CL56 wlan

snordeng

Anbefalte innlegg

Ok! Nå har jeg strevd med å få wlan-kortet mitt på min CL56 installert i flere dager uten hell! Jeg har prøvd alle mulige ting fra det jeg har kommet på selv og ting jeg har lest på diverse forum. Så langt har ingenting endt opp i hell og lykke.

WLAN-kortet vises på enhetsbehandling som en ukjent nettverkskomponent, men sånn som jeg har forstått det på folk i dette forumet, er dette det riktige kortet.

Men når jeg har prøvd alt, fra å installere drivere fra cd'er som fulgte med pc'en og fra internett, er jeg tom for idèer.

Hvis noen lyse hoder der ute veit hvordan, så tar jeg imot forslagene med et stoooort takk! :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Samme problemet hadde jeg, og løsningen er ganske simpel.

Bare gå i enhetsbehandlingen og avinstaller den ukjente nettverkskomponenten.

Deretter du restarter du pc'en din, og du vil da få spørsmål om du vil installere WLAN'et, da gjør du bare det, med driverne som fulgte med på cd'en!

Lenke til kommentar

EasyButton kjører og jeg prøvde å avinstallere kortet først for så å prøve å installere driverne, men samme problemet som før oppstod.

Mer og mer tyder på at det enten ikke er et wlan-kort i maskinen min eller at det ikke er et Intel-kort som sitter i som ble oppgitt av Whitebox.

Noen idèer? For jeg er tom!

Lenke til kommentar

Får du opp meldingsboksen "Wireless Communication Switch ON/OFF" når du skrur på/av WLAN med hardwareswitch på venstre side? Hvis ikke er det nok noe trøbbel med EasyButton. Fungerer de to hurtigknappene ved powerknappen?

Endret av vebwa
Lenke til kommentar

Jeg sitter med akkurat samme problemet. Wireless switch kommer aldri på.

Easybutton ser ikke til å fungere som det skal i og med at ingen avde to andre knappene heller funker.

Jeg har ressonert meg fram til at dette kan ha med at jeg installerte Windows XP SP2 i går. Wlan onboard radio knappen fungerte nemlig tidligere i går, men jeg husker ikke helt om det var pre eller post SP2.

Noen som har erfaringer med dette eller tror at jeg kanskje kan være inne på noe?

Lenke til kommentar

Jeg har kontaktet Whitebox, og de sier at jeg må prøve å avinstallere alle driverne som man får med drive-cd'en for så å installere alle i den rekkefølgen de er lagt opp på disk. Fungerte ikke for min del, men kan hende det fungerer for andre :p

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...