kloppen Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 Har et ganske høyt bensin forbruk på en volvo 360 B200K motor. Kan dårlige tennplugger gi høyt bensinforbruk? Skjønner ikke hvorfor da det er en sugemotor. Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 Gamle tennplugger gir dårlig forbrenning, eller dvs "tilfeldig" forbrenning, i værste fall ingen tenning av bensinblandingen. Dette fører til at motoren forbruker mer bensin enn den kunne ha klart seg med for og oppnå samme effekt. Jeg vil nok si at tennplugger som kilde til høyt bensiforbruk er en smule "oppskrytt" , men helt feil er det jo ikke. At det er en sugemotor har lite og si i denne sammenheng... Feil justert forgasser/injection, feil tenning, og slitt motor forøvrig er nok mere utbredt årsak til høyt forbruk Lenke til kommentar
Opus Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 (endret) Kan dårlige tennplugger gi høyt bensinforbruk? Skjønner ikke hvorfor da det er en sugemotor. Hehe...pluggene har nok endel å si uansett om det er en gassermotor eller innsprøytningsmotor, tross alt dem som tenner bensinen. Skru ut pluggene og se hvordan de ser ut. Endret 28. september 2004 av Opus Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 God ide! selv om jeg som sagt synes plugger som kilde til bensinforbruk er "oppskrytt" sier de jo veldig mye om hva som faktisk kan være årsaken. sjekk guiden om tennplugger her på forum. (skjønner ikke hvordan jeg skal legge inn linken her jeg da men... ) du finner den under "bil og motor" Lenke til kommentar
The Rock Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 Gamle tennplugger gir dårlig forbrenning, eller dvs "tilfeldig" forbrenning, i værste fall ingen tenning av bensinblandingen. Dette fører til at motoren forbruker mer bensin enn den kunne ha klart seg med for og oppnå samme effekt. Jeg vil nok si at tennplugger som kilde til høyt bensiforbruk er en smule "oppskrytt" , men helt feil er det jo ikke. At det er en sugemotor har lite og si i denne sammenheng... Feil justert forgasser/injection, feil tenning, og slitt motor forøvrig er nok mere utbredt årsak til høyt forbruk Ja enig.. Kanskje luftfilteret ditt er veldig tetttt... Da bruker den bensin da... Lenke til kommentar
Apoc_ Skrevet 4. oktober 2004 Del Skrevet 4. oktober 2004 Prøv å sjekk forgasseren (hvis det er forgasser). Når jeg kjøpte min Volvo 740 var forgasseren helt feiljustert. Udyret slukte over 2 liter på mila Lenke til kommentar
kloppen Skrevet 4. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2004 Er det lett å justere dette sjøl eller må jeg på verksted/naf? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå