theck1 Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 Hei. Jeg har lett rundt omkring og lurer på hva forskjellen er mellom Point of view sitt GF 6600 GT kort og Gainward sitt GF 6600 GT kort? Gainward sitt er så mye dyrere, hva kommer det av? -theck1 Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 Kan ikke tenke meg at det er noe særlig forskjell. Gainward har en tendens til å prises ganske høyt uten at det nødvendigvis er ett kvalitets tegn i alle sammenhenger. Du får sjekke på produsentenes hjemmesider om de har forskjellig kjøling, klokkehastighet e.l. Lenke til kommentar
theck1 Skrevet 27. september 2004 Forfatter Del Skrevet 27. september 2004 (endret) Oki, takk for kjapt svar! Kan se ut utifra hjemmesidene deres at Gainward sitt har 500 mhz lavere på minnet, og koster så mye mer. Kan bli kjedelige penger hvis man ikke er klar over dette! Endret 27. september 2004 av theck1 Lenke til kommentar
Sprayer Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 Oki, takk for kjapt svar!Kan se ut utifra hjemmesidene deres at Gainward sitt har 500 mhz lavere på minnet, og koster så mye mer. Kan bli kjedelige penger hvis man ikke er klar over dette! Uten å si dette for sikkert tror jeg du tar feil i at kortet virkelig er klokket 500mhz mindre. Rett meg om jeg tar feil. Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 (endret) Oki, takk for kjapt svar!Kan se ut utifra hjemmesidene deres at Gainward sitt har 500 mhz lavere på minnet, og koster så mye mer. Kan bli kjedelige penger hvis man ikke er klar over dette! *Feil* Endret 27. september 2004 av Carnifex Lenke til kommentar
Cloud Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 Oki, takk for kjapt svar!Kan se ut utifra hjemmesidene deres at Gainward sitt har 500 mhz lavere på minnet, og koster så mye mer. Kan bli kjedelige penger hvis man ikke er klar over dette! Tipper på at Gainward ikke viser den "effektive" hastigheten. 500MHz DDR minne=1000MHZ. (Veit at dette er meget dårlig forklart, og sikkert ikke heeelt riktig, men en grei forklaring synes nå jeg ) Altså, minne er nok like raskt på begge kortene. Lenke til kommentar
Traxco Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 Jo,begge kortene har sikkert samme mhz på rammen. Lenke til kommentar
theck1 Skrevet 27. september 2004 Forfatter Del Skrevet 27. september 2004 Okei, takk for rettelse! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå