Gå til innhold

Opteron 250 vs Xeon 3,6

Boralis

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmm,dere er flinke til å telle ser jeg :grin:

Etter det jeg kan se er det totalt 34 deltester av disse vinner Opteron 16 og Xenon 18 . Dette til tross for at Xenon kjører med mye dårligere minne enn den er beregnet for .

Men klart dere fikk det også til å bli en klar vinner til AMD :dontgetit:

PS: kulerammer selges i bokhandlen :p

Lenke til kommentar
Hmm,dere er flinke til å telle ser jeg :grin:

Etter det jeg kan se er det totalt 34 deltester av disse vinner Opteron 16 og Xenon 18 . Dette til tross for at Xenon kjører med mye dårligere minne enn den er beregnet for .

Men klart dere fikk det også til å bli en klar vinner til AMD :dontgetit:

PS: kulerammer selges i bokhandlen :p

Opteron har jo igjen et dårligere grafikkort enn Xeon da. ;)

Jeg ville heller sett forhold mellom ytelse/pris. Var det noen som fikk med seg prisen på CPU'ene og et helt system?? :dontgetit:

Lenke til kommentar

Hadde ikke valgt Intel, legg merke til 700W power og kjøleribber på 2Kg.. Ville ikke hatt noe jettfly på kontoret mitt

Endel testet gjør nok grafikkortet endel utslag...

Opteron platformen bruker nVidia NV35GL (GeForce FX5900 Ultra)

Xeon platformen bruker nVidia NV45GL (GeForce 6800Ultra)

PS: Les igjennom artiklen før man tar frem kuleramma :cool:

Lenke til kommentar
Raptor,27/09/2004 : 22:15] Hadde ikke valgt Intel, legg merke til 700W power og kjøleribber på 2Kg.. Ville ikke hatt noe jettfly på kontoret mitt

Endel testet gjør nok grafikkortet endel utslag...

Opteron platformen bruker nVidia NV35GL (GeForce FX5900 Ultra)

Xeon platformen bruker nVidia NV45GL (GeForce 6800Ultra)

PS: Les igjennom artiklen før man tar frem kuleramma  :cool:

jepp leste gjennom den jeg :)

Men her var det jo skjermkortet som var avgjørende enda de som har testet disse påpekte den dårlige ranmmen den ene brukte , så leste du testen :)

Hadde den rammen stått på motsatt hadde du sikkert sett den og .

Om jeg ville hatt den ene eller den andre spiller ingen rolle ,her var det en test det var snakk om .

Jeg kommer ikke til å kjøpe noen av dem , men fikk jeg dem hadde jeg tatt begge :)

Når de så gjelder ytelse/pris ser jeg det trekkes frem her igjen ,men da jeg prøvde den et annet sted ang en FX var det bare tull :hmm::hmm:

Men drit nå i det poenget mitt med det hintet lengre opp var at alle så kun fordelene hos den ene og bakdelene hos den andr, det er liksom det som blir problemet ingen vil/tør innrømme at det er bra saker begge deler . :D

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Synes dette var en spennende test: Konklusjonen var vel at ingen av systemene var vinnere. Det ble vel i grunn påpekt at begge systemene per dags dato bar preg av å være umoderne/uferdige. Tror det blir mer spennende når nForce4 Pro for Opteron kommer, samtidig som Intel får opp hastigheten på DDR2-modulene sine.

Testen føles som en test av betasystemer ;)

Lenke til kommentar
Synes dette var en spennende test: Konklusjonen var vel at ingen av systemene var vinnere. Det ble vel i grunn påpekt at begge systemene per dags dato bar preg av å være umoderne/uferdige. Tror det blir mer spennende når nForce4 Pro for Opteron kommer, samtidig som Intel får opp hastigheten på DDR2-modulene sine.

Testen føles som en test av betasystemer ;)

Enig der , begge har sine "handikap" bare hyggelig at noen så det :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...