Lizziezia Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 Hei Finnes det noen filtre (UV, ND, polarisasjon) som passer til Canon Powershot G3. Har søkt etter det, men finner ingenting. Noen som kan hjelpe? Lizziezia Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 Hei Finnes det noen filtre (UV, ND, polarisasjon) som passer til Canon Powershot G3. Har søkt etter det, men finner ingenting. Noen som kan hjelpe? Lizziezia Ja, det finnes garantert. Det finnes filtre i de aller fleste størrelser, og dersom G3 ikke har filterfatning i en "standardstørrelse" er det sikkert mulig å koble på en konverter imellom. Sjekkliste; - finn ut diameteren foran på objektivet/linsa. Hvis dette f.eks. er 49, 52 eller 55mm finnes det filtre i disse størrelsene. Hvis det ikke står på kameraet eller i bruksanvisningen kan du søke på google.com og finne størrelsen. - søk blant filtrene hos f.eks. xd.no eller fotovideo.no og let deg fram til riktig størrelse, eventuelt til en konverter og til filtre i den størrelsen. Lenke til kommentar
Lizziezia Skrevet 27. september 2004 Forfatter Del Skrevet 27. september 2004 Har målt diameteren, men er litt usikker på om den er 34 eller 37 mm. Jeg tror den må være 37 mm for å kunne skrus på kameraet, så jeg antar at jeg bør satse på 37 mm...... Lizziezia Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 Har målt diameteren, men er litt usikker på om den er 34 eller 37 mm. Jeg tror den må være 37 mm for å kunne skrus på kameraet, så jeg antar at jeg bør satse på 37 mm...... Lizziezia Google kan gi deg svaret - det ser ut til at G3 ikke har filtergjenger, men det finnes haugevis av adaptere til ulike filterdiametre. Velg en adapter til en normal filterstørrelse, f.eks. 52mm. Ikke velg altfor stor størrelse, fordi større filtre er dyrere og adapteren vil dekke mer for blitzen... Lenke til kommentar
Halvard Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 Du kan *ikke* skru filtre direkte på linsa til en G3, du må kjøpe et adapter for å kunne bruke dem (Canon sin originale koster vel rundt 300,- på nettet, *men* det skygger for blitzen og den optiske søkeren på vidvinkel, vistnok blokkerer det også litt for autofokus lyset) Når du har skrudd på dette adapteret kan du skru på filter (*tror* det var 58 mm, men det står på bruksanvisningen til adapteret. Du skriver ND filter, du vet at G3 har innebygd ND filter(du slår det på i menyen)? Eller mener du at det ikke er kraftig nok? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå