Gå til innhold

Pent, kjølig kabinett og PSU

Anbefalte innlegg

Først får jeg beklage at nok en person oppretter en slik tråd, men jeg følte det var nødvendig... :)

Som det står i tittelen, trenger jeg et nytt kabinett og PSU, av både utseende- og ytelses-messige årsaker; hverken det nåværende kabinettet eller PSU'en holder særlig standard til dagens krav.

Kriterier (de jeg kommer på i farten):

* "Pent" kabinett (med det mener jeg et ganske "rent" kabinett, uten altfor mye pryl. Jeg vil ikke ha noe "ferdigmodda" Thermaltake kabinett f.eks., men heller ikke noe som ser ut som en HP ferdig-pc fra Elkjøp).

* Kjølig, helst i form av 120mm vifter, med mindre noen klarer å overbevise meg om et kabinett som kjøler tilsvarende uten å støye overdrevent.

* Solid PSU; eksakt watt-tall er det vel ikke mye vits i, kvaliteten spiller større rolle, men den bør være nok til å drive et ganske sultent P4-system i stadig opprustning i en god stund framover (standard 20-pins). Hvis kabinettet ikke har PSU, kan du gjerne komme med et forslag.

* Max pris 2000kr for kabinett, PSU og vifter.

Har selv kikket litt på f.eks. Antec Sonata (mmmmm... pianolakk... :love: ), AOpen H600B, Thermaltake Tsunami..

Noen som tør komme med forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Står overfor litt av samme dilemma.

Men tror nok jeg går for Thermaltake Tsunami.

Når det gjelder PSU, så var planen å kjøpe en billig PSU ala NorthQ 400W eller Aspire 520W, men har kommet frem til at jeg skal gå for noe som kanskje holder litt lenger (litt mer framtidsrettet).

Og da står valget mellom:

Tagan 480W

OCZ Powerstream 470W

Spørsmålet blir da om OCZ er verdt de 300 kr ekstra.

(Se bort fra frakt, da jeg allerede skal bestille noe annet fra netshop, og bor i trondheim og henter PSU'en hos mamoz selv)

Noen som har noen synspunkter?

Lenke til kommentar

De to du sammenligner er stort sett ganske like når man ser på de ulike railsene, men om jeg ikke tar helt feil, så synes jeg å huske at OCZ PSU'et er litt større enn normalt, slik at det ikke er så enkelt å montere i en del kabinetter..............men jeg leser så mye, så skyt meg ikke hvis jeg husker feil........:-)

Lenke til kommentar

Dette kabinettet har ekstremt god kjøleevne, og er ikke minst stilrent, men det er selvfølgelig en smakssak. Særlig dyrt er det heller ikke.

Denne strømforsyningen er meget bra.

Kombiner disse to, od du har en sikker vinner! :thumbup:

Overskrider busjettet ditt med noen stakkars hundrelapper, men det er definitivt verdt det.

Lenke til kommentar
Dette kabinettet har ekstremt god kjøleevne, og er ikke minst stilrent, men det er selvfølgelig en smakssak. Særlig dyrt er det heller ikke.

Denne strømforsyningen er meget bra.

Kombiner disse to, od du har en sikker vinner! :thumbup:

Overskrider busjettet ditt med noen stakkars hundrelapper, men det er definitivt verdt det.

fikk lyst på nytt kabinett jeg :whistle:

Ps: nganske digg blanding

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...