Gå til innhold

P4 3ghz.. Trenger hjelp..

|Dark|

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

* Ta døra på kabinettet å se om tempen synker?

* Se etter at cpu vifta sitter riktig?.

* Har du hatt på kjølepasta?

* Har du klokket?

Du kan jo også kjenne på kjøleribba, du kjenner fort om den holder 60+, er ikke alle HK som måler tempen riktig.

Edit: Hvis du ikke har klokket så passer denne bedre under: Hovedkort, Prosessor og minne :yes:

Endret av MU26599
Lenke til kommentar

Har prøvd å klokke den til 3,1 ghz bare.. Da ble temp så høy at jeg skrudde den ned igjen... Sitter med kabbis døra oppe nå, med vinduet oppe så det kommer kald luft rett på den omtrent..

Litt noobish, men er det ikke no kjølepasta på den fra før? Har på boxed kjøleren fra intel atm.. Har fått trua den ned i 50 grader i idle.. Synes fremdeles det er litt høyt... Så jeg vurderer å kjøpe:

Kjøler

Vifte

AS5

Noen som kan gi råd om andre ting?

|Dark|

Lenke til kommentar

Husk å rens din CPU med isopropanol eller elektrisk rens fra CRC. Altså noe som fordamper. Når du smører på AS5, IKKE bruk fingeren, men ett kredittkort f.eks. Ett tynt, men jevnt lag er nok. Når du skal sette på kjøleribba og stramme de fjær skruene, så kryss-stram de slik at de blir like. Det jeg mener er ta deg tid til å gjøre dette ordentlig, så blir nok din CPU mye kaldere enn boxed saken ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Bare trykk på med å belaste CPU. Den har vel innbygget rutine som klokker ned prosessoren hvis den blir for varm. Mye mulig jeg tar feil med den prosessoren, men P4 hadde da dette i begynnelsen. Da hadde blandt annet Asus kortene en offset temperatur på 15 grader i bios noe som førte til at bios viste 15 grader mer enn f.eks. Asusprobe gjorde.

Jeg bruker av prinsipp å fjerne standard kjølepasta og renser både cpu og kjøleribbe med CRC elektronikkrens før jeg bruker sølvpasta. Viktig å fjerne fingeravtrykk på CPU for det fettet du legger igjen fra fingrene tar opp mye varme.

Kanskje jeg er litt paranoid, men har opplevd opptil 10 grader kaldere idle temperatur med å gjøre dette nøyaktig.

Har selv en P4 [email protected] GHz Northwood som ligger på 33 grader idle med Titan kjøler og sølvpasta. Er aldri over 67 grader.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Har ikke testet den på Prime 95, men har kjørt tdligere D2OL i flere dager uten noe krasj. Vet at det ikke er noen garanti for oppetid, men har aldri hatt noen problemer med denne maskinen.

Tror ikke det er noen varmeproblemer da den kritiske temperaturen er ca 70 grader. Kan ikke vise referanse på den verdien, men har vel fått det en eller annen plass. Det er blitt bedre på temperatur etter å ha fått en 12 cm vifte til PSU og en 8 cm kabinettvifte. Hadde ikke det tidliger og da brukte temperaturen bli maks 67 grader.

*leif*

Endret av Slettet-t8fn5F
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...