NoLimit_^ Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 Når jeg skal innstallere Windows Xp så finner den harddisken og alt. Men etter at har valgt hvilken partisjon jeg skal innstallere windows xp på, så får jeg beskjed om at "partisjon ikke er en windows xp partisjon", så får jeg ikke innstallert. Dette skjer uansett hvilken partisjon jeg prøver å innstallere på. Noen som vet hva som kan være galt? Jeg har Shuttle SN85G4V2 barebone PC socket 754 Sapphire Radeon X800PRO 256MB Vivo @ X800XT AMD Athlon 64 3400+ 2.4GHz DDR-DIMM 512MB PC3200 x2 Seagate 160GB S-ATA 7200RPM Lenke til kommentar
MorePower Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 Hvis du ikke allerede har gjort det, prøv å fjerne partisjonen også opprette den igjen og formater med ønsket filsystem. Dette gjøres fra xp cd´n. Lenke til kommentar
It's me Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 Flyttet til "Windows". Lenke til kommentar
NoLimit_^ Skrevet 28. september 2004 Forfatter Del Skrevet 28. september 2004 Hvis du ikke allerede har gjort det, prøv å fjerne partisjonen også opprette den igjen og formater med ønsket filsystem. Dette gjøres fra xp cd´n. Det har jeg prøvd utallige ganger Om jeg prøver å innstallere win 2k så sir den "sett inn silicon image driver raid disk and press enter to continue" Jeg har s-ata og har allerede alt av drivere fra shuttle.com så vet ikke hva silicon image er... Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 (endret) Du mangler kanskje RAID/SATA drivere som skal installeres helt i starten av XP-install, trykk F6 og sett inn diskett eller CD med SATA-drivere (silicon image) http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=204514&hl= Endret 28. september 2004 av jarmo Lenke til kommentar
Desdichado Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 Vet ikke helt det jarmo, i og med at han faktisk får valgt hvilken stasjon han vil legge inn XP på. Dersom han ikke hadde rette drivere for S-ata (les: F6 i starten) så ville den heller ikke funnet disken der du kan partisjonere og velge partisjon for installasjon. For du kommer så langt eller? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 Vet ikke helt det jarmo, i og med at han faktisk får valgt hvilken stasjon han vil legge inn XP på. Dersom han ikke hadde rette drivere for S-ata (les: F6 i starten) så ville den heller ikke funnet disken der du kan partisjonere og velge partisjon for installasjon. For du kommer så langt eller? Jepp ! Er litt usikker selv også om det er problemet ? Han får jo beskjed at "sett inn Silicon image diskett" så drivere kan jo være feil type ? Lenke til kommentar
Desdichado Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 Mulig det er feil drivere ja, har du hentet de aller siste (viktig kjøreregel for all feilsøkning) driverene fra produsentens hjemmeside? Selv hadde jeg litt problemer med dette med engang S-ata var nytt på markedet. Den gang ett ABIT kort som ikke likte de medlagte driverne, mått vente i 2mnd før de rette kom, men det gjorde susen også... Lenke til kommentar
NoLimit_^ Skrevet 28. september 2004 Forfatter Del Skrevet 28. september 2004 Jepp, har prøvd de siste driverne fra shuttle, har også prøvd driverne som fulgte med maskinen. Alt går som normalt med gjenkjenning av Harddisk og s-ata drivere, men sir stopp når jeg skal velge partisjon Lenke til kommentar
TCi Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 (endret) *slettet* EDIT: Nei det blir vel litt feil. Sjekk i Fdisk om partisjonen er aktivert. Endret 28. september 2004 av TCi Lenke til kommentar
Desdichado Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 Så lenge han får formatert og valgt parisjon han skal innstallere på så er fdisk ingen vits. Fdisk er også ut i XP, prøv heller Partisjon Magic å se om du får partiosjonert slik at de fungerer i XP etterpå. Dette er ett skudd i blinde, men verdt ett forsøk. Har du hatt XP funksjonibelt på denne maskinen før? Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 "partisjon ikke er en windows xp partisjon", så får jeg ikke innstallert. For meg virker det som at du prøver å installere på en harddisk med kun utvidede partisjoner, altså, det mangler en primærpartisjon ? Lenke til kommentar
Desdichado Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 Kan høres ut som om den kjører på et filsystem som ikke er kompatibelt med XP. Sjekk denne siden hos Microsoft, kan være nyttig i denne sammenheng. Partisjonere og formatere en harddisk i Windows XP Lenke til kommentar
NoLimit_^ Skrevet 28. september 2004 Forfatter Del Skrevet 28. september 2004 Jeg har hatt xp innstallert på samme partisjon flere ganger før... Lenke til kommentar
NoLimit_^ Skrevet 28. september 2004 Forfatter Del Skrevet 28. september 2004 Nå har jeg skiftet bios, nå finner den og formaterer partisjonen, men nå får jeg i stedet for denne meldingen; "Insert disk, Silicon Image Sil 3x12 Sata raid driver innstallation disk into drive A; and press enter to continue" noen som har opplevd det før? Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 Du må vel muligens ha driver disketten ? Søk på google så finner du nok ny og oppdatert driverdiskett. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 http://www.siimage.com/home.asp Lenke til kommentar
Desdichado Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 "Insert disk,Silicon Image Sil 3x12 Sata raid driver innstallation disk into drive A; and press enter to continue" Hvor (i innstallasjonen) kommer denne feilmedlingen ? Lenke til kommentar
NoLimit_^ Skrevet 29. september 2004 Forfatter Del Skrevet 29. september 2004 (endret) Rett etter jeg har valgt partisjon, og Windows xp har begynt å kopiere de filene som trengs til innstallasjonen. Fant noe som virket riktig på den silicon image hjemmesiden, får håpe det funker... Har vært i kontakt med netshop.no, men de hadde aldri hørt om problemet og kunne ikke hjelpe >_< Endret 29. september 2004 av NoLimit_^ Lenke til kommentar
NoLimit_^ Skrevet 29. september 2004 Forfatter Del Skrevet 29. september 2004 Hjalp ikke noe med de silicon image driverne heller Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå