Gå til innhold

Ikke en Windows Xp partisjon- får ikke innstallert

Anbefalte innlegg

Når jeg skal innstallere Windows Xp så finner den harddisken og alt. Men etter at har valgt hvilken partisjon jeg skal innstallere windows xp på, så får jeg beskjed om at "partisjon ikke er en windows xp partisjon", så får jeg ikke innstallert.

Dette skjer uansett hvilken partisjon jeg prøver å innstallere på. Noen som vet hva som kan være galt?

Jeg har

Shuttle SN85G4V2 barebone PC socket 754

Sapphire Radeon X800PRO 256MB Vivo @ X800XT

AMD Athlon 64 3400+ 2.4GHz

DDR-DIMM 512MB PC3200 x2

Seagate 160GB S-ATA 7200RPM

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis du ikke allerede har gjort det, prøv å fjerne partisjonen også opprette den igjen og formater med ønsket filsystem. Dette gjøres fra xp cd´n.

Det har jeg prøvd utallige ganger :(

Om jeg prøver å innstallere win 2k så sir den "sett inn silicon image driver raid disk and press enter to continue"

Jeg har s-ata og har allerede alt av drivere fra shuttle.com så vet ikke hva silicon image er...

Lenke til kommentar
Vet ikke helt det jarmo, i og med at han faktisk får valgt hvilken stasjon han vil legge inn XP på. Dersom han ikke hadde rette drivere for S-ata (les: F6 i starten) så ville den heller ikke funnet disken der du kan partisjonere og velge partisjon for installasjon.

For du kommer så langt eller?

Jepp ! Er litt usikker selv også om det er problemet ?

Han får jo beskjed at "sett inn Silicon image diskett" så drivere kan jo være

feil type ?

Lenke til kommentar

Mulig det er feil drivere ja, har du hentet de aller siste (viktig kjøreregel for all feilsøkning) driverene fra produsentens hjemmeside?

Selv hadde jeg litt problemer med dette med engang S-ata var nytt på markedet. Den gang ett ABIT kort som ikke likte de medlagte driverne, mått vente i 2mnd før de rette kom, men det gjorde susen også...

Lenke til kommentar

Så lenge han får formatert og valgt parisjon han skal innstallere på så er fdisk ingen vits. Fdisk er også ut i XP, prøv heller Partisjon Magic å se om du får partiosjonert slik at de fungerer i XP etterpå. Dette er ett skudd i blinde, men verdt ett forsøk.

Har du hatt XP funksjonibelt på denne maskinen før?

Lenke til kommentar

Rett etter jeg har valgt partisjon, og Windows xp har begynt å kopiere de filene som trengs til innstallasjonen.

Fant noe som virket riktig på den silicon image hjemmesiden, får håpe det funker...

Har vært i kontakt med netshop.no, men de hadde aldri hørt om problemet og kunne ikke hjelpe >_<

Endret av NoLimit_^
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...