BOB24 Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 (endret) Hei. Skal til å kjøpe inn noen nye bærbare pc'er til avdelinga. Bruksområdet vil være noe cad / programmering / grafisk arbeid. De skal fungere som skrivebordserstattere, så strømforbruk / vekt / støy er ingen hindring. Må også være robuste da noe programmeringsarbeid skjer i felten (fabrikker). Må minimum ha følgende: -1 GB RAM -Serieport -Paralellport -PCMCIA -15" 1400*1050 Har sett på følgende: -Whitebox CL4.5 -Toshiba Tecra S1 -Acer Travelmate 8003LMi -Znote 3310 Wide -Dell Latitude D800 -HP Compaq NW800 Er det noen som har erfaring med noen av disse / evt. vet om andre pc'er som tilfredstiller kravene? Endret 27. september 2004 av BOB24 Lenke til kommentar
cyberpet Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 Til det bruket bør du ikke satse på "billigmaskiner" fra Whitebox og Zepto.. Dersom ikke penger er noe spørsmål, bør du satse på IBM.. de er dyrere men er helt klart "kremen" når det kommer til robuste bedriftsmaskiner. Dersom de er litt for dyre, vil jeg tro både HP/Compaq, Acer og Toshiba er bra alternativer.. Lenke til kommentar
Fredriao Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 (endret) Bare for å nevne det: WB og Zepto bruker maskiner produsert av compal (bl.a). Og compal produserer maskiner for BÅDE Acer og HP Endret 28. september 2004 av Fredriao Lenke til kommentar
hce Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 (endret) Må minimum ha følgende: -1 GB RAM -Serieport -Paralellport -PCMCIA -15" 1400*1050 IBM T42 vil kanskje passe deg, kanskje 15" med 1600x1200. serieport kan du fint få med USB-dongle, jeg har valgt samme løsning på min T40p der jeg bruker en USB->RS232 for å prate med mine mikrokontrollere. Det fungerer smertefritt både i Linux og Windows. Edit: skriveleif Endret 28. september 2004 av hce Lenke til kommentar
cyberpet Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 Takker Fredriao, det var jeg faktisk ikke helt klar over.. men har allikevel inntrykk av at de store navnene er litt mer robuste og har mindre feil.. De store produsentene har ofte også egne serier rettet mot bedriftsmarkeded, disse maskinene har lengre levetid i form av muligheten til å få tak i like maskiner og support. Et lite ekstrapoeng er jo at Ferraris Formel 1 team benytter Acer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå