DrSilence Skrevet 12. mai 2002 Del Skrevet 12. mai 2002 Mitt TH7II-R har visst en lei tendens til å gi lavere Vcore enn den som er satt i bios. På cpu default 1,5V (PIV1,8A) rapporterer både hket selv og winbond hw monitor en Vcore på ca 1,44 elns. Når jeg stiller Vcoren til maks (1,625V uten voltmod) ligger den "faktiske" spenningen på 1,54V-1,58V. Dette gjelder også Vmem som rapporteres til 2,45V, og denne kan vel heller ikke stilles på dette kortet. De andre spenningene rapporteres rett i overkant av spec. som jo er En Bra Ting. (Jeg har forresten en Enermax Whisper 431W) Er det andre som har like erfaringer med dette kortet? Det virker som at dette stopper meg fra å nå høyere FSB enn 120MHz. Hvilken spenning har dere satt Vcore på dere som kjører deres 1,8A på 2,2 og over? Videre; er det noen reell risiko knyttet til å kortslutte disse "volt-pinnene" på prosessoren? Og vil ikke prosessoren stå skeivt i socketen med den kobbertråden i det ene hjørnet og følgelig miste kontakt med kjøleren? DrS Lenke til kommentar
SnipeAlot Skrevet 13. mai 2002 Del Skrevet 13. mai 2002 Slik er det på ALLE TH7-ii kort.. Ikke til å komme unna.. Bare sett opp vcore litt mer.. Hvis du er på 1.625 max hos deg, kjør en wirewrap på 3 av pin'ene, da er default vcore 1.8, og du kan sette den helt til 2.2.. hvis du synes dette er for mye, wirewrap 2 av pin'ene.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå