Gå til innhold

Sjekke for lekkasje -> lekkasje fra pumpa

Anbefalte innlegg

Jeg har nå for første gang koblet sammen et vannkjøling-system. Har tenkt til å teste systemet for lekkasjer utenfor kabinettet. Har satt det opp omtrent sånn det vil bli inne i kabinettet, foreløpig på kjøkkenbenken. :)

Men jeg lurer på om jeg bør "skylle" igjennom systemet med springvann før jeg fyller det med batterivann og kjølevæske?

Noen erfaringer på hvordan man isåfall best får tømt systemet for alt springvannet når det er "skylt" igjennom?

Endret av janvmoen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan vel kanskje finnes en liten ulempe med å teste med batterivann/frostvæske: hvis det faktisk er en lekkasje, og du må reklamere på f.eks. en radiator, så har du plutselig noen liter batterivann stående i en bøtte. Dette kan jo være litt upraktisk, spesielt hvis det tar lang tid å få den nye delen..

Lenke til kommentar

Personelig ville jeg brukt kun batterivann uten noen tilsetting , dette i tilfelle det er feil på en ting og du skal reklamere . Av erfaring vet jeg nemmelig at enkelte webbutikker innenfor denne bransjen henger seg opp i slikt og forlanger avkorting i prisen fordi det er farge på varen .

Lenke til kommentar

Kjørte igang og testet med batterivann/frostvæske jeg... Men til min store forargelse viser det seg at pumpa (Hydor L20) lekker ved innsuget (vannrett tilkobling)... :cry:

Jeg har hatt pumpa åpen og utført eheim-mod på den, så den er veldig stillegående og fin, og jeg satt den sammen på akkurat samme måte som den kom.

Har nå prøvd å ta på mer gjengeteip på nippelen som skrus inn i pumpa, og rundt selve "festet" (se bilde for forklaring).

Skal teste om det nå er tett så fort jeg kommer hjem fra jobb, men er kanskje redd for at jeg må ha ny pumpe? :(

Hva tror dere? Er pumpa ødelagt?

post-103-1096352694_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...