Gå til innhold

Fra Amd til Intel, men ...

toget

Anbefalte innlegg

På grunn av kjøp av hjemme-pc gjennom jobben blir det Intel denne gangen.

Tror jeg skal selge mitt AMD-2600+ system, men får se.....

Er Intel p4 540 3.2Ghz lett å overklokke? Cpu ligger på et Intel hovedkort, vet ikke hva det heter.

Kabinettet har 300watt psu. Jeg har et Aspire 400watt liggende her, bør jeg skifte over? Har tenkt å kjøre inn et ATI x700/x800 skjermkort.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

vil sterkt fraråde deg å kjøpe pc gjennom hejmme-pc ordningen, du får billigste hk, noname ram, drittkjøler, drittkabinett, drittgrafikk kort. og sinnsykt overpriset.

kjøpte en 2.0 pentium pc med 512mb pc2100 ram og gfmx440, til over 20 000 en tid tilbake, skal alldri gå på den feilen igen.

en eller annen idiot som kjøpte den til 13000 nå for lit siden da :p

Lenke til kommentar

Du vil sansynligvis ikke ha mulighet til å klokke den PC'en. :no:

Har hatt både Dell, Compaq og Fujitsu Siemens innenfor veggene i huset her, men ingen av dem har overhodet ikke hatt noen mulighet for å klokkes, så potensialet i CPU'en (som forsåvidt er veldig bra) må nok se seg ubrukt.

All garanti ol. forsvinner ved overklokking og siden det er bedriften som "låner" ut en PC til deg er det vel kanskje rett og rimelig at de vil unngå unødvendig support bare pga. at du har klokket livskiten ut av den.

Endret av endrebjorsvik89
Lenke til kommentar
Det er en HP dc7100 med AtiX600pro som skjermkort.

Minnet er pc3200 1GB 400mhz. Hovedkort med Intel 915g brikkesett. 320Gb 7200rpm HD. Synes den virket OK jeg da, bortsett fra skjermkortet.

Den vil nok ikke kunne klokkes, både pga. begrensninger fra HP og pga at BIOS'en på Intel HK (både brikkesett og HK er produsert av Intel) ikke går høyere enn 200MHz FSB.

Skjermkortet yter +/- likt med Radeon 9600XT så noe toppkort er det ikke, men det spiller egentlig liten rolle så lenge du ikke skal spille mye.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...